Güncel Fiyatlar ile Online Satın Almak için Tıklayınız

ai<0.7 hatası ve BYS=4

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan haan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

haan

Üye
merhabalar;

Ekte göndermiş olduğum projede (mevcut bina) Doğrusal perf. analizi yaptım fakat BYS=4 ve B3 düzensizliği (elemanların tasarım kuvvetlerinin arttırılması) sonucuyla karşılaştım. İtme analizini de kabul etmiyor? sistemi çözmüyor.
Normal analizde bazı katlarda ai<0.7 hatası alıyorum, karma çözüncede <=0.75 hatasıyla karşılaşıyorum.
Nasıl bir yol izlemeliyim?

Saygılarımla..
 

Ekli dosyalar

  • ide.cde
    ide.cde
    6.7 MB · Görüntüleme: 11
Ekte göndermiş olduğum projede (mevcut bina) Doğrusal perf. analizi yaptım fakat BYS=4 ve B3 düzensizliği (elemanların tasarım kuvvetlerinin arttırılması) sonucuyla karşılaştım. İtme analizini de kabul etmiyor? sistemi çözmüyor.
Normal analizde bazı katlarda ai<0.7 hatası alıyorum, karma çözüncede <=0.75 hatasıyla karşılaşıyorum.
Nasıl bir yol izlemeliyim?
öndeki dilatasyonla ayrılmış az katlı bölümü silip nonlinear analiz (arsa) yaptırırsınız kurtarıyor.
az katlı bölüm için ayrı hesap yaptırırsınız.
bu durumda tasarım gözetmeni gerekli.
1705167075272.png
1705167089378.png
 
öndeki dilatasyonla ayrılmış az katlı bölümü silip nonlinear analiz (arsa) yaptırırsınız kurtarıyor.
az katlı bölüm için ayrı hesap yaptırırsınız.
bu durumda tasarım gözetmeni gerekli.
Ekli dosyayı görüntüle 40403
Ekli dosyayı görüntüle 40404
Hocam az katlı bölüm için bys değişecek o zaman doğrusal performans yaptırabilir miyim o bölüm için?
Birde, nonlinear analiz seçeneklerinden itme/arsa/çok modlu seçeneklerini neye göre belirleyeceğiz? Birde bks=1 mi seçmeliyim ?
 
Son düzenleme:
Ekte göndermiş olduğum projede (mevcut bina) Doğrusal perf. analizi yaptım fakat BYS=4 ve B3 düzensizliği (elemanların tasarım kuvvetlerinin arttırılması) sonucuyla karşılaştım. İtme analizini de kabul etmiyor? sistemi çözmüyor.
Normal analizde bazı katlarda ai<0.7 hatası alıyorum, karma çözüncede <=0.75 hatasıyla karşılaşıyorum.
Nasıl bir yol izlemeliyim?
Öncelikle dilatasyon ile ayrılmış binaları ayrı ayrı dosyalar halinde performans analizi yapmanız gerekiyor. TBDY mevcut yapılarda performans değerlendirmesi yaparken elemanların yüzdelerini kullandığı için her bina kendi içinde değerlendirilmelidir.

TBDY 15.5.3.1(a) maddesine göre eğer BYS<5 ise doğrusal performans analizi kullanılamaz. Ayrıca TBDY 5.5.2.1 'e göre de BYS 5 ve 5 'ten büyük olanlar için sabit tek modlu itme yöntemleri kullanılabilir. Sizin projeniz BYS=4 olduğundan doğrusal performans analizi ve tek modlu itme yöntemleri kullanılamamaktadır. TBDY 'de tarif edilen çok modlu itme analizi yapılabilir. ideCAD içerisinde ARSA yöntemi ile itme analizi bir çok modlu itme analizidir bu yüzden bunu kullanabilirsiniz.

1705305798537.png

Hocam az katlı bölüm için bys değişecek o zaman doğrusal performans yaptırabilir miyim o bölüm için?
Birde, nonlinear analiz seçeneklerinden itme/arsa/çok modlu seçeneklerini neye göre belirleyeceğiz? Birde bks=1 mi seçmeliyim ?

