V11'i Online Satın Alın

Kapalı çıkmalar

Binalarda kapalı çıkmaların altına kiriş gerekliliği ve çerçeve sistemi oluşturulmasına ilişkin kurallarla ilgili olarak 1 nolu resimdeki gibi bir çerçeve oluşturulamaz mı?

İllaki böyle mi olması gerekiyor.

bu şekilde yapıldığında oda içinde sarkan bir kiriş oluşacağından, mimari ve estetik açısından olumsuz bir görüntü yaratacağı açık.
Estetik açıdan statik stabiliteden ödün verecek değiliz ama, bu bir gereklilik midir?
 

Ekli dosyalar

  • deneme.jpg
    deneme.jpg
    88.3 KB · Görüntüleme: 9,072
  • deneme1.jpg
    deneme1.jpg
    118 KB · Görüntüleme: 9,069
bu konuda tdy'nin bir zorlaması yok
ancak imar yönetmeliklerinde veya yapı denetimler şehirden şehire değişmekle beraber kapalı çerçeve isteyebilir
şahsi görüşümde özellikle 1. ve 2. derece deprem bölgelerinde zorunlu
3. ve 4. deprem bölgesinde ise 4 kattan sonra istenmesi gerekli diye düşünüyorum
çerçeveyi oluşturan kirişi döşeme yüksekliğinin 3 katı atmanız kafidir.
eğer amaç estetikse kat yüksekliğini artırıp asma tavanla kapatabilirsiniz ki ben yaptığım yerlerde öyle yapıyorum gayet de şık duruyor
 
Deprem kuvvetlerinden dolayı,kolonları kirişlerle birbirine bağlayarak çerçeve oluşturmak en sağlam çözümdür.
 
teknikisler":35s291qf' Alıntı:
Binalarda kapalı çıkmaların altına kiriş gerekliliği ve çerçeve sistemi oluşturulmasına ilişkin kurallarla ilgili olarak 1 nolu resimdeki gibi bir çerçeve oluşturulamaz mı?

İllaki böyle mi olması gerekiyor.

bu şekilde yapıldığında oda içinde sarkan bir kiriş oluşacağından, mimari ve estetik açısından olumsuz bir görüntü yaratacağı açık.
Estetik açıdan statik stabiliteden ödün verecek değiliz ama, bu bir gereklilik midir?
1. resimde eklediğiniz sistem yarı rijit diyafram kabulu ile çözülebilir. Döşeme donatı aksları da 3b çerçevede döşeme üzerinde oluşan momentler incelenip buna göre düzenlenebilir.
 

Ekli dosyalar

  • yarijit.png
    yarijit.png
    95.9 KB · Görüntüleme: 9,002
  • yarı_rijit.cde
    yarı_rijit.cde
    744.2 KB · Görüntüleme: 572
siromar":27ptq781' Alıntı:
bu konuda tdy'nin bir zorlaması yok
ancak imar yönetmeliklerinde veya yapı denetimler şehirden şehire değişmekle beraber kapalı çerçeve isteyebilir
şahsi görüşümde özellikle 1. ve 2. derece deprem bölgelerinde zorunlu
3. ve 4. deprem bölgesinde ise 4 kattan sonra istenmesi gerekli diye düşünüyorum
çerçeveyi oluşturan kirişi döşeme yüksekliğinin 3 katı atmanız kafidir.
eğer amaç estetikse kat yüksekliğini artırıp asma tavanla kapatabilirsiniz ki ben yaptığım yerlerde öyle yapıyorum gayet de şık duruyor
kat yüksekliği sınırsız değil ki artırılsın. imar yönetmeliği yapı toplam yüksekliğini de kısıtlıyor. keşke o kadar kolay olsa. o kirişleri ben de çok istiyorum ama olmuyor.
 
