6 - A AKSINDAKİ KOLONU HER İKİ YÖNDE ÇERÇEVEYE BAĞLAMANIZ GEREKİR. BANA KALIRSA HİÇ YAPMAMANIZ DAHA DOĞRU BİR ÇÖZÜM OLUR. ANCAK DAHA DA ÖNEMLİ OLAN 6-F AKSI KOLONU VE BURADAKİ KONSOLLAR . 6-F AKSI KOLONUNU BU ŞEKİLDE YAPMANIZ ZATEN YASAK. F AKSINDAKİ KOLONLARI DA KUŞATILMIŞ BİRLEŞİM YAPMAK ZORUNDASINIZ.
Sayın Olcay Aydın Bey ben bu durumu bilmiyorum ve öğrenmek için soruyorum. 6-F aksındaki kolon 4 tarafı kirişler ile bağlanmış olsa bile kuşatılmış olmak zorunluluğu var mı? Yönetmelikteki Şekil 7.10'da verilen koşullardan herhangi birini sağlamazsa kuşatılmamış olabilir mi?6-F AKSI KOLONUNU BU ŞEKİLDE YAPMANIZ ZATEN YASAK. F AKSINDAKİ KOLONLARI DA KUŞATILMIŞ BİRLEŞİM YAPMAK ZORUNDASINIZ.
BU KONUDA YÖNETMELİK NET. 4 TARAFI BAĞLI OLACAK VE BAĞLAYICI OLAN BU KİRİŞLER KOLON GENİŞLİĞİNİN EN AZ 3/4 Ü OLACAK DİYOR.Sayın Olcay Aydın Bey ben bu durumu bilmiyorum ve öğrenmek için soruyorum. 6-F aksındaki kolon 4 tarafı kirişler ile bağlanmış olsa bile kuşatılmış olmak zorunluluğu var mı? Yönetmelikteki Şekil 7.10'da verilen koşullardan herhangi birini sağlamazsa kuşatılmamış olabilir mi?
Merhaba. Ben bunu bilmiyordum. Planlı Alanlara çok hakim değilim. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.BU KONUDA YÖNETMELİK NET. 4 TARAFI BAĞLI OLACAK VE BAĞLAYICI OLAN BU KİRİŞLER KOLON GENİŞLİĞİNİN EN AZ 3/4 Ü OLACAK DİYOR.
MAALESEF DEPREM YÖNMETLİĞİ İLE ÇÖZÜLMESİ GEREKEN BİR DURUMU PAİY İLE OLDU BİTTİYE GETİRİP GÜYA ÇÖZÜM YOLUNA GİDİLİNCE YAPACAK BİR ŞEY OLMUYOR.Merhaba. Ben bunu bilmiyordum. Planlı Alanlara çok hakim değilim. Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.
Söylesenize bana bu ülkede inşaat sektörü paranın ve para babaların gücündeyken inşaat mühendisliği doğru düzgün yapılıyor mu?MAALESEF DEPREM YÖNMETLİĞİ İLE ÇÖZÜLMESİ GEREKEN BİR DURUMU PAİY İLE OLDU BİTTİYE GETİRİP GÜYA ÇÖZÜM YOLUNA GİDİLİNCE YAPACAK BİR ŞEY OLMUYOR.
fazla ağır oldu bu. ben kendi adıma yaptığım projelerde bu yönetmelik çıkmadan bile yukarıda ki yönetmeliğe uygun hareket ettim. çünkü doğru tasarım ve TBDY 2018 bu çözüme yönlendiriyor zaten. bu yüzden de çok iş kaybettim. kaybettiğim işler başka bir meslek grubuna gitmedi yine inşaat mühendisi olan ofislere gitti. önce herkes kendi ölçüsünde ve yerine göre kendi mesleğimize sahip çıkmalıyız ki o zaman bazı şeyler yoluna girsin . nitekim yönetmelik sonrası gayet de güzel takip edilemeye de başlandı bu husus.Söylesenize bana bu ülkede inşaat sektörü paranın ve para babaların gücündeyken inşaat mühendisliği doğru düzgün yapılıyor mu?
Yani cümlede ifade etmek istediğim durumu duygusal patlamadan dolayı yaşadığım heyecandan yanlış cümle kurulumundan dolayı yanlış anlaşılmış. Haklısınız. Ben size bir şey kastetmek istemedim. Özür dilerim. Ben hepsi için demiyorum ama ülke genelinde inşaat mühendisliği yaptırmaya engeller mühendislerin karşısına çok çıkıyor. Ben mesela kontrollük yaparken üstümdekiler müteahhit her yanlışına hayır dememem gerektiğinin emrini vermesi, şiddete uğrayan mühendisler ortadayken şiddet uygulayanlar açıklanmaması ve bunlar gibi durumlar maalesef yaşanıyor. Hatta hala maalesef bu konuda ne devlet ne de İmo gerekli adımları atmıyor. Herhangi bir şantiyede bir inşaat mühendisinin başına şiddet uğramamasının bu ülkede maalesef garantisi yok.fazla ağır oldu bu. ben kendi adıma yaptığım projelerde bu yönetmelik çıkmadan bile yukarıda ki yönetmeliğe uygun hareket ettim. çünkü doğru tasarım ve TBDY 2018 bu çözüme yönlendiriyor zaten. bu yüzden de çok iş kaybettim. kaybettiğim işler başka bir meslek grubuna gitmedi yine inşaat mühendisi olan ofislere gitti. önce herkes kendi ölçüsünde ve yerine göre kendi mesleğimize sahip çıkmalıyız ki o zaman bazı şeyler yoluna girsin . nitekim yönetmelik sonrası gayet de güzel takip edilemeye de başlandı bu husus.
