ideCAD Mimari 6.51 Beta yeni versiyon

Hakan Şahin

Administrator
Sayın kullanıcılarımız,

ideCAD Mimari 6.51 beta(deneme) versiyonunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.



ideCAD Mimari 6.51 versiyonu:
-Genel iyileştirmeler yapıldı

ideCAD Mimari 6.50 versiyonu:
1. Yeni kesit ve görünüşler:
- Kesitlerde otomatik sıvalı gösterim
- Kesit ve görünüşlerde otomatik akslı gösterim
- Kesit hattına planda seçme, editleme ve silme imkanı
- Kesilen ve görülen obje gruplarına yeni ilaveler (korkuluk, söve, arazi ,merdiven, profil objesi gibi yapı elemanlarına kesilen ve görülen rengi atayabilme)
- Görünüşe giren objelere yapının önde, arkada, daha arkada olma etkisini güçlendirmek için tercihe göre 9 farklı seviye ( farklı seviyeler için farklı renkler/ kalem kalınlığı) belirleyebilme
- Kesilen derinliği tanımlanarak projenin bir kısmını kesite sokabilme
- Arazi altında kalan yapı elemanlarını opsiyonel olarak gizleme, çizilecekse çizgi tipini farklı seçebilme
- Kesitlerde malzeme listesi gösterimi
- Kesitlerde mahal isimlerini otomatik yazma
- Kesitlerde nervür ve kaset döşeme kiriş altlarını opsiyonel olarak kapalı çizme
- Görünüşlerde perspektif etkisi yaratmak için farklı kademelerin yapılabilmesi
- Otomatik kat seviye çizgileri, kat isimleri ve kesit kot ölçüler

2. Fugalı kaplama, yalı baskısı ve terra cotta kaplama olanaklarıyla hazır parametrik dış cephe kaplamaları

3. Çatı yüzeylerine otomatik yerleşen kuşgözü çatılar

-Çatı üzerine yerleşince çatı yüzeyi otomatik boşaltılır.

-Kuşgözü çatının duvarları kuşgözü çatı ile birlikte tek bir tıklamayla yerleşir. Tekrar duvarlar çizip çatıyla kes yapmaya gerek kalmaz.

-Tercihe göre kenar duvarsız kuşgözü çatı da çizilebilir. (Çatı teraslarında kullanmak üzere)

-Kuşgözü çatılar tek yöne eğimli, 2 yöne eğimli (beşik çatı tipi), 3 yöne eğimli, tonoz veya spline tip olmak üzere 5 farklı seçenek olarak hazır tiplerden seçilip, hızlıca ana çatı üzerine yerleşir.

-Kuşgözü çatı duvarına istenilen kapı/pencere/boşluk tek tıklamayla yerleşir. Pencerelerin çatıyla trimlenmesi otomatik yapılır.

4. Birden fazla binayı (siteyi) aynı proje içinde render alabilmek için 3 boyutlu blok eksport/import komutları

5. 2D / 3D PDF export olanağı ile tüm proje datasının PDF olarak dosyaya yazılması. Böylece program olmadan projenin başkaları tarafından incelenebilmesi olanağı
- Projede bulunan 2 boyutlu detay ve çizimlerin kalem kalınlıkları ile seçenekli olarak aktarılması
- 3 boyutlu modelin ayrıca aktarılması ve pdf dosyasında 3 boyutlu olarak incelenebilmesi
- Tüm projeyi pdf olarak yazabilme
- Pdf dosyasında plan ve çizimlelerin indeksleme ile aktarılması ve pdf dosyası içerisinde bu sayede kat planlarına ve detaylara kolayca ulaşılabilmesi
-Export ederken mimari veya kalıp planı modu seçimi yapabilme

6. Render ayarlarında ön tanımlı çözünürlükler ve hazır kağıt boylarına göre render alabilme

7. Align (hizala) ve distribute (dağıt) komutları

8. Silindir, koni pramit, tüp ve kullanıcı tanımlı tüp objeleri tanımlayabilme

9. Çatılara, mahal ve döşemelere alt/ üst/ yan yüz için ayrı materyal tanımlayabilme

10. Poje taşınmasını kolaylaştırmak amacıyla projede kullanılan tüm dokuları bir dizine otomatik toplayabilme

11. Objenin üzerindeki materyalleri kolayca değiştirebilmek için seçilen objenin sağ tuş menüde "Materyal Özelliklerini Değiştir" komutu olanağı

12. "Mimari uyumlu hale getir/statik uyumlu hale getir" komutları ile projedeki katmanlarının, çizim ayarlarının vb özelliklerini tek tuş ile otomatik kapatabilme