mhanifiata":2g6dzwdj' Alıntı:
kat yüksekliği sınırsız değil ki artırılsın. imar yönetmeliği yapı toplam yüksekliğini de kısıtlıyor. keşke o kadar kolay olsa. o kirişleri ben de çok istiyorum ama olmuyor.
tabi eğer 6 kat hmax 18m gibi bir ibare varsa mecbur 3m yapılabilir ama sarkan kiriş 24cm ve uygulamada maliyeti artırsa da asma tavan çözüm olabiliyor. zaten asmolende durum cok farklı değilki kat yüksekliği 3m şapla kaplamasıyla 260'a düşüyor temiz yukseklik ben onun yerine asma tavanı tercih ediyorum
herkesin hemfikir olduğu gibi 12cm'lik ve sadece düşey yük için donatılandırılmış döşemenin kolonların ortak çalışması için kafi olmadığı aşikar elbetteki 3 eksenli sargılı bir kesit gerekli kolonları birbirine bağlamak için
onceden de yazdığım gibi çerçeve kirişlerinin atılması için deprem bölgesi ve katsayısıyla beraber bir zorunluluk getirilmesi gerektiğine inanıyorum ki bu zorunluluk estetiğin çok daha önünde...
 
Kolonları mutlaka bağlamak gerek. Her ne kadar standart ve yönetmelikler bu konuda esnek davransa da bağlamak bir gereklilik. Projeci olarak böyle düşünüyorum ve yapıyorum. Yapı denetimci olsam gelen projeninde kolonlarının bağlı olmasını isterdim. Yapı denetim uygulama yönetmeliği yapı denetim şirketinin proje denetçisine bu insiyatifi vermiş.
 
Bu konuyu takip etmeye çalışıyorum. Tüm mühendis arkadaşlarımın hassasiyetlerine de katılıyorum. Bende başta cenksonmez ve diğer arkadaşlarım gibi çerçevenin tamamlanarak bağlanmasını arzu ederim ama realite öyle değil.

Birincisi hayali kirişlerle bağlamak adı üzerinde hayalden başka bir şey değildir. Mühendisin kendisini kandırmasından başka ne işe yarar.

Döşeme kalınlığının 10 cm'lerde olduğu bir yerde zaten yönetmelik gereği yapacağınız kirişin minimum yüksekliği ne olabilecktir ki?

Çerçevelerin tamamlanması bir yönetmelik filan değildir. Sadece yapı denetim formunda bir maddeden ibarettir. Olsa iyi olur mu, elbet olur.

Ama bu nedenle karşılaştığım bir sıkıntıdan söz ederek nelere yol açtığını vurgulamak isterim. Artık bölgemizde klasik kirişli sistem yapılmaz oldu. 5-6-7 katlı binalar nervürlü döşeme ve dolayısıyla yatık kirişle çözülür oldu. Şimdi ne kazandık. Yapılarımız daha mı emniyetli oldu. 1. Derece Deprem bölgesinde yatık kirişli sistem. Açıkcası pek tasvip etmiyorum. Üstelik bu sistemin bir sürü başkaca getirdiği sakıncalar var.

düşük döşemeleriniz başlı başına bir sorun,
ilave yüklemeleriniz başlı başına bir sorun,
birbirine dik olmayan,
binanın orasından burasından geçen kirişleriniz başlıbaşına bir sorun
bacalarınız başlı başına bir sorun,
uzun yapamadığınız, genisletmek zorunda olduğunuz kolonlar da mimari açıdan başlıbaşına bir sorun.
kenar noktalarda yaptığınız klasik kirişler de öyle.

eee sonuçta güya çerçeveleri birleştirdik...... !? takdir arkadaşlarımızındır. Ben bu gidişle bağlamadığım çerçeveden dolayı projeme vize vermeyen yapı denetimlerden biriyle kavga ederim herhalde. (kendilerini yönetmeliklerden üstün gördükleri için)

Sevgilerimle....
 
