Güçlendirme-Diğer taşıyıcı elemanların tümü

Kdr34

Üye
Arkadaşlar Merhaba ;
Güçlendirme raporunda Performans Düzeyi değerlendirmesinde Göçme Durumunda olan binanın ; herhangi bir katta, ileri hasar ve belirgin hasar bölgelerinde düşey elemanların kesme kuvveti katkısı şartların sağlanmasına rağmen "diğer taşıyıcı elemanların tümü Sınırlı, Belirgin ya da İleri hasar bölgesinde olmalıdır" bir türlü sağlanamamaktadır. Bu durumla karşılaşan arkadaşlarımızın ya da forum yöneticilerinin tavsiyeleri nelerdir?
(Ayrıca doğrusal performans analiz yöntemiyle çözdüğüm söz konusu bina, nonlineer analizle çözmek istediğimde doğrusal analizden farklı olarak üst katta bir kolonda pivot hatası vererek analiz tamamlanamamaktadır. Doğrusal analizde verilmeyen pivot hatasının doğrusal olmayan analizde verilmesi normal midir?)
Şimdiden teşekkürler...
 

Ekli dosyalar

  • M-Güç-1.cde
    2.5 MB · Görüntüleme: 17
Merhaba;

Projenizi inceledim. Öncelikle doğrusal performans analizi ile ilgili bir kaç bilgi vereyim. Doğrusal performans analizi TBDY Bölüm 15 'te verilen ve uygun koşullar sağlandığında bina performansının belirlenmesini sağlayan bir ŞGDT yaklaşımıdır. Bu nedenle değerlendirme yapılırken eleman bazında Kontrollü Hasar, Sınırlı Hasar, Göçme Öncesi veya Göçme durumları kontrol edilerek yapılır. ŞGDT yaklaşımları genelde nonlineer yapıldığından Doğrusal performans analizi yönteminin yaklaşık olmasından ötürü bazı koşulları cezalandırıcı kalabilir. Ayrıca Doğrusal Performans Analizi uygulama sınırlarının (TBDY 15.5.3.1) da sağlanması gerekmektedir.

Doğrusal olmayan analiz ile ilgili; itme analizi yapılırken ara adımlarda yapının ikinci mertebe etkilerini doğrusal kabul edilirse pivot hatası verilmemektedir. Betonarme binalarda bu kabul rahatlıkla yapılabilir. Ayrıca bu doğrusal olsa bile başlangıç adımında ikinci mertebe etkileri gözönüne alınmaktadır. Malzeme olarak doğrusal olmayan davranış kabulü de her daim gözönüne alınmaktadır. Aşağıdaki resimde bu durumu nasıl gözönüne alacağınızı işaretlemeye çalıştım.

Ayrıca projenizde bazı veri girişi hataları var onlardan da bahsetmek isterim. Öncelikle geometri kontrolü yapıldığında "Üst üste objeler" , "Hatalı kolon yerleşimi" , "Düşey süreklilik hatası" "hatalı döşeme kotu" uyarılarını gözönüne almanız gerekmektedir. Bu hatalar analiz sistemi etkileyen oldukça önemli veri girişi hatalarıdır. 4. Katta S12, S13, S28 ve S29 kolonları kirişlere oturtulmuş ve bu da B3 düzensizliği oluşturacaktır. (B3 düzenliği olan yapılarda doğrusal performans analizi yapılmamalıdır.) Bir başka durum ise S17 kolonu için 3. katta mantolama yapılmışken 2. katta yapılmamış gibi hatalar bulunmaktadır. Bu veri girişi hatalarından projenizi arındırırsanız daha sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz.

Saygılarımla...
 

Ekli dosyalar

  • ikinci mertebe.png
    ikinci mertebe.png
    32.6 KB · Görüntüleme: 297
Oğuzan Bey; geri dönüşünüz ve açıklamanız için teşekkürler...

Görselde açıkladığınız üzere nonlineer analiz yaptığımda(10 dk sürdü) dediğiniz gibi pivot hatası vermedi(Ancak rapor oluştur kısmı çıkmadı. Raporlardan da performans değerlendirmesi olan kısmını göremedim.)

Ekteki projenin doğrusal performans analiziyle yaptım ; güçlendirme projesi aşamasındayız.(Karşı tarafa yıkımın daha uygun olacağını ifade ettim; yıkmayacaklarını güçlendirmeyi düşündüklerini söylediler.) Projede gördüğünüz üzere bir güçlendirme yapmayı tasarlıyorum; ancak bunu doğrusal analizle yaptığımda "Diğer taşıyıcı elemanların tümü Sınırlı, Belirgin ya da İleri Hasar Bölgesi'nde olmalıdır" şartından ötürü maliyet olarak da uygulanabilirlik hesaba katıldığında çok zor görülüyor ya da bu haliyle mümkünse kaçırdığım nokta nedir?
Performans analizini daha önce doğrusal yöntemle sundum; güçlendirme projesini nonlineer analizle yaparsam (etkin yönde modal kütle katılım oranları % 70'in üzerinde ),dikkat edeceğim noktalar ne olmalıdır, sizden ricam bu güçlendirme yaklaşımıyla ilgili tavsiyeniz nedir ?