Az katlı bölüm için BYS sınırı sağlayacağından doğrusal performans analizi yapılabilir. Ancak yine de TBDY 15.5.3.1 'deki diğer koşullara uyması gerekiyor.
Nonlineer analiz için ARSA yöntemini seçebilirsiniz. Bu çok modlu bir itme analizi türüdür ve BYS 1 olan yapılar dışında kullanılabilir.
BKS performans analizinde kullanılmaz. Bu sebeple 1 seçmek zorunda değilsiniz.

Saygılarımla...
 
Öncelikle dilatasyon ile ayrılmış binaları ayrı ayrı dosyalar halinde performans analizi yapmanız gerekiyor. TBDY mevcut yapılarda performans değerlendirmesi yaparken elemanların yüzdelerini kullandığı için her bina kendi içinde değerlendirilmelidir.

TBDY 15.5.3.1(a) maddesine göre eğer BYS<5 ise doğrusal performans analizi kullanılamaz. Ayrıca TBDY 5.5.2.1 'e göre de BYS 5 ve 5 'ten büyük olanlar için sabit tek modlu itme yöntemleri kullanılabilir. Sizin projeniz BYS=4 olduğundan doğrusal performans analizi ve tek modlu itme yöntemleri kullanılamamaktadır. TBDY 'de tarif edilen çok modlu itme analizi yapılabilir. ideCAD içerisinde ARSA yöntemi ile itme analizi bir çok modlu itme analizidir bu yüzden bunu kullanabilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 40416



Az katlı bölüm için BYS sınırı sağlayacağından doğrusal performans analizi yapılabilir. Ancak yine de TBDY 15.5.3.1 'deki diğer koşullara uyması gerekiyor.
Nonlineer analiz için ARSA yöntemini seçebilirsiniz. Bu çok modlu bir itme analizi türüdür ve BYS 1 olan yapılar dışında kullanılabilir.
BKS performans analizinde kullanılmaz. Bu sebeple 1 seçmek zorunda değilsiniz.

Saygılarımla...
Bys=4 olan (dilatasyonla ayrılmış) bina için arsa yönteminden önce doğrusal performans yaptırmalı mıyım? Yoksa normal analizden sonra direk arsa analizini mi yaptırayım. Yeni başlayan birisi olarak , yönetmelikte her madde birden çok maddeye yönlendiriyor buda anlamayı da azor hale getiriyor. sanki bu maddeler sadece işin uzmanları için yazılmış. Saçma sorularım olursa şimdiden özür dilerim.
anladığım ve araştırdığım kadarıyla ;
1-bys<5 ve b3 türü düzensizliği (ve diğer anlamakta zorlandığım c-d-e seçenekleri) varsa doğrusal perf. uygulanamaz.
2- burulma düzensizliği katsayısı<1.4 ve modal kütle katılımı 70 ve üzerindeyse itme analizi (sabit tek modlu ? değişken çok modlu? neye göre ayırmalıyım kesinlikle karıştım?)
3- bunlar değilse arsa yöntemi sanırım?? peki arsa yöntemi için bys kaç olmalı?

Geride kalan (dilatasyonlu küçük kısım) için de mi arsa yöntemini önerdiniz?
birde eklemiş olduğum resimdede göründüğü üzere alfa düzensizliğini gideremiyorum. Projede üst üste olmayan kolonlar var. Bu düzensizlik mevcutken yine de analiz alabilir miyim?


saygılarımla..
 