BEN ZATEN ŞAHSİ ALGILAMADIM. BUNDAN ÖTE BÜTÜN MESLEKTAŞLARIMIZIN KENDİ MESLEKLERİNE SAHİP ÇIKMALARINI GEREKTİĞİNİ İFADE ETMEYE ÇALIŞTIM. MESLEKTE YENİ ARKADAŞLAR GELECEK KAYGISI TAŞIYOR OLABİLİRLER. ANCAK HEPİMİZİ BİR ZAMANLAR YENİYDİK. KALDI Kİ BASKI SADECE BİZİM MESLEĞE ÖZGÜ BİR DURUM DA DEĞİL. SAĞLIK VE EĞİTİM SEKTÖRLERİ SICAK BİR ÖRNEK OLABİLİR. BU YÜZDEN ÖNCE BİZLER SAHİP ÇIKMAK ZORUNDAYIZ . SAYGILARIMLA.Yani cümlede ifade etmek istediğim durumu duygusal patlamadan dolayı yaşadığım heyecandan yanlış cümle kurulumundan dolayı yanlış anlaşılmış. Haklısınız. Ben size bir şey kastetmek istemedim. Özür dilerim. Ben hepsi için demiyorum ama ülke genelinde inşaat mühendisliği yaptırmaya engeller mühendislerin karşısına çok çıkıyor. Ben mesela kontrollük yaparken üstümdekiler müteahhit her yanlışına hayır dememem gerektiğinin emrini vermesi, şiddete uğrayan mühendisler ortadayken şiddet uygulayanlar açıklanmaması ve bunlar gibi durumlar maalesef yaşanıyor. Hatta hala maalesef bu konuda ne devlet ne de İmo gerekli adımları atmıyor. Herhangi bir şantiyede bir inşaat mühendisinin başına şiddet uğramamasının bu ülkede maalesef garantisi yok.
Yönetmelik derken deprem yönetmeliği diyorsanız maalesef son deprem yönetmelik çıktıktan sonra yapılmış binalar mevcuttur. Eke koyduğum pdf'ten bina yıkım fotoğraflarından bu duruma ait örnekler mevcut.
Saygılar.
Anlayışınız için teşekkür ederim. Belirttiğiniz gibi bu ülkede şiddet her yerde var maalesef. Umarım bir daha herhangi bir alanda herhangi bir şiddet olmaz.BEN ZATEN ŞAHSİ ALGILAMADIM. BUNDAN ÖTE BÜTÜN MESLEKTAŞLARIMIZIN KENDİ MESLEKLERİNE SAHİP ÇIKMALARINI GEREKTİĞİNİ İFADE ETMEYE ÇALIŞTIM. MESLEKTE YENİ ARKADAŞLAR GELECEK KAYGISI TAŞIYOR OLABİLİRLER. ANCAK HEPİMİZİ BİR ZAMANLAR YENİYDİK. KALDI Kİ BASKI SADECE BİZİM MESLEĞE ÖZGÜ BİR DURUM DA DEĞİL. SAĞLIK VE EĞİTİM SEKTÖRLERİ SICAK BİR ÖRNEK OLABİLİR. BU YÜZDEN ÖNCE BİZLER SAHİP ÇIKMAK ZORUNDAYIZ . SAYGILARIMLA.
merhaba. şimdi buradan bunu isteyen idare ile ilgili anlama özürlü demek geçiyor içimden üzülerek. doğru böyle bir değişiklik oldu. sebebi ilk halinde sadece kolon yazdığı için "perde yaparsam bunları birbirlerine bağlamaya gerek yok" yorumu yapıldı. böyle olunca bunu düşey taşıyıcılar olarak değiştirdiler. şimdi konu kuşatılmış birleşim konusuna geliyor.Merhabalar;
Bugün yapı denetime gönderdiğim projemde, yapı denetim olarak bana kuşatılmış kolon ibaresindeki kolon kaldırılmış olup taşıyıcı sistem olarak değiştirildiğini buna istinaden perdelerinde kuşatılmış olarak devreye girdiğini yani(25-150) perde için kiriş genişliği 115cm kiriş genişliği olacakmış. Bu durumla ilgili bilginiz varsa burada paylaşırsanız çok sevinirim, eğer böyle bir şey varsa çözüm yolumuz nasıl olmalıdır.
teşekkürler hocam bende sizinle aynı fikirdeyim tabi ki, öyle söyledikleri için siz hocalarıma da sormak istedim. Okulda da öğrendiğimiz gibi Güçlü kolon zayıf kiriş mantığına devam etmeliyiz aksi taktirde bu istenilende tam tersi oluyor.merhaba. şimdi buradan bunu isteyen idare ile ilgili anlama özürlü demek geçiyor içimden üzülerek. doğru böyle bir değişiklik oldu. sebebi ilk halinde sadece kolon yazdığı için "perde yaparsam bunları birbirlerine bağlamaya gerek yok" yorumu yapıldı. böyle olunca bunu düşey taşıyıcılar olarak değiştirdiler. şimdi konu kuşatılmış birleşim konusuna geliyor.
