Kusurlu yansımanın parkede kullanımı

Arzu Dural GÖK

Kıdemli Üye
Yukarıdaki örnek render'da parkeye dikkat ederseniz kusurlu yansıma tanımlanmış. Aslında gerçek dünyada tüm objeler az ya da çok kusurlu yansıma özelliği gösterirler. Ayrıca fresnel yansıması da özellikle zeminlerde baskın olan bir özelliktir. Bakış açımızın dik olduğu yerler karşıdaki objeleri az yansıtırken, dar bir açıyla baktığımız yüzeyler daha çok yansıtır. Bu etki özellikle parke ve seramik gibi yer döşemelerinde çok belirgindir. Ekte gerçek bir fotoğraf örneği ekledim, sehpanın altına doğru yansıma özelliğinin nasıl arttığına dikkat edin. Ayrıca parkedeki küçük kusurları, fayanslardaki derzleri vs daha gerçekçi görüntüleyebilmek için bir bump (kabartma) ve reflection (yansıma)dokusu da atamanız gerçekçiliği arttıracaktır. Örnek render projelerini açıp materyallerini inceleyerek, kusurlu yansıma ve fresnel parametreleri ile denemeler yapabilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
sitesinden bump ve reflection map'leri ile beraber doku örnekleri indirebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • parke resim32.jpg
    parke resim32.jpg
    37.4 KB · Görüntüleme: 5,915
Geri
Üst