Ekli dosyalar

  • 1.png
    1.png
    100.7 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:
1-bys<5 ve b3 türü düzensizliği (ve diğer anlamakta zorlandığım c-d-e seçenekleri) varsa doğrusal perf. uygulanamaz.
evet. TBDY 15.5.3 maddesinde doğrusal performans analizinin uygulanabilmesi için belirli sınırlandırmalar getirmiştir. Eğer bu koşullara uymaz ise yapıda doğrusal performans analizi uygulanmamalıdır. Her yöntemde olduğu gibi bu yöntem de belirtli yaklaşıklıklar içerir. Bu sebeple sonuç alınabilecek yapılar da belirli şartları sağlaması gerekir. TBDY Bu şartları bize belirtmektedir. ideCAD doğrusal performans analizi raporunda da bu maddelerin kontrolleri belirtilmektedir.

1705318027918.png

2- burulma düzensizliği katsayısı<1.4 ve modal kütle katılımı 70 ve üzerindeyse itme analizi (sabit tek modlu ? değişken çok modlu? neye göre ayırmalıyım kesinlikle karıştım?)
Bu koşullar da tek modlu itme analizi yapabilmenin koşullarıdır. TBDY Burulma düzensizliği katsayısını 1.4 'ten büyük ve hakim moddaki kütle katılımının %70 'den küçük kabul etmemektedir. Bu iki katsayı yapının taşıyıcı sistemine ve kütlesine bağlıdır. Bu katsayıları değiştirebilmek için yapının taşıyıcı sistemini yeniden düzenlemelidir. Sizin yapınız hem BYS şartını hem de buruluma ve kütle katılım şartını sağlamadığı için TBDY 'e göre bu yöntemleri kullanmamalısınız.

1705318282232.png

3- bunlar değilse arsa yöntemi sanırım?? peki arsa yöntemi için bys kaç olmalı?

ARSA yöntemi TBDY 5.6.6 'da tanımlanan çok modlu bir itme analizi yöntemidir. Bu bölümde herhangi bir BYS sınırı bulunmuyor. Ancak TBDY tablo 3.4(c) 'de belirtilen mevcut binaların performans analizi için "yüksek binalar dışında" ibaresi kullanılmış. Bu da BYS=1 olması durumuna gelmektedir ki eğer bir yapı BYS=1 ise bölüm 13 'e dikkate alınmalıdır. Bunun dışında çok modlu itme analizi için özellikle belirtilmiş bir BYS bulunmamaktadır.

1705318522115.png

geride kalan (dilatasyonlu küçük kısım) için de mi arsa yöntemini önerdiniz?

O bölüm yukarıda anlattığım koşulları sağlıyorsa (BYS sınırlarını sağlıyor örneğin) doğrusal performans analizi veya tek modlu itme analizi kullanabilirsiniz. Burada seçim sizin. Koşullar sağlandığı sürece istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz. Kolaylık olması bakımından doğrusal performans analizini deneyebilirsiniz.

birde eklemiş olduğum resimdede göründüğü üzere alfa düzensizliğini gideremiyorum. Projede üst üste olmayan kolonlar var. Bu düzensizlik mevcutken yine de analiz alabilir miyim?

Bu koşul TBDY 7.3.5 ve onun devamı olan TBDY 7.3.6 'da bahsedilen kolonların kirişlerden güçlü olması koşulu ve alt koşullarıdır. TBDY 7.3.6 'da bazı durumlarda kirişlerin güçlü olmasına izin veriyor ancak bunun belirli koşulları var. Koşullar TBDY 'de detaylı bir şekilde açıklandığı için detay vermeyeceğim. Bunu sağlatmak istiyorsanız taşıyıcı sistemi uygun şekilde değiştirmek, güçlü kolonlar uygulamak, kolonların kirişlerden güçlü olmasını sağlatmak gibi çözümlere ihtiyaç vardır.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

yeni başlayan birisi olarak , yönetmelikte her madde birden çok maddeye yönlendiriyor buda anlamayı da zor hale getiriyor. sanki bu maddeler sadece işin uzmanları için yazılmış. saçma sorularım olursa şimdiden özür dilerim.