Bu birleşimlerin TBDY 2018 deki karşılığı ise ;
"7.5. SÜNEKLİK DÜZEYİ YÜKSEK ÇERÇEVE SİSTEMLERİNDE KOLON BİRLEŞİM BÖLGELERİ 7.5.1.
Kuşatılmış ve Kuşatılmamış Birleşimler Süneklik düzeyi yüksek kolon ve kirişlerin oluşturduğu çerçeve sistemlerinde kolon-kiriş birleşimleri, aşağıda (a) ve (b)’de tanımlandığı üzere, iki sınıfa ayrılacaktır.
(a) Kirişlerin kolona dört taraftan birleşmesi ve her bir kirişin genişliğinin birleştiği kolon genişliğinin 3/4’ünden daha az olmaması durumunda, kolon-kiriş birleşimi kuşatılmış birleşim olarak tanımlanacaktır. " deniliyor
şimdi perdeler için de bunu aynı şekilde yorumlamak hangi bilimsel yaklaşım yada tasarım kuralına uyar çok merak ediyorum. Sorun bu konunun deprem yönetmeliği ile değil de PAİY ile çözülmesinde.
Kontrol makamına şunu iletirseniz sizi anlayacaktır:Merhabalar;
Bugün yapı denetime gönderdiğim projemde, yapı denetim olarak bana kuşatılmış kolon ibaresindeki kolon kaldırılmış olup taşıyıcı sistem olarak değiştirildiğini buna istinaden perdelerinde kuşatılmış olarak devreye girdiğini yani(25-150) perde için kiriş genişliği 115cm kiriş genişliği olacakmış. Bu durumla ilgili bilginiz varsa burada paylaşırsanız çok sevinirim, eğer böyle bir şey varsa çözüm yolumuz nasıl olmalıdır.
merhabalar. 20 yıl imar müdürlüğü yapmış şu anda serbest çalışan bir inşaat mühendisi meslaktaşınız olarak "isteyebilir" cevabını kabul etmem mümkün değil. Daha doğrusu böyle bir hakkı olmaz. Perdelerin güçlü tarafında isteseniz de kuşatılmış kesit şartını sağlamayan bir kirişle bu birleşimi yapamazsanız. Diğer yönde ise tamamen perdelerden oluşan bir konsol ucunda bu perdeleri birbirine minimum kesitte bir kirişle bağlamak zaten doğru bir mühendislik yaklaşımı olmaz. Dediğiniz gibi başlık bölgelerinde mümkün olduğunca başlık genişliği kadar bir kesitle bağlamak doğru olur. Eğer konsol ucunda perdelerle birlikte en az bir kolon var ise bu durumda bu kolon size zaten referans olacaktır. Bu bizlerin doğru tasarım ile alakalı bir tercihimiz olmalıdır. İdarenin bir yönetmelik maddesine dayandırarak yaptığı bu yorumu naçizane doğru bir yaklaşım olarak görmüyorum. Öncelikli kılavuzumuz sizin de bahsetmeye çalıştığınız gibi TBDY 2018 olmalıdır.Kontrol makamına şunu iletirseniz sizi anlayacaktır:
TBDY2018'de bir perdeyi kolon kriterleriyle değerlendirdiği madde 7.6.6.2 dir. "7.6.6.2 – Hw / Lw > 2.0 olması durumunda, her bir katta perde kesitlerinin taşıma gücü momentlerinin, perdenin güçlü doğrultusunda kolonlar için Denk.(7.3) ile verilen koşulu sağlaması zorunludur. Aksi durumda perde boyutları ve/veya donatıları arttırılarak deprem hesabı tekrarlanacaktır." der.
Perdenin güçlü doğrultusu için ilgili kirişte kuşatılmış "kesit şartlarını" isteyebilir. Fakat diğer yönü için (konsol kiriş ile aynı bağlantı noktasında=aynı düğüm noktasında) ise sadece kuşatılmışlık isteyebilir.
Not: İllaki talep ediliyor ise "perde"nin uzunluğunun 3/4'ü değil de, kirişin bağlantıda olacağı "Perde ucu" nun 3/4'ü talep edilebilir.
İyi çalışmalar dilerim
Ekli dosyayı görüntüle 43787
Ekli dosyayı görüntüle 43786
Ekli dosyayı görüntüle 43788