Saygılarımla
 
Merhaba;

Projenizi inceledim. Öncelikle doğrusal performans analizi ile ilgili bir kaç bilgi vereyim. Doğrusal performans analizi TBDY Bölüm 15 'te verilen ve uygun koşullar sağlandığında bina performansının belirlenmesini sağlayan bir ŞGDT yaklaşımıdır. Bu nedenle değerlendirme yapılırken eleman bazında Kontrollü Hasar, Sınırlı Hasar, Göçme Öncesi veya Göçme durumları kontrol edilerek yapılır. ŞGDT yaklaşımları genelde nonlineer yapıldığından Doğrusal performans analizi yönteminin yaklaşık olmasından ötürü bazı koşulları cezalandırıcı kalabilir. Ayrıca Doğrusal Performans Analizi uygulama sınırlarının (TBDY 15.5.3.1) da sağlanması gerekmektedir.

Doğrusal olmayan analiz ile ilgili; itme analizi yapılırken ara adımlarda yapının ikinci mertebe etkilerini doğrusal kabul edilirse pivot hatası verilmemektedir. Betonarme binalarda bu kabul rahatlıkla yapılabilir. Ayrıca bu doğrusal olsa bile başlangıç adımında ikinci mertebe etkileri gözönüne alınmaktadır. Malzeme olarak doğrusal olmayan davranış kabulü de her daim gözönüne alınmaktadır. Aşağıdaki resimde bu durumu nasıl gözönüne alacağınızı işaretlemeye çalıştım.

Ayrıca projenizde bazı veri girişi hataları var onlardan da bahsetmek isterim. Öncelikle geometri kontrolü yapıldığında "Üst üste objeler" , "Hatalı kolon yerleşimi" , "Düşey süreklilik hatası" "hatalı döşeme kotu" uyarılarını gözönüne almanız gerekmektedir. Bu hatalar analiz sistemi etkileyen oldukça önemli veri girişi hatalarıdır. 4. Katta S12, S13, S28 ve S29 kolonları kirişlere oturtulmuş ve bu da B3 düzensizliği oluşturacaktır. (B3 düzenliği olan yapılarda doğrusal performans analizi yapılmamalıdır.) Bir başka durum ise S17 kolonu için 3. katta mantolama yapılmışken 2. katta yapılmamış gibi hatalar bulunmaktadır. Bu veri girişi hatalarından projenizi arındırırsanız daha sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz.

Saygılarımla...
Merhaba;

Projenizi inceledim. Öncelikle doğrusal performans analizi ile ilgili bir kaç bilgi vereyim. Doğrusal performans analizi TBDY Bölüm 15 'te verilen ve uygun koşullar sağlandığında bina performansının belirlenmesini sağlayan bir ŞGDT yaklaşımıdır. Bu nedenle değerlendirme yapılırken eleman bazında Kontrollü Hasar, Sınırlı Hasar, Göçme Öncesi veya Göçme durumları kontrol edilerek yapılır. ŞGDT yaklaşımları genelde nonlineer yapıldığından Doğrusal performans analizi yönteminin yaklaşık olmasından ötürü bazı koşulları cezalandırıcı kalabilir. Ayrıca Doğrusal Performans Analizi uygulama sınırlarının (TBDY 15.5.3.1) da sağlanması gerekmektedir.

Doğrusal olmayan analiz ile ilgili; itme analizi yapılırken ara adımlarda yapının ikinci mertebe etkilerini doğrusal kabul edilirse pivot hatası verilmemektedir. Betonarme binalarda bu kabul rahatlıkla yapılabilir. Ayrıca bu doğrusal olsa bile başlangıç adımında ikinci mertebe etkileri gözönüne alınmaktadır. Malzeme olarak doğrusal olmayan davranış kabulü de her daim gözönüne alınmaktadır. Aşağıdaki resimde bu durumu nasıl gözönüne alacağınızı işaretlemeye çalıştım.

Ayrıca projenizde bazı veri girişi hataları var onlardan da bahsetmek isterim. Öncelikle geometri kontrolü yapıldığında "Üst üste objeler" , "Hatalı kolon yerleşimi" , "Düşey süreklilik hatası" "hatalı döşeme kotu" uyarılarını gözönüne almanız gerekmektedir. Bu hatalar analiz sistemi etkileyen oldukça önemli veri girişi hatalarıdır. 4. Katta S12, S13, S28 ve S29 kolonları kirişlere oturtulmuş ve bu da B3 düzensizliği oluşturacaktır. (B3 düzenliği olan yapılarda doğrusal performans analizi yapılmamalıdır.) Bir başka durum ise S17 kolonu için 3. katta mantolama yapılmışken 2. katta yapılmamış gibi hatalar bulunmaktadır. Bu veri girişi hatalarından projenizi arındırırsanız daha sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz.

Saygılarımla...
 
Geri
Üst