evet. TBDY 15.5.3 maddesinde doğrusal performans analizinin uygulanabilmesi için belirli sınırlandırmalar getirmiştir. Eğer bu koşullara uymaz ise yapıda doğrusal performans analizi uygulanmamalıdır. Her yöntemde olduğu gibi bu yöntem de belirtli yaklaşıklıklar içerir. Bu sebeple sonuç alınabilecek yapılar da belirli şartları sağlaması gerekir. TBDY Bu şartları bize belirtmektedir. ideCAD doğrusal performans analizi raporunda da bu maddelerin kontrolleri belirtilmektedir.
Ekli dosyayı görüntüle 40423
Bu koşullar da tek modlu itme analizi yapabilmenin koşullarıdır. TBDY Burulma düzensizliği katsayısını 1.4 'ten büyük ve hakim moddaki kütle katılımının %70 'den küçük kabul etmemektedir. Bu iki katsayı yapının taşıyıcı sistemine ve kütlesine bağlıdır. Bu katsayıları değiştirebilmek için yapının taşıyıcı sistemini yeniden düzenlemelidir. Sizin yapınız hem BYS şartını hem de buruluma ve kütle katılım şartını sağlamadığı için TBDY 'e göre bu yöntemleri kullanmamalısınız.
Ekli dosyayı görüntüle 40424
ARSA yöntemi TBDY 5.6.6 'da tanımlanan çok modlu bir itme analizi yöntemidir. Bu bölümde herhangi bir BYS sınırı bulunmuyor. Ancak TBDY tablo 3.4(c) 'de belirtilen mevcut binaların performans analizi için "yüksek binalar dışında" ibaresi kullanılmış. Bu da BYS=1 olması durumuna gelmektedir ki eğer bir yapı BYS=1 ise bölüm 13 'e dikkate alınmalıdır. Bunun dışında çok modlu itme analizi için özellikle belirtilmiş bir BYS bulunmamaktadır.
Ekli dosyayı görüntüle 40426
O bölüm yukarıda anlattığım koşulları sağlıyorsa (BYS sınırlarını sağlıyor örneğin) doğrusal performans analizi veya tek modlu itme analizi kullanabilirsiniz. Burada seçim sizin. Koşullar sağlandığı sürece istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz. Kolaylık olması bakımından doğrusal performans analizini deneyebilirsiniz.
Bu koşul
TBDY 7.3.5 ve onun devamı olan
TBDY 7.3.6 'da bahsedilen kolonların kirişlerden güçlü olması koşulu ve alt koşullarıdır. TBDY 7.3.6 'da bazı durumlarda kirişlerin güçlü olmasına izin veriyor ancak bunun belirli koşulları var. Koşullar TBDY 'de detaylı bir şekilde açıklandığı için detay vermeyeceğim. Bunu sağlatmak istiyorsanız taşıyıcı sistemi uygun şekilde değiştirmek, güçlü kolonlar uygulamak, kolonların kirişlerden güçlü olmasını sağlatmak gibi çözümlere ihtiyaç vardır.
Yönetmelikler ne yazık ki bu şekilde yazılıyor. Bu işin uzmanları da biz inşaat mühendisleri oluyoruz. Bu sebeple yönetmeliği en doğru ve teorik altyapısına uygun biçimde anlamamız gerekiyor. Bunun için ideCAD bilgi bankasını oluşturduk. Hem program hem de yönetmelik anlamında detaylı bilgi edinmek için ideCAD bilgi bankasını kullanabilirsiniz.
Bu ve bunun gibi detaylı bilgileri teorik yönetmelik açıklamalarını ideCAD bilgi bankasından rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Örneğin doğrusal olmayan hesap ve mevcut binaların değerlendirilmesi ile ilgili olan bölümleri aşağıdaki bağlantıda gönderiyorum. Bu başlıkları ve alt başlıklarını inceleyerek daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Gönderdiğim bağlantılardaki alt başlıkları özellikle incelemenizi öneriyorum.
Saygılarımla...