V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

İki katlı Otopark

2 katlı bir otopark Dilatasyon ile 4 bölüme ayrılmış. betonarme sistem oluşturdum ancak ilk defa böle bir yapı çözüyorum.
öncelikle sistem özellikleri;
*4 yapıda yüksek sünek ancak R katsayısı 2'sinde 7 2'sinde 8 alındı
*Hyk:0,80
*C35 beton
*Kat yükseklikleri 5 m
Deneyimli meslektaşlarım, modelin eksik yönlerini ve önerilerini paylaşırsa sevinirm.
Ayrıca rampayı bu şekilde modellemek idecad açısından uygunmudur.


Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Re: 2 katlı Otopark

Kaset çözmediğine göre 1. ve 2. halka arasındaki döşemeleri en azından birer kez daha dikine (daire merkezinden dışa doğru) bölmeni tavsiye ederim. İkinci halkada bile 7 ila 9 m uzunluğunda döşemeler mevcut. Sehim ve titreşimler için faydalı olacaktır. Bu kirişlerin çok büyük boyutlu olması gerekmez.

Blok 1 de perde içindeki rampaların konsol döşeme şeklinde tasarlanması da bence doğru değil. Bu konsollar sadece perdeden konsol çalışıyor, sürekliliği olan döşemeler de değil. Temellere de 500 kg hareketli yük girmenizde fayda var. (sonucu ne kadar değiştirir bilemem)

Geometri kontrolünde kısa parçalar kalmış, temizleyip devam edin. Kirişlerin kolona iyi mesnetlenmeleri, yükleri daha rahat aktarmaları ve kiriş içindeki donatıların daha sağlıklı yerleşmeleri için kiriş genişliklerini arttırmanızı tavsiye ederim.

Bildiğim kadarıyla HYK 3 kattan fazla yük taşıyan binalar için söz konusu.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot 2015-04-26 13.40.21.png
    Screenshot 2015-04-26 13.40.21.png
    146.6 KB · Görüntüleme: 9,574
Re: 2 katlı Otopark

Merhaba arkadaşlar,

Değinildiği üzere rampa modellemesinde birkaç şeyi gözönünde bulundurman gerekli.
Düşeyde açı yapan döşemelerde kuvvet aktarımında süreksizlik var, bunu yarı rijit diyaframla çözdüğün için 3b çerçeve modelinden ve rampa döşemelerinin kalıp planında donatı çizimdeki süreksizliklerden görebilirsin. Rampa parçalarının donatıları ayrı ayrı hesaplanmış ve çizilmiştir. Bu süreksizliği düzeltmek için düşeyde açı yapan döşemelerde açının başladığı hatta (sahanlık-rampa başlangıcı gibi) kiriş koyarak giderebilirsin. Böylece açının başladığı hatta çubuk eleman yardımıyla sonsuz rijit linkler oluşacaktır diye düşünüyorum. Ya da matematiksel modele takılmayıp, herşeyi programdan beklemek mühendislik olmaz, tüm rampa boyunca, taşınacak yüke ve mertebesine göre, sürekli şekilde fi 12-14-16/15 koymalısın. Birde rampa döşemelerin 185 cm'lik konsol gibi çalışmakta, onun için kalınlığını 20 cm yaptın sanıyorum. Be aware !
 

Ekli dosyalar

  • 2.jpg
    2.jpg
    408.5 KB · Görüntüleme: 9,595
  • 1.jpg
    1.jpg
    445.1 KB · Görüntüleme: 9,596
Re: 2 katlı Otopark

Gözlemleriniz için çok teşekkür ederim öncelikle,
- Uzun kalan döşemelerimi NYılmaz beyin öngördüğü üzere küçük kirişler ile böldüm
- Engelli rampalarında da belirttiğiniz gibi sahanlık uçlarına kiriş ilave ettim.

Aklıma takılan, Nyılmaz beyinde belirttiği gibi Ts498 de geçen hareketli yük azaltma değeri ile Tdy2007 de geçen hareketli yük katılım katsayısı aynı parametreler midir acaba biraz araştırdım bu konuyu ancak bir sonuca varamadım.
3DN0qO.jpg


Birde 4. blok boyut olarak baya büyük, resimde ekliyim;
2gyAav.jpg

görüldüğü üzere bağlı bulunduğu rijit diyafram 1. kat olan eğik kirişler bitim noktasında zemin kat kolonuna oturuyor, modelleme mevcut hali ile uygun mudur, yani program açısından doğru yaklaşım mıdır sizce? Aslında bu konuda Levent beyden de bir fikir almak lazım program çalışma prensibi açısından.
 
Re: 2 katlı Otopark

Aklıma takılan, Nyılmaz beyinde belirttiği gibi Ts498 de geçen hareketli yük azaltma değeri ile Tdy2007 de geçen hareketli yük katılım katsayısı aynı parametreler midir acaba biraz araştırdım bu konuyu ancak bir sonuca varamadım.
3DN0qO.jpg

TS 498 madde 13 ile dbyyhy 2007 tablo 2.7 birbirlerinden ayrı parametrelerdir. deprem yönetmeliğindeki tablo 2.7'de belirtilen katsayı ile tasarım depreminin hesaplanmasında kullanılacak olan kat ağırlıklarına(Wi) zati yük ile beraber hareketli yükün de dahil olması amaçlanıyor. tabi depremin meydana geldiği anda kat döşemelerine etkittiğin hareketli yükün tam olarak bulunma ihtimali azdır. bu nedenle belli bir oranı dikkate alınır. en azından konutlar için durum öyle(n=0,3). sizin yapınız otopark olduğu için HYKK'nı n=0,6 almalısınız. programın analiz sekmesinden kat parametrelerini tıklayarak her bir kata istediğiniz değeri girebilirsiniz.

ts 498 deki 13.madde de kolon gibi perde gibi yapı elemanlarına gelen hareketli yükün azaltılabileceğini söylüyor bize. şahsen bu tarz bir otopark için bu opsiyonu kullanmazdım. bu seçeneğe de şu şekilde ulaşabilirsiniz. analiz ayarları menüsünde yük-güvenlik sekmesinden "TS498 Hareketli yük azalma maddesini uygula"
bu arada bu seçeneğin kullanılabilmesi için kat sayısının 3'ten fazla olması gerekir.
 
2 katlı otopark projesi gerekli...

iyi gunler herkese..bana ıkı katlı betonarme altı pazaryeri üste otopark olacak şekilde benzeri yada örnek proje lazım..yada fikir...
 
Geri
Üst