Yönetmelikler ne yazık ki bu şekilde yazılıyor. Bu işin uzmanları da biz inşaat mühendisleri oluyoruz. Bu sebeple yönetmeliği en doğru ve teorik altyapısına uygun biçimde anlamamız gerekiyor. Bunun için ideCAD bilgi bankasını oluşturduk. Hem program hem de yönetmelik anlamında detaylı bilgi edinmek için ideCAD bilgi bankasını kullanabilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu ve bunun gibi detaylı bilgileri teorik yönetmelik açıklamalarını ideCAD bilgi bankasından rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Örneğin doğrusal olmayan hesap ve mevcut binaların değerlendirilmesi ile ilgili olan bölümleri aşağıdaki bağlantıda gönderiyorum. Bu başlıkları ve alt başlıklarını inceleyerek daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Gönderdiğim bağlantılardaki alt başlıkları özellikle incelemenizi öneriyorum.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Saygılarımla...
 
evet. TBDY 15.5.3 maddesinde doğrusal performans analizinin uygulanabilmesi için belirli sınırlandırmalar getirmiştir. Eğer bu koşullara uymaz ise yapıda doğrusal performans analizi uygulanmamalıdır. Her yöntemde olduğu gibi bu yöntem de belirtli yaklaşıklıklar içerir. Bu sebeple sonuç alınabilecek yapılar da belirli şartları sağlaması gerekir. TBDY Bu şartları bize belirtmektedir. ideCAD doğrusal performans analizi raporunda da bu maddelerin kontrolleri belirtilmektedir.

Ekli dosyayı görüntüle 40423


Bu koşullar da tek modlu itme analizi yapabilmenin koşullarıdır. TBDY Burulma düzensizliği katsayısını 1.4 'ten büyük ve hakim moddaki kütle katılımının %70 'den küçük kabul etmemektedir. Bu iki katsayı yapının taşıyıcı sistemine ve kütlesine bağlıdır. Bu katsayıları değiştirebilmek için yapının taşıyıcı sistemini yeniden düzenlemelidir. Sizin yapınız hem BYS şartını hem de buruluma ve kütle katılım şartını sağlamadığı için TBDY 'e göre bu yöntemleri kullanmamalısınız.

Ekli dosyayı görüntüle 40424



ARSA yöntemi TBDY 5.6.6 'da tanımlanan çok modlu bir itme analizi yöntemidir. Bu bölümde herhangi bir BYS sınırı bulunmuyor. Ancak TBDY tablo 3.4(c) 'de belirtilen mevcut binaların performans analizi için "yüksek binalar dışında" ibaresi kullanılmış. Bu da BYS=1 olması durumuna gelmektedir ki eğer bir yapı BYS=1 ise bölüm 13 'e dikkate alınmalıdır. Bunun dışında çok modlu itme analizi için özellikle belirtilmiş bir BYS bulunmamaktadır.

Ekli dosyayı görüntüle 40426



O bölüm yukarıda anlattığım koşulları sağlıyorsa (BYS sınırlarını sağlıyor örneğin) doğrusal performans analizi veya tek modlu itme analizi kullanabilirsiniz. Burada seçim sizin. Koşullar sağlandığı sürece istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz. Kolaylık olması bakımından doğrusal performans analizini deneyebilirsiniz.



Bu koşul TBDY 7.3.5 ve onun devamı olan TBDY 7.3.6 'da bahsedilen kolonların kirişlerden güçlü olması koşulu ve alt koşullarıdır. TBDY 7.3.6 'da bazı durumlarda kirişlerin güçlü olmasına izin veriyor ancak bunun belirli koşulları var. Koşullar TBDY 'de detaylı bir şekilde açıklandığı için detay vermeyeceğim. Bunu sağlatmak istiyorsanız taşıyıcı sistemi uygun şekilde değiştirmek, güçlü kolonlar uygulamak, kolonların kirişlerden güçlü olmasını sağlatmak gibi çözümlere ihtiyaç vardır.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.



