Çelik taşıyıcı sistem tasarımını tamamlamadan PMM oranlarının yeterli gelmesi mümkün değildir.
1- Çatıda diyafram hareketi için yatay çapraz makas üst başlıklarına tanımlanmalı. Ekonomik olacak şekilde 1 dolu 1 boş, 1 dolu 2 boş b. bir alternatif kurmak gerekir. Yatay çapraz girilmeyen aralıklarda tek çapraz komutu ile diğer açıklıklar ile aynı düğüm noktalarından makas üst başlıkları birbirine bağlanmalıdır.
- Makas alt başlıkları ek çapraz komutu ile en azından orta düğüm noktasından birbirine bağlanmalıdır. Gerekirse makas alt başlığı 3 eşit parçaya bölünecek şekilde ek çapraz kullanılması gerekir. Bunun için makas tasarımında verilen narinlik oranları kontrol edilebilir. Narinlik için halen program uyarı veriyor ise stabilite kirişi adedi arttırılabilinir.
2- Çelik kolon üzerinde olacak her kiriş kotu için kat genel ayarlarından kot ve kat giriş yapmanız gerekirdi. Göreli öteleme kontrollerinde bu durum size sorun çıkarabilir. Model bittikten sonra ekleme yapmaya çalışırsanız model bozulur. Projeye ilk başladığınızda yapmanız gerekir.
3- Aşıklara gergi çubuğu giriniz.
4- Kaplama üzeri kar yükü 75 kN/m^2 görünüyor. En düşük kar yükünü TS 498'e göre girmeye çalıştıysanız 0.75 kN/m^2 dir. Program '.' ile çalışır, virgül ile girdiyseniz bu durum oluşmuş olabilir. Ona göre kar yükünüzü biz minimm 0.75 kN/m^2 olacak şekilde girdik. Farklı bir değer ise birimleri kontrol ederek uygun şekilde giriniz.
5- Kesitlerde optimizasyon için yükler doğru ise PMM oranlarını ve göreli ötelemeyi kontrol ederek kesit düşürünüz. Kolon kesitleriniz çok yüksek.