V11'i Online Satın Alın

V10 Kilidinizi Online V11 Yapın

Non Lineer İtme Yöntemi İle Analiz Standartları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sengineer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba, elimde bodrumlar dahil toplam 11 katlı bir hastane projesi var. güçlendirilecek bina için kurum performans analizi ve nonlineer itme yöntemi ile analiz yapmamı istedi. Non lineer analiz ayarlarında +X + 0.3Y ve - Y - 0.3X yönleri kullanarak doğrusal olmayan analizi kullandığımda analiz hata veriyor. Tüm yönleri seçip, sabit tek modlu ve doğrusal analiz yaptırdığımda kontrollü hasarı sağlıyor. Bu ayarları hangi durumlara göre seçiyoruz? Bununla ilgili bilgi veya standartlar nelerdir? Ekleyeceğim raporda bu detayları belirtmem gerekiyor. Yardımcı olabilir misiniz? Daha iyi olur diye projeyi de ekleyeceğim
 

Ekli dosyalar

Merhaba.

- Bildiğim kadarıyla performans analizlerinde merdivenler modele dahil edilmemeli. Bu yüzden mesnetlendiği elemanlara girmek gerekir. Merdiven etkileri girerken ilk sonda tek mesnet reaksiyonu, ara katlarda iki mesnet reaksiyonu (ara katlarda merdiven devam ediyor.) girmeyi unutmamak gerekir.

- Modelinizde elemanlarda kancalar etriye sıklaştırması var ve 135 derece kanca seçili kalmış. S220 donatısına göre kanca yapılıyordu ama 135 derece değil. Bazen kancasız oluyorlar. Bu durum çok önemli. Sargılı beton davranışını etkiler.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Kapsamlı bilgi düzeyi seçilmiş. Yönetmeliğin "15.2.5. Betonarme Binalarda Kapsamlı Bilgi Düzeyi"nde bina geometrisi, eleman detayları ve malzeme özelliklerinden kaçırdığınız bir yer olmasın. Genelde "15.2.5.3" kısmındaki "Donatı sınıfı,15.2.5.2’de açıklandığı şekilde sıyrılan yüzeylerde yapılan inceleme ile tespit edilecek, her sınıftaki çelik için (S220, S420, vb.) birer adet örnek alınarak deney yapılacak, çeliğin akma gerilmesi, kopma dayanımı ve şekildeğiştirme özellikleri belirlenerek projeye uygunluğu saptanacaktır." ifadesi gözden kaçıyor.

- U şeklindeki perdelere ortak grup isimleri verilmemiş ve verilmesi gerekir.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Asmolen döşemelere sadece kaplama yükü verilmiş galiba. Eğer sadece kaplama yükü verildiyse asmolen dolgu malzemesi yükü de verilmelidir. Link:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Hakan Şahin Bey çok iyi anlatmış burada.

- Tavsiye: Geniş kirişlere hareketli yükleri güzel vermişsiniz. Ben olsam ayrıca duvar yüklerine kiriş genişliğinden duvar kalınlığı çıkarılmış kaplama yükünü de verirdim. Örneğin duvar yükü + kalan kısmın genişliği*kaplama yükü/duvar hesap yüksekliği (analiz ve tasarım görüntüleme - duvar seçilerek programın hesap yaptığı duvar yüksekliğini kirişin modelden çıkan duvar yükünü (t/m cinsinden) ile ilgili tanımlanan duvar yüküne (t/m2 cinsinden) bölerek bulabilirsiniz (t/m*(m2/t)=m). Ben öyle yapıyorum :).

- Bu işlem için mutlaka bu konuda çalışmış kişiler ile görüşün.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Bilgisayarımda analiz edecek sürem ve fazla da vaktim yok maalesef. Bu yüzden analiz edemedim. Eğer tek modlu itme yöntemleri şartları sağlnamazsa ve analiz yöntemi ARSA olur. Bu yöntem için yönetmeliğin "1.3.2 Kapsam" maddesi (d) bendine göre "tasarım gözetimi ve kontrolü” hizmeti alınması gerektirir.

- Benim gözümden kaçan ve diğer arkadaşların ilave edebileceği durumlar da olabilir. Kusura bakmayın. Yukarıda belirttiğim gibi fazla vaktim yok maalesef.

İyi çalışmalar dilerim.
 
Merhaba.
Merhaba.