Yönetmelikler ne yazık ki bu şekilde yazılıyor. Bu işin uzmanları da biz inşaat mühendisleri oluyoruz. Bu sebeple yönetmeliği en doğru ve teorik altyapısına uygun biçimde anlamamız gerekiyor. Bunun için ideCAD bilgi bankasını oluşturduk. Hem program hem de yönetmelik anlamında detaylı bilgi edinmek için ideCAD bilgi bankasını kullanabilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu ve bunun gibi detaylı bilgileri teorik yönetmelik açıklamalarını ideCAD bilgi bankasından rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Örneğin doğrusal olmayan hesap ve mevcut binaların değerlendirilmesi ile ilgili olan bölümleri aşağıdaki bağlantıda gönderiyorum. Bu başlıkları ve alt başlıklarını inceleyerek daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Gönderdiğim bağlantılardaki alt başlıkları özellikle incelemenizi öneriyorum.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Saygılarımla...
küçük (dilatasyonlu) kısımda doğrusal performans yaptım. sonuç kontrollü hasar. Ama gevrek bir kaç elemanın mevcut. Göndermiş olduğunuz Kontrollü hasar performan düzeyindeki metinde gevrek eleman olmama koşuluyla diye bir ibare mevcut!! Bu ibare doğrusal performans değil arsa yöntemimini seçmem gerektiğini söylüyor, yanlış anladıysam düzeltin lütfen.


Ayrıca zaman ayırıp bu kadar detaylı anlattığınız için sonsuz teşekkür ederim.


saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
evet. TBDY 15.5.3 maddesinde doğrusal performans analizinin uygulanabilmesi için belirli sınırlandırmalar getirmiştir. Eğer bu koşullara uymaz ise yapıda doğrusal performans analizi uygulanmamalıdır. Her yöntemde olduğu gibi bu yöntem de belirtli yaklaşıklıklar içerir. Bu sebeple sonuç alınabilecek yapılar da belirli şartları sağlaması gerekir. TBDY Bu şartları bize belirtmektedir. ideCAD doğrusal performans analizi raporunda da bu maddelerin kontrolleri belirtilmektedir.

Ekli dosyayı görüntüle 40423


Bu koşullar da tek modlu itme analizi yapabilmenin koşullarıdır. TBDY Burulma düzensizliği katsayısını 1.4 'ten büyük ve hakim moddaki kütle katılımının %70 'den küçük kabul etmemektedir. Bu iki katsayı yapının taşıyıcı sistemine ve kütlesine bağlıdır. Bu katsayıları değiştirebilmek için yapının taşıyıcı sistemini yeniden düzenlemelidir. Sizin yapınız hem BYS şartını hem de buruluma ve kütle katılım şartını sağlamadığı için TBDY 'e göre bu yöntemleri kullanmamalısınız.

Ekli dosyayı görüntüle 40424



ARSA yöntemi TBDY 5.6.6 'da tanımlanan çok modlu bir itme analizi yöntemidir. Bu bölümde herhangi bir BYS sınırı bulunmuyor. Ancak TBDY tablo 3.4(c) 'de belirtilen mevcut binaların performans analizi için "yüksek binalar dışında" ibaresi kullanılmış. Bu da BYS=1 olması durumuna gelmektedir ki eğer bir yapı BYS=1 ise bölüm 13 'e dikkate alınmalıdır. Bunun dışında çok modlu itme analizi için özellikle belirtilmiş bir BYS bulunmamaktadır.

Ekli dosyayı görüntüle 40426



O bölüm yukarıda anlattığım koşulları sağlıyorsa (BYS sınırlarını sağlıyor örneğin) doğrusal performans analizi veya tek modlu itme analizi kullanabilirsiniz. Burada seçim sizin. Koşullar sağlandığı sürece istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz. Kolaylık olması bakımından doğrusal performans analizini deneyebilirsiniz.