Sayın NYILMAZ 'ın işaret buyurduğu konulara tamamen katılıyorum. Kendisi ülkemizin kanayan çok önemli bir statik sorununa değinmiş. 3 kattan sonra nervürlü döşemeye tamamen karşıyım. Yapı denetim yasasında yapılacak değişiklikle müellif firmaların kurumsal hale getirilmesi amaçlanmakta. Yıllardır TMMOB nin yapamadığı mühendislik disiplinlerinin tek bir çatıda toplandığı ciddi ve kurumsal temellere oturmuş bir müellif firmada bireysel olarak yaşadığımız problemlerin pek çoğu yaşanmayacak. Tabi ki de sahada abuk sabuk firmaların abuk sabuk uygulamalarına rastlayacağız. Fakat toplam kalite yönetimi mantığıyla baktığımızda bu kalitesiz proje oranları düşecektir. Aynı çatıda toplanmış emeğin gücü pek çok noktada dirayetli duracağı ve yan yana durma refleksinden aldığı bu güçle bilimsel gerçeklerden mümkün olduğunca ayrılmayacağı için sorunlarımız hafifleyecektir. Ama ülkeyi değiştiremeyeceğimiz için illa ki sorunlarımızın bir kısmı aynen devam edecektir. Allah yardımcımız olsun.
 
cenksonmez":1p43as0j' Alıntı:
Sayın NYILMAZ 'ın işaret buyurduğu konulara tamamen katılıyorum. Kendisi ülkemizin kanayan çok önemli bir statik sorununa değinmiş. 3 kattan sonra nervürlü döşemeye tamamen karşıyım. Yapı denetim yasasında yapılacak değişiklikle müellif firmaların kurumsal hale getirilmesi amaçlanmakta. Yıllardır TMMOB nin yapamadığı mühendislik disiplinlerinin tek bir çatıda toplandığı ciddi ve kurumsal temellere oturmuş bir müellif firmada bireysel olarak yaşadığımız problemlerin pek çoğu yaşanmayacak. Tabi ki de sahada abuk sabuk firmaların abuk sabuk uygulamalarına rastlayacağız. Fakat toplam kalite yönetimi mantığıyla baktığımızda bu kalitesiz proje oranları düşecektir. Aynı çatıda toplanmış emeğin gücü pek çok noktada dirayetli duracağı ve yan yana durma refleksinden aldığı bu güçle bilimsel gerçeklerden mümkün olduğunca ayrılmayacağı için sorunlarımız hafifleyecektir. Ama ülkeyi değiştiremeyeceğimiz için illa ki sorunlarımızın bir kısmı aynen devam edecektir. Allah yardımcımız olsun.

Merhaba;

Düşünceleriniz çok güzel ancak şöyle bir açıklama yapma gereği hissettim;
Revize edilmeye çalışılan yapıdenetim kanunu (Asıl Adıyla Teknik Müşavirlik Kanunu) Aslında profesyonel proje firmalarının oluşturulmasından çok mevcut yapı denetim firmalarına "Mevcut yapı denetim firmalarının büyük bir çoğunluğunun durumu içler acısıdır. Asıl görevleri olan yapı denetimini yapmaktansa kanuna aykırı olarak sırf iş kapabilmek için kalitesiz projeleri eşantiyon olarak yapmakta, çalışanlarının maaşını dahi öedememekte, inşaata yolu düşerse uğramaktadır." aklınıza gelebilecek hertürlü proje işlerinide yapabilme yetkisi verilmeye çalışılmaktadır. Bu firmaların mantıkları belliyken asıl görevleri bile yerine getirmezken 10BİN lerce projeciyi madur edecek, bir çoğunu yapıdenetim firmalarının mahkumu yapacak böyle bir yasayı mühendis olarak kabullenmemiz mümkün değildir.
İMO BURSA Şubesi olarak bu yasa ile ilgili çekincelerimizi ve önerierimizi beraberinde Profesyonel Proje Bürolarının oluşturulması doğrulturundaki öneri Kanun Taslağı çalışmalarımızı Çevre ve Şehircilik Bakanına, Başbakan yardımcısına kadar ulaştırdık. Bundan sonra bize düşen görev mesleğimize sahip çıkmaktır. Kaldıki TMMOB yi oturduğumuz yerden eleştirerek hiç bir şey kazanamayız, olaylara müdahil olmalı TMMOB ya bağlı odaların seçimlerine, yönetimlerine müdahil olmalıyız. Görevden ve sorumluluktan kaçınmamalıyız. Kimse birşeyler yapmıyorsa bizler yapmalıyız.

Umarım mesleğimiz ve meslektaşlarımız için faydalı yasalar hazırlanır.

