V11.13 kullanıma sunulmuştur.

Betonarme Köprü nasıl Modellenir nasıl statik yapılır

ikbalpolat

Yeni Üye
Merhaba,

İdecad'de betonarme köprü çözülebilir mi sorusuna yanıt arıyorum. bununla ilgili bir model hazırladım. köprü mesnet uçlarına istinat duvarı tanımlayıp kirişleri istinat duvarlarının üzerine oturttum. kiriş uçlarına mesnet teşkil etmesi açışından 1 m'lik kolonlar tanımladım( tabi burada kolon ve istinat duvarı arasındaki yük aktarımından emin değilim). modeli ekte sunuyorum, inceleyip olabilirliğini ve düşüncelerini paylaşırsanız çok sevinirim.
 

Ekli dosyalar

Merhaba,

İstinat duvarları yapıdan bağımsız elemanlardır. Yapı ile birlikte çözülmezler ve taşıyıcı elemanlardan yük alıp, yük aktarmazlar.

İyi çalışmalar
 
Dolusavak köprülerinde , döşeme ve kirişten gelen yükler , istinat duvarına aktarılır.Dolayısıyla istinat duvarları , köprü ayakları olarak taşıyıcı sistemin bir parçası
olur..Saygılarımla
 
Levent Bey, ideCAD içindeki istinat duvarı elemanının hesap kabulunden bahsediyor.
 
s.a levent bey bu köprüyü inceleyip bakabilirmisiniz. daha önce bir köprü yapmışlığımız yok ancak mantığı bu olabilirmiki acaba..
 

Ekli dosyalar

Merhaba,

Eklediğiniz proje kolon ve kiriş ve panelden oluşan bir sistem. Köprünün bu şekilde modellenip modellenemeyeceği, hangi tür yüklemelerin ve tahkiklerin yapılacağı vb. konular hakkında konusunda uzman kişilere danışılması uygun olur.
 
Köprüde mesnet bantlarınız yoksa yani kirişler ankastre bağlanıyorsa ve moment aktarıyorsa şöyle bi modelleme yapabilirsiniz.

1. Projenizde kolonları iptal edip kirişleri perdelere bağlayın.
2. Döşeme üzerine araç dingil yüklerini temsil etmek üzere rastgele noktasal hareketli yük ekleyin
Örneğin Q= 10t ve her 10 m2 köprü döşemesi için toplamda 16 ton hareketli tekil yük olmasını sağlayın.
Döşeme hareketli ve sabit yüklerini ise 500 kg/m2 alabilirsiniz.
3. Yaptığınız analiz sonucunda köprü kirişlerinde oluşan en olumsuz yük kombinasyonları ve en fazla donatı hangi kirişte çıkıyorsa diğer kiriş donatılarını elle olumsuz olan kirişle eşitleyin.
4. Gerekli değilse ağırlığı azaltmak için döşeme kalınlığını 20 cm tutabilirsiniz. Ama tabi 25 te olabilir.
4. Hesap sonucu çıkan donatıları pratikte uygulanabilecek şekilde revize edin. Örneğin projenizdeki kirişlerde 16Q14 düz donatı mevcut. Bu o kesite sığmayacağı için demir çapını artırarak adedini düşürün. Bunu bütün elemanlarda kontrol edin.

Son olarak aklınıza yatması açısından, Bolu da bu şekilde çizdiğim değişik açıklıklarda (maksimumu 8 m) olan 20 ye yakın köprü ve menfez projem uygulandı. Yıllardır hizmet veriyor..
 
İdestatik betonarme bina için tasarlanmış bir yazılımdır.
Bu tür diğer proğramlarda bu konuda size yardımcı olamaz. Proğramdan bu konuları öğrenmeniz mümkün değildir.
Köprü konusu uzmanlık isteyen farkı bir mühendislik alanıdır. Kendine özel yazılımlar ve bilgi, tecrübe gerektirir. Bu tür bir tecrübeye sahip olmadan buna hiç girişmemenizi tavsiye ederim.
 
suatyy":drw0d5ii' Alıntı:
İdestatik betonarme bina için tasarlanmış bir yazılımdır.
Bu tür diğer proğramlarda bu konuda size yardımcı olamaz. Proğramdan bu konuları öğrenmeniz mümkün değildir.
Köprü konusu uzmanlık isteyen farkı bir mühendislik alanıdır. Kendine özel yazılımlar ve bilgi, tecrübe gerektirir. Bu tür bir tecrübeye sahip olmadan buna hiç girişmemenizi tavsiye ederim.
Bu tavsiyeye katılıyorum, gönül ister tabiki idestatik programıyla bu tür çözümlerinde yapılabilmesini ancak şu an yapılamıyor, bu tip çözümler konusunda köprü alanında uzmanlaşmış bir yazılım edinmeniz gerekli..
 
Köprüde mesnet bantlarınız yoksa yani kirişler ankastre bağlanıyorsa ve moment aktarıyorsa şöyle bi modelleme yapabilirsiniz.

1. Projenizde kolonları iptal edip kirişleri perdelere bağlayın.
2. Döşeme üzerine araç dingil yüklerini temsil etmek üzere rastgele noktasal hareketli yük ekleyin
Örneğin Q= 10t ve her 10 m2 köprü döşemesi için toplamda 16 ton hareketli tekil yük olmasını sağlayın.
Döşeme hareketli ve sabit yüklerini ise 500 kg/m2 alabilirsiniz.
3. Yaptığınız analiz sonucunda köprü kirişlerinde oluşan en olumsuz yük kombinasyonları ve en fazla donatı hangi kirişte çıkıyorsa diğer kiriş donatılarını elle olumsuz olan kirişle eşitleyin.
4. Gerekli değilse ağırlığı azaltmak için döşeme kalınlığını 20 cm tutabilirsiniz. Ama tabi 25 te olabilir.
4. Hesap sonucu çıkan donatıları pratikte uygulanabilecek şekilde revize edin. Örneğin projenizdeki kirişlerde 16Q14 düz donatı mevcut. Bu o kesite sığmayacağı için demir çapını artırarak adedini düşürün. Bunu bütün elemanlarda kontrol edin.

Son olarak aklınıza yatması açısından, Bolu da bu şekilde çizdiğim değişik açıklıklarda (maksimumu 8 m) olan 20 ye yakın köprü ve menfez projem uygulandı. Yıllardır hizmet veriyor..
KİRİŞLERİ PERDELERE BAĞLAYIN DERKEN KOLON YERİNE PERDE OLARAK MI TARASARIM YAPALIM
 
Geri
Üst