Bu koşul TBDY 7.3.5 ve onun devamı olan TBDY 7.3.6 'da bahsedilen kolonların kirişlerden güçlü olması koşulu ve alt koşullarıdır. TBDY 7.3.6 'da bazı durumlarda kirişlerin güçlü olmasına izin veriyor ancak bunun belirli koşulları var. Koşullar TBDY 'de detaylı bir şekilde açıklandığı için detay vermeyeceğim. Bunu sağlatmak istiyorsanız taşıyıcı sistemi uygun şekilde değiştirmek, güçlü kolonlar uygulamak, kolonların kirişlerden güçlü olmasını sağlatmak gibi çözümlere ihtiyaç vardır.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.



Yönetmelikler ne yazık ki bu şekilde yazılıyor. Bu işin uzmanları da biz inşaat mühendisleri oluyoruz. Bu sebeple yönetmeliği en doğru ve teorik altyapısına uygun biçimde anlamamız gerekiyor. Bunun için ideCAD bilgi bankasını oluşturduk. Hem program hem de yönetmelik anlamında detaylı bilgi edinmek için ideCAD bilgi bankasını kullanabilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu ve bunun gibi detaylı bilgileri teorik yönetmelik açıklamalarını ideCAD bilgi bankasından rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Örneğin doğrusal olmayan hesap ve mevcut binaların değerlendirilmesi ile ilgili olan bölümleri aşağıdaki bağlantıda gönderiyorum. Bu başlıkları ve alt başlıklarını inceleyerek daha detaylı bilgi edinebilirsiniz. Gönderdiğim bağlantılardaki alt başlıkları özellikle incelemenizi öneriyorum.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Oğuzcan Hocam selamlar;

Sayenizde bir çok madde kafamda oturdu, analiz sonuçlarını daha kolay yorumlayabiliyorum öncelikle bunun için çok teşekkür ederim.
Sayfada daha fazla kalabalık yapmadan son bir soru sormak istiyorum.
Ekte gönderdiğim projeye önce doğrusal performans uyguladım , 15.5.3 doğrusal hesap yöntemleri uygulama sınırlarına göre 4 maddesine uyuyorum ama madde c 'den ötürü , itme analizine yönlendim, modal kütle oranı ve burulma düzensizliği şartlarını sağlamadığım için 'arsa analiz' uyguladım.
uygulamış olduğum arsa analiz raporunda 'BH' bölgesinde olan kolonlarım var. Bu bir sorun teşkil eder mi ? hepsi 'KH' da mı kalmalı? Raporum bu şekilde geçerli midir?
(bu arada beton sınıfı c18 s225)

saygılarımla..
 

Ekli dosyalar

  • arsa analiz.png
    arsa analiz.png
    53.1 KB · Görüntüleme: 10
  • doğrusal performans sonuç.png
    doğrusal performans sonuç.png
    31.8 KB · Görüntüleme: 11
  • S225.cde
    S225.cde
    1.5 MB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:
küçük (dilatasyonlu) kısımda doğrusal performans yaptım. sonuç kontrollü hasar. Ama gevrek bir kaç elemanın mevcut. Göndermiş olduğunuz Kontrollü hasar performan düzeyindeki metinde gevrek eleman olmama koşuluyla diye bir ibare mevcut!! Bu ibare doğrusal performans değil arsa yöntemimini seçmem gerektiğini söylüyor, yanlış anladıysam düzeltin lütfen.

Sistemde kontrollü hasar durumunun yanında süneklik kontrolünün de sağlanması gerekiyor. Ancak bu durumlarda modellemeyi ve projeyi kontrol etmek gerekiyor. Gevrek elemanlar için uygun ve önerilen modelleme biçimlerini yapabilirsiniz.

Örnek olarak bodrum perdesi gibi modellenen perdelerin üzerine kiriş tanımlanması yerine bu kirişin silinerek perde üst kotunun sıfırlanmasını öneriyoruz. Bodrum perdelerinin üzerine kiriş tanımlanmamalıdır.

1705414915067.png

Aşağıda gösterdiğim eleman tek bir kolon olarak modellenmiş. Burada üst kattaki kolon ile aynı boyutta kolon ile modelleyebilirsiniz.