- Bildiğim kadarıyla performans analizlerinde merdivenler modele dahil edilmemeli. Bu yüzden mesnetlendiği elemanlara girmek gerekir. Merdiven etkileri girerken ilk sonda tek mesnet reaksiyonu, ara katlarda iki mesnet reaksiyonu (ara katlarda merdiven devam ediyor.) girmeyi unutmamak gerekir.

- Modelinizde elemanlarda kancalar etriye sıklaştırması var ve 135 derece kanca seçili kalmış. S220 donatısına göre kanca yapılıyordu ama 135 derece değil. Bazen kancasız oluyorlar. Bu durum çok önemli. Sargılı beton davranışını etkiler.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Kapsamlı bilgi düzeyi seçilmiş. Yönetmeliğin "15.2.5. Betonarme Binalarda Kapsamlı Bilgi Düzeyi"nde bina geometrisi, eleman detayları ve malzeme özelliklerinden kaçırdığınız bir yer olmasın. Genelde "15.2.5.3" kısmındaki "Donatı sınıfı,15.2.5.2’de açıklandığı şekilde sıyrılan yüzeylerde yapılan inceleme ile tespit edilecek, her sınıftaki çelik için (S220, S420, vb.) birer adet örnek alınarak deney yapılacak, çeliğin akma gerilmesi, kopma dayanımı ve şekildeğiştirme özellikleri belirlenerek projeye uygunluğu saptanacaktır." ifadesi gözden kaçıyor.

- U şeklindeki perdelere ortak grup isimleri verilmemiş ve verilmesi gerekir.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Asmolen döşemelere sadece kaplama yükü verilmiş galiba. Eğer sadece kaplama yükü verildiyse asmolen dolgu malzemesi yükü de verilmelidir. Link:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Hakan Şahin Bey çok iyi anlatmış burada.

- Tavsiye: Geniş kirişlere hareketli yükleri güzel vermişsiniz. Ben olsam ayrıca duvar yüklerine kiriş genişliğinden duvar kalınlığı çıkarılmış kaplama yükünü de verirdim. Örneğin duvar yükü + kalan kısmın genişliği*kaplama yükü/duvar hesap yüksekliği (analiz ve tasarım görüntüleme - duvar seçilerek programın hesap yaptığı duvar yüksekliğini kirişin modelden çıkan duvar yükünü (t/m cinsinden) ile ilgili tanımlanan duvar yüküne (t/m2 cinsinden) bölerek bulabilirsiniz (t/m*(m2/t)=m). Ben öyle yapıyorum :).

- Bu işlem için mutlaka bu konuda çalışmış kişiler ile görüşün.

- Her ihtimale karşı bilgilendirme: Bilgisayarımda analiz edecek sürem ve fazla da vaktim yok maalesef. Bu yüzden analiz edemedim. Eğer tek modlu itme yöntemleri şartları sağlnamazsa ve analiz yöntemi ARSA olur. Bu yöntem için yönetmeliğin "1.3.2 Kapsam" maddesi (d) bendine göre "tasarım gözetimi ve kontrolü” hizmeti alınması gerektirir.

- Benim gözümden kaçan ve diğer arkadaşların ilave edebileceği durumlar da olabilir. Kusura bakmayın. Yukarıda belirttiğim gibi fazla vaktim yok maalesef.

İyi çalışmalar dilerim.
Merhaba projede dediğiniz yerlere dikkat etmeye çalıştım fakat göçme durumu verdi analiz sonucunda. ARSA yöntemini kullanmam istenilmiyor. Yönetmelikte 5.6.2.2 bölümün a ve b koşullarını inceledim bu koşulların ikisi de sağlanırsa tek modlu nonlineer itme analizi yapabileceğim yazıyor. Bu koşulların ikisini de nasıl sağlarım. Tavsiye verebilirseniz çok sevinirim
 
Merhaba.

Merhaba projede dediğiniz yerlere dikkat etmeye çalıştım fakat göçme durumu verdi analiz sonucunda. ARSA yöntemini kullanmam istenilmiyor. Yönetmelikte 5.6.2.2 bölümün a ve b koşullarını inceledim bu koşulların ikisi de sağlanırsa tek modlu nonlineer itme analizi yapabileceğim yazıyor. Bu koşulların ikisini de nasıl sağlarım. Tavsiye verebilirseniz çok sevinirim
Merhaba. Benim bildiğim kadarıyla burulma düzensizliği ve kütