V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

İnsan, ağaç, bitki , araç modlleyip nasıl render alınır

Arzu Dural GÖK

Kıdemli Üye
insanlar ornek.png

İnsan, ağaç, bitki ,araç gibi 3 boyutu yoğun objelerden çok sayıda yerleştirerek render almak için, bu objelerin gerçek modelleri yerine 2 boyutlu texture'larını kullanmak çok daha pratik olacaktır. Bunun için resim ve o resmin siyah beyaz opak resmi kullanılır. Bu amaçla ideCAD Mimari 6'nın yeni kütüphaneleri içinde silüetler başlığı altında sıfır kalınlıklı, tip kütüphaneler yaratılmıştır. Bunları kullanarak nasıl opak insan yaratılır adım adım inceleyelim:

1-Materyal ayarlarında doku1 gerçek resim, opaklık texture'ı aynı resmin siyah beyazı olan texture'lar seçilerek yeni bir materyal yaratılır.




2-Sonra kütüphane komutuna gidip silüetlerden örneğin koşan adam'ı seçip materyali yeni oluşturulan bisikletli adam materyali ile değiştirilir.
Kütüphane ayarlarında genişlik ve yükseklikler istenilen şekilde boyutlandırıp kütüphane çizime yerleştirilir.


Planda ve perspektifte aşağıdaki gibi görünecektir.


Render alınca :



Kullanabileceğiniz insan texture'ları:
İncelemek isterseniz resimlerin kullanıldığı örnek proje dosyası:

Not: Kullanılan texture'ların rengine ve özelliğine göre siyah,beyaz veya başka bir renkte silüet etkisi de alınabilir.
Materyal ayarları/ efektler sekmesinde, bu materyallerin ışık hesabına dahil olma/gölge alma ve gölge atma durumları opsiyonel olarak açılıp kapatılabilir.
 
Re: 2d texture'lar kullanarak insan render'ı alma

materyali üzerine tanımladıgınız objeyi hangi komutla çiziyoruz. ben deniyorum 3d de görünüyor ama planda görünmüyor.
 
Re: 2d texture'lar kullanarak insan render'ı alma

Merhaba,
kütüphane objesi olarak çiziyoruz. Kütüphane ayarlarında rengi beyaz yada beyaza yakın bir renk seçmiş olabilirsiniz. Beyaz arka planda bu nedenle görünmeyebilir.

İndirdiğiniz dosyalar kütüphane dosyası değil sadece resim dosyasıdır. ideCAD Mimarinin kurulumuyla gelen kütüphanelerin içinde, silüetler başlığında insan kütüphaneleri mevcuttur.
İndirdiğiniz texture'lardan (konu başlığında anlattığım şekilde) materyal yaratıp, silüetler kütüphanesindeki insan ktp2'lerinden birinin materyali olarak atayarak kullanabilirsiniz.

indirdiğim insan kütüphane objelerini kaydederkende nasıl kaydedileceği konusunda zorlandım ve idecad proje dosyasından tüm objeleri sildikten sonra sadece kaydedeceğim dosyayı ktp2 dosya uzantısı ile kütüphaneye kaydettim:)))
 
Geri
Üst