Saygılarımla.
 
2m proje":j6s22g9q' Alıntı:
..........

İMO BURSA Şubesi olarak bu yasa ile ilgili çekincelerimizi ve önerierimizi beraberinde Profesyonel Proje Bürolarının oluşturulması doğrulturundaki öneri Kanun Taslağı çalışmalarımızı Çevre ve Şehircilik Bakanına, Başbakan yardımcısına kadar ulaştırdık. Bundan sonra bize düşen görev mesleğimize sahip çıkmaktır. Kaldıki TMMOB yi oturduğumuz yerden eleştirerek hiç bir şey kazanamayız, olaylara müdahil olmalı TMMOB ya bağlı odaların seçimlerine, yönetimlerine müdahil olmalıyız. Görevden ve sorumluluktan kaçınmamalıyız. Kimse birşeyler yapmıyorsa bizler yapmalıyız.

Umarım mesleğimiz ve meslektaşlarımız için faydalı yasalar hazırlanır.

Saygılarımla.

Bir tesellim varsa; bulunduğum bölgede yapı denetimler fena çalışmıyor. Denetimler iyi, proje işine girmiyorlar. Çalışmaları fena değil. Aksaklıklar yok mu? Var elbet ama genel itibari ile bekleneni veriyorlar.

Ayrıca ben de zaman zaman bireysel olarak da olsa, şikayet, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konusunda şehircilik bakanlığına yazılar yazıyorum. Kimi zaman saçma sapan da olsa cevaplar alıyorum. Ben denize bir şeyler atıyorum, artık balık mı bilir halik mi bilir.
 
Sayın 2m proje,
Eleştiriden çok özeleştiri yaptım. 2004 yılından bu yana ben de TMMOB örgütllüğünün bir parçasıyım. Ortaca Temsilciliği görevini 2012 yılına kadar yürüttüm. Şİmdi temsilci yardımcısıyım. Kanunlar değişirken dinledikleri meslek disiplinleri mevcut. Eczacılarla alakalı kanunda şu an eczacılık fakültesinde okuyan öğrencileri bile düşünerek kanun çıkardılar ama bizle ilgili kanun çıkarırken bırakın öğrencileri yıllardır çalışan mühendislik bürolarımız kapanma tehlikesi ile karşı karşıya. Birleşmemiz gerekliliği üzerine son 1 aydır toplantılarımız devam ediyor. Bölgede çalışan yaklaşık 20 inşaat mühendisi bileşip tek bir çatı altnda bir firma kurmayı düşünüyoruz.
 
Benim bulunduğum bölgede;
proje ofisi olup ta yapı denetim şirketi olmayan tek büro durumunda kaldık.Bütün yapı denetimler,proje ile birlikte paket olarak anlaşıyorlar.Resmiyette ayrı olmalarına rağmen,kendi çizdiklerini kendileri denetliyor.Müteahhit açısından;hem daha ucuz oluyor,hem daha hızlı oluyor.Dışardan yolladığımız projelere de hiç bakmıyorlar desem yeridir.Olay bu kadar vahimdir.
Ayrıca;yaptığımız 15-16 katlı binaların çoğu asmolen yapılıyor,özellikle yapı denetim'in gelmesinden sonra;bütün projeler kat sayısına bakılmadan asmolen yapılmaktadır.
 
Bu ne yaman çelişkidir hakikaten.
Deprem bölgelerinde, asmolenden kaçının diyoruz, ama mimari ve estetik çözümler için mecburen asmolen yapmak zorunda kalıyoruz.
Asmolen döşemenin süneklik düzeyi zaten tartışma konusu;
1. ve 2. derece deprem bölgesinde sünekliği tartışılan asmolen ile proje çözmek durumundayız.
Denebilir ki estetik için güvenlikten vazmı geçeçeğiz.
Hayır tabi ki, ama.... (aması var işte)
 
benim projemde 50 cm çıkma var orayı döşeme çizgisiyle geçiyorum fakat belediye kiriş at diyor şayet atarsam 25 cm döşeme kalıyor onuda ben kabul etmiyorum bir öneriniz varmı
 
Geri
Üst