13. OSKA hakediş programı ile entegrasyon
-Birim poz listelerinin okunması
-Proje metrajının ve hesaplarının aktarılması

14. AMP hakediş programı ile entegrasyon
-AMP'den veritabanı okunması
-Proje metrajının ve hesaplarının aktarılması

15. Planda seçilen bir objeyi "Perspektifte bul" komutu ile perspektif görüntüde bulabilme ve seçebilme

16. Perspektif görüntüden otomatik kamera oluşturma

17. Kütüphane ayarlarında kütüphanelerin yoğunluğunu sorgulayabilmek için dosya boyutlarının yazılması

18. Plan kot ölçüde tek ölçü verilmek istendiğinde kaba kot ölçüsünün de yazılabilmesi

19. Yoğun kütüphane kullanımında, perspektifte hızlanmayı sağlamak amacıyla, kütüphane ayarlarınada, "kütüphaneleri perspektifte kontur olarak göster" seçeneği

20. Pencere ayarlarına; plan görünümde duvar izlerini göster /gösterme seçeneği

21. Genel ayarlarda; 3 Boyutlu çalışma pencerelerinde perspektif görüntülerde obje kenarların düzgün gösterilmesi için anti alias imkanı

22. Işık kaynaklarına gölge at /atma opsiyonu

23. Rota objelerinin orta noktalarını yakalama özelliği

24. ideCAD Mimari 6 içine import edilen 3DS objelere yönelik yeni olanaklar
-Çalışılan projeye birleştirme
-İmport edilen 3ds objeyi sonradan ölçekleme
-Obje kotunu değiştirebilme...

25. ideCAD Render içine import edilen KTP2 dosyalarının mevcut projeye birleştirilmesi

26. Materyal ayarlarında; dokuların bulunduğu klasör adreslerinin yazıldığı kısımlarda, kopyala/yapıştır ve yazı değiştir/ilave yazı yaz imkanı ile aranılan dokunun kolay bulunabilmesi ve aynı dokuların daha hızlı atanabilmesi

27. Yapı bileşenlerinde "malzeme adını", "tanımı" ile birlikte gösterme opsiyonu

28. ideCAD Render içine import edilen KTP2 dosyaları mevcut projeye birleştirilerek getirebilme

29. Son yapılan render'ı geri çağır komutu

30. Perspektif penceresinde çalışırken sadece mimari veya sadece kalıp planı objelerini görebilme opsiyonu

31. Perspektif gösterim biçimlerine siyah beyaz saklı çizgi ve kenar çizgili katı model seçenekleri

32. Görüntü konfügürasyonunu tüm katlara uygulayabilme
 
merhabalar 6.50 versiyonun çok ciddi iyileştirmeler var ..yanlız hala kütüphanesi yetersiz ve abartılı bir şekilde dosya boyutunu arttıyor.hiç bir programda olmadığı kadar ağır çalışıyor bu yüzden.renderda hala eksik 3ds vray renderdaki hassas ayarlar yakalanabilirse artık görselleştirmede kendini tamamlayacak bunlar dikkate alınırsa sevinirim ..emeği geçen herkese teşekkürler
 
Merhaba;
Ağır çalışma sorunu olan projenizi teknik servise gönderir misiniz, inceleyelim.
Yeni render motorunu tasarlarken ilk amacımız kullanım kolaylığı ve kullanıcıyı gereksiz ayar kalabalığı ile boğmamak idi. Ancak buna rağmen Vray'de kullanıp ideCAD'in render motorunda eksikliğini hissettiğiniz ayarları ve olanakları bildirirseniz sonraki versiyonlar için render motoruna eklemeyi değerlendiririz.
 
ACİL CEVAP KÜTÜPHANE

6,51 VERS,YONDA 2 BOYUTLU KÜTÜPHANLER YOK. DAHA ÖNCEKİLERİ KULLNADIĞIMIZDA İSE ÖLÇEK SORUNU ORTAYA ÇIKIYOR.? DÜZELTMENİN YOLU VARMIDIR ACABA
 
Re: ACİL CEVAP KÜTÜPHANE

Merhaba,
6.2007'de yeni eklenen kütüphanelerden önce kullandığımız tüm eski kütüphanleri, libraries/kütüphane diğer klasörü altında bulabilirsiniz.



KUBA2009":1wuvyofs' Alıntı:
6,51 VERS,YONDA 2 BOYUTLU KÜTÜPHANLER YOK. DAHA ÖNCEKİLERİ KULLNADIĞIMIZDA İSE ÖLÇEK SORUNU ORTAYA ÇIKIYOR.? DÜZELTMENİN YOLU VARMIDIR ACABA
 

Ekli dosyalar

  • 2dktp.jpg
    2dktp.jpg
    274.5 KB · Görüntüleme: 11,472
mimar_cihan":jzu621h1' Alıntı:
merhabalar 6.50 versiyonun çok ciddi iyileştirmeler var ..yanlız hala kütüphanesi yetersiz ve abartılı bir şekilde dosya boyutunu arttıyor.hiç bir programda olmadığı kadar ağır çalışıyor bu yüzden.renderda hala eksik 3ds vray renderdaki hassas ayarlar yakalanabilirse artık görselleştirmede kendini tamamlayacak bunlar dikkate alınırsa sevinirim ..emeği geçen herkese teşekkürler

Merhaba,
yeni kütüphanelere yüzlerce az detaylı ve çok detaylı kütüphaneler ekledik. Kullanım amacınıza göre seçebilirsiniz. 6.50'dan itibaren kütüphane ayarlarında aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi kütüphanelerin yanında boyutlarını da görebiliyorsunuz artık. Ağacın düşük dosya boyutlusunu da kullanabilirsiniz (az detaylı) yüksek boyutlusunu da (çok detaylı). Dosya boyutu büyüyecek kaygısıyla sadece az yer kaplasın ama kütüphane detaysız görünsün istemedik. Bir binaya yakından bakıp render alırken, görüş alanınıza giren (yakından göreceğiniz) ağaçları güzel görünmeleri için çok yapraklı-detaylı seçmek isteyebilirsiniz veya bir site yapıyorsanız tüm binaları ve araziyi görecek kadar uzak bir kamera açınız varsa çok sayıda ağaç yerleştirmeniz gerekir ki bu durumda en yoğunlarını kullanmak pek de akıllıca olmaz. Hem baktığınız mesafeden farkı anlaşılmayacaktır hem de boşuna projeyi yoğunlaştırmış olacaksınız. Bu durumda yoğun 5 ağaç yerleştirmektense az yoğun 40-50 ağaç yerleştirmek daha doğru olacaktır. Benzer şekilde iç mekan renderı alırken tek bir odanın içini render edeceğinizde çok detaylı (minderleri yuvarlatılmış, dikiş fitilleri görünen, bol yastıklı )bir koltuk kullanmak gerekirken bir otel restaurantı modellerken daha az detaylı modeller seçmeniz yerinde olacaktır.En azından uzakta kalanlarda ... (Ayrıca 6.50 versiyonda kütüphaneye yönelik hız optimizasyonları yapılmıştır. )


Eski kütüphanelerle birlikte 1500' ün üzerinde kütüphane arşivimiz mevcut. Kütüphane konusundaki eksikler bitmez elbet ama bu sayı kesinlikle azımsanacak bir miktar değil. 100 kadar aksesuardan oluşan yeni kütüphane paketi 6.50 güncellemesi ile beta süreci biter bitmez 6 versiyon kullanıcılarına ulaştırılacak.

Son olarak renderdaki hassas ayarlardan bahsetmişsiniz. Tam olarak neyi yapmak istediniz neyi yapamadınız bunu net olarak yazarsanız iyi olur. Render ayarlarında başka render motorlarının kullandığı pek çok hassas ayar mevcut. Burada amaç milyon tane ayarlı ama rahatça kullanılamayan 2. bir vray yazmak değil. Amaç ,ideCAD Mimari 6 'nın data girişindeki ve projeyi bitirme hızındaki pratikliği ve konforu en iyi render kalitesi alarak ideCAD Mimari kullanıcılarının kullanımına sunmak. Render almayı birilerinin tekelinden çıkarıp kolay kullanımlı hale getirmek. Bunun içindir ki render ayarlarında taslak, düşük, orta, çok yüksek, tanımlı gibi ayarlar var. Vrayde defalarca deneyerek bulmaya çalıştığınız global aydınlatma değerleri veya ambient occlusion gibi değerler, kullanıcı sadece render kalitesini seçerek otomatik ayarlanıyor. Siz isterseniz tanımlı ayarları seçerek kendi değerlerinizi kendiniz girebilirsiniz. Diğer motorlarda kullanarak görsel fark yarattığınız somut başlıkları aldığınız örnek renderlarla birlikte bize bildirirseniz ar-gemiz için önemli katkı sağlamış olursunuz. İyi çalışmalar...
 

