V11'i Online Satın Alın

Kalıp Planı Uygunluğu

erhanbaytak

Yeni Üye
Her taşıyıcı sistemin kendine göre zayıflıkları vardır. mesela aşağıda gördüğünüz taşıyıcı sistem 2014 yılında 1. bölge deprem bölgesinde yapılmak istenen 3 katlı bir projenin kat planıdır. Saplama Kirişleri sayamadım. kiriş süreklilikleri yok ve Ne kadar sağlıklıdır.? ve bu taşıyıcı sistem çözümünün hesap çıktılarında herhangi bir hata gözükmemektedir. 1. dereceden deprem bölgesinde yapılmak istenen böyle bir taşıyıcı sistem hesapları kurtarıyor diye yapılabilir mi?

DSC0003.jpg

DSC0004.jpg



Erhan Baytak
Yük.İnş.Müh
Kocaeli
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
her duvarın üstüne kiriş gelmk zorunda değil su an piyasada çoğu müh. grdğü duvarın üstüne kiriş atyorlar emin ol işçiler etriyeleri saplama olan kısımlarda etriyeleri ve de donatıları adam aklıl attımı hiç bi sorun olmaz
 
Gerçekten aşırı miktarda saplama kiriş var ve sistemin olası bir depremde (umarım o günleri görmeyiz...) beklendiği şekilde çalışması zor görünüyor. Saplama kiriş gerekli etriye sıklaştırmaları yapıldığı zaman yapılabilir ve senin verdiğin örnekte yine açıklıklar kısa, ancak müteahhitlere ve mal saphiplerine yaranmaya çalışan bazı mühendiscikler (nedense bir çoğunu tanıyorum) dükkana kolon gelmesin diyerek 7-8 m'lik kirişlere 7-8 m'lik kiriş saplıyor. Ben belediye tahkik masasında çalışsam bu tip projeler için taşıyıcı sistemi yeniden düzenle diye geri yollardım. Kanaatimce aksları düzgün oluşturulamayacak plak döşemeli sistemler yerine kolonları ve kirişleri hizalı asmolen döşemeli sistemler yapmak daha sağlıklı. Bu tip durumlarda ise plak döşemeli tasarıma göre artan bir kaç ton demir için müteahhitler söylenecektir.
 
matrax":b0y94md2' Alıntı:
her duvarın üstüne kiriş gelmk zorunda değil su an piyasada çoğu müh. grdğü duvarın üstüne kiriş atyorlar emin ol işçiler etriyeleri saplama olan kısımlarda etriyeleri ve de donatıları adam aklıl attımı hiç bi sorun olmaz

sence hangi işçi buna dikkat eder ki?

Godfrey":b0y94md2' Alıntı:
Gerçekten aşırı miktarda saplama kiriş var ve sistemin olası bir depremde (umarım o günleri görmeyiz...) beklendiği şekilde çalışması zor görünüyor. Saplama kiriş gerekli etriye sıklaştırmaları yapıldığı zaman yapılabilir ve senin verdiğin örnekte yine açıklıklar kısa, ancak müteahhitlere ve mal saphiplerine yaranmaya çalışan bazı mühendiscikler (nedense bir çoğunu tanıyorum) dükkana kolon gelmesin diyerek 7-8 m'lik kirişlere 7-8 m'lik kiriş saplıyor. Ben belediye tahkik masasında çalışsam bu tip projeler için taşıyıcı sistemi yeniden düzenle diye geri yollardım. Kanaatimce aksları düzgün oluşturulamayacak plak döşemeli sistemler yerine kolonları ve kirişleri hizalı asmolen döşemeli sistemler yapmak daha sağlıklı. Bu tip durumlarda ise plak döşemeli tasarıma göre artan bir kaç ton demir için müteahhitler söylenecektir.

taşıyıcı sistem demeye bin şahit lazım. ve aynen dediğiniz gibi oldu. ve projeler iade edildi. her ne kadar da olsa çok mecbur kalınmadıkça asmolen döşemenin kullanılmaması gerektiğine inanırım. ama burada asmolen döşeme yapıldı ve tekrardan işleme sokuldu.. hadi hayırlısı
 
Geri
Üst