1705414997376.png

Aşağıda gösterdiğim kirişin düğüm noktası perdeye bağlanmamış. Bu kirişin perdeye bağlanması gerekir.

1705416145214.png

ekte gönderdiğim projeye önce doğrusal performans uyguladım , 15.5.3 doğrusal hesap yöntemleri uygulama sınırlarına göre 4 maddesine uyuyorum ama madde c 'den ötürü , itme analizine yönlendim, modal kütle oranı ve burulma düzensizliği şartlarını sağlamadığım için 'arsa analiz' uyguladım.

Burada ilk başta projedeki donatıların ve yüklerin mevcuttaki gibi girilip kilitlenmesi uygun olacaktır. Donatılar performans analizinde doğrudan etken olduğu için mevcut yapıdaki gibi tanımlanmalıdır. Bu duruma rağmen eğer uygulama koşulları sağlanmıyor ise analiz yöntemini değiştirmek gerekebilir.

uygulamış olduğum arsa analiz raporunda 'bh' bölgesinde olan kolonlarım var. bu bir sorun teşkil eder mi ? hepsi 'kh' da mı kalmalı? raporum bu şekilde geçerli midir?

Nihai sonucun Kontrollü Hasar olması gerekiyor. TBDY 15.8.4 'ü incelerseniz belirli koşullar altında bazı elemanları BH durumuna geçmesine izin veriliyor. Önemli olan performans analizinin nihai sonucunun Kontrollü Hasar durumunda olması ve süneklik koşullarının sağlanmasıdır.

1705417439544.png

1705417335343.png
Sorularınızı teknik destek portalından da projenizle beraber bize iletebilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Saygılarımla...
 
Sistemde kontrollü hasar durumunun yanında süneklik kontrolünün de sağlanması gerekiyor. Ancak bu durumlarda modellemeyi ve projeyi kontrol etmek gerekiyor. Gevrek elemanlar için uygun ve önerilen modelleme biçimlerini yapabilirsiniz.

Örnek olarak bodrum perdesi gibi modellenen perdelerin üzerine kiriş tanımlanması yerine bu kirişin silinerek perde üst kotunun sıfırlanmasını öneriyoruz. Bodrum perdelerinin üzerine kiriş tanımlanmamalıdır.

Ekli dosyayı görüntüle 40470

Aşağıda gösterdiğim eleman tek bir kolon olarak modellenmiş. Burada üst kattaki kolon ile aynı boyutta kolon ile modelleyebilirsiniz.

Ekli dosyayı görüntüle 40471

Aşağıda gösterdiğim kirişin düğüm noktası perdeye bağlanmamış. Bu kirişin perdeye bağlanması gerekir.

Ekli dosyayı görüntüle 40472



Burada ilk başta projedeki donatıların ve yüklerin mevcuttaki gibi girilip kilitlenmesi uygun olacaktır. Donatılar performans analizinde doğrudan etken olduğu için mevcut yapıdaki gibi tanımlanmalıdır. Bu duruma rağmen eğer uygulama koşulları sağlanmıyor ise analiz yöntemini değiştirmek gerekebilir.



Nihai sonucun Kontrollü Hasar olması gerekiyor. TBDY 15.8.4 'ü incelerseniz belirli koşullar altında bazı elemanları BH durumuna geçmesine izin veriliyor. Önemli olan performans analizinin nihai sonucunun Kontrollü Hasar durumunda olması ve süneklik koşullarının sağlanmasıdır.

Ekli dosyayı görüntüle 40474

Ekli dosyayı görüntüle 40473
Sorularınızı teknik destek portalından da projenizle beraber bize iletebilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Saygılarımla...
Perde üzerindeki kirişler mevcut projede olan kirişlerdir, raporda gözükmez diye silmedim, yeni yapılarda mümkün olduğunca bu kurala uyuyorum.
Usanmadan herşeyi bu kadar ayrıntılı anlattığınız için size minnettarım. Tekrar teşekkür ederim
Saygılarımla.
 
Geri
Üst