Ekli dosyalar

  • render1.jpg
    render1.jpg
    176.9 KB · Görüntüleme: 11,461
  • ktp.jpg
    ktp.jpg
    396.4 KB · Görüntüleme: 11,461
KÜTÜPHANLER VAR AMA?

MERHEBA ARZU HANIM KÜTÜP HANELR VAR MIŞ TARİFİNİZ ÜZEN GÖRDÜM AMA BEN ZATEN libraries/ TEFRİŞLERİM İSMİNDE KALSÖR İÇİNDE KENDMİN ÇOKİ KULLNADIĞIM KÜTÜPHANLERİ KOPYALAYARAK KULLNAIYOPRDUM SORUN ŞU ÖRENEĞİN BİR MUTFAK OCAĞI YERLEŞTİRİEKN 60CM 60CM EBATINDA KOYAMIYORUM. YANİ YÜZDE DEĞERİ,NDE Bİ SORUN VAR?
 
Merhaba,
6.2007'de küçük bir kusürat sorunu vardı kütüphane boyutlarında, haklısınız. 0.6X0.6 ayarlayıp tekrar ayarlara girince 0.6X0.598 gibi oluyordu. 6.51'de düzeltildi. 6.51 betayı indirip çalışabilirsiniz.
 
arzu hanım tekrar merheba. anlaşamadık sanırım ilk msjımda 6,51 kullandığımı ve kütüphanleri bulamadığı belirtmiştim. sizde bana cvp vererek var olduğunu resimli bir şeklide anlattınız bu bahsettiğim sorun 6,51 dede mevcut.

yani 6,51 beta versiyondada SORUN ŞU ÖRENEĞİN BİR MUTFAK OCAĞI YERLEŞTİRİEKN 60CM 60CM EBATINDA KOYAMIYORUM. YANİ YÜZDE DEĞERİNDE Bİ SORUN VAR?

60 cm 60cm yada aynı oran seçeneği ile 60 cm yadığımda gerçek ölçüden daha küçük bir ebat meydana geliyor
 

Ekli dosyalar

  • sorun.ide6
    115.8 KB · Görüntüleme: 528
Tekrar merhaba,
sadece 2 boyutlu kütüphanelerde tespitinizde belirttiğiniz gibi oran problemi varmış hakikaten. Notumuzu alıyoruz . Bildirdiğiniz için teşekkürler.
 
Materyal Özelliklerini Değiştir.

Merhabalar..

Aynı türden yana yana silüet objelerinin herhangi birinde değişiklik yaptığımızda seçmediğimiz diğer silüetlerin ekrandaki materyal görüntüsü yok oluyor.Seçmediğimiz diğer objelerin materyalleride kendiliğinde değişiyor.Halbuki seçili objenin materyali değişmesi gerekir.Seçmediğimiz objelerin materyali orjinal halinde kalmalı ki aynı objeden kapyalayıp çoğaltmak suretiyle farklı materyal atayarak değişik dokuda objeler üretilebilsin..
 

Ekli dosyalar

  • Ekran.PNG
    Ekran.PNG
    145.6 KB · Görüntüleme: 8,914
  • Ekran1.PNG
    Ekran1.PNG
    31.9 KB · Görüntüleme: 8,914
  • RENDER.PNG
    RENDER.PNG
    142.3 KB · Görüntüleme: 8,912
Güncelleme çıkana kadar 3 boyutlu kütüphanelerle çalışabilirsiniz. 2d kullanmak isterseniz, bunları obje parçala ile patlatıp, isterseniz çizgileri tek bir blok da yapabilirsiniz.
 
Programın 6.51 beta versiyonunu kullanıyorum, öncelikle şunu söylemeliyim program gün geçtikçe daha kullanışlı bir arabirime kavuşuyor
fakat birkaç parça öneridede bende bulunacağım , öncelikle ölçü ve koordinmat kutusundaki "L" giriş mecburiyeti kaldırılmalı die düşünüyorum mouse imleci ile yön verilip ölçü girilebilmeli. ikinci olarak söyleyeceğimde duvar veya kiriş yatay elemanların çizimi esnasında bu öğelerin birbirini kesmesi durumunda program bu kesişimleri otomatik algılamadığı zamanlar oluyo , bu da kullancıya çok sıkıntı yaşatıyor, duvarlarda duvar kesişim edit ile olay çözülebiliyor fakat kirişlerde gerçekten kullanıcıyı yorduğunu düşünüyorum ve çok zaman kaybı yaratıyor, tanımsız döşemeler oluşmasına sebep oluyur. Çalışmalarınızda umarım bunlarıda dikkate alırsınız.
 
Geri
Üst