Arzu Dural GÖK
Kıdemli Üye
İnsan, ağaç, bitki ,araç gibi 3 boyutu yoğun objelerden çok sayıda yerleştirerek render almak için, bu objelerin gerçek modelleri yerine 2 boyutlu texture'larını kullanmak çok daha pratik olacaktır. Bunun için resim ve o resmin siyah beyaz opak resmi kullanılır. Bu amaçla ideCAD Mimari 6'nın yeni kütüphaneleri içinde silüetler başlığı altında sıfır kalınlıklı, tip kütüphaneler yaratılmıştır. Bunları kullanarak nasıl opak insan yaratılır adım adım inceleyelim:
1-Materyal ayarlarında doku1 gerçek resim, opaklık texture'ı aynı resmin siyah beyazı olan texture'lar seçilerek yeni bir materyal yaratılır.
2-Sonra kütüphane komutuna gidip silüetlerden örneğin koşan adam'ı seçip materyali yeni oluşturulan bisikletli adam materyali ile değiştirilir.
Kütüphane ayarlarında genişlik ve yükseklikler istenilen şekilde boyutlandırıp kütüphane çizime yerleştirilir.
Planda ve perspektifte aşağıdaki gibi görünecektir.
Render alınca :
Kullanabileceğiniz insan texture'ları:
İncelemek isterseniz resimlerin kullanıldığı örnek proje dosyası:
Not: Kullanılan texture'ların rengine ve özelliğine göre siyah,beyaz veya başka bir renkte silüet etkisi de alınabilir.
Materyal ayarları/ efektler sekmesinde, bu materyallerin ışık hesabına dahil olma/gölge alma ve gölge atma durumları opsiyonel olarak açılıp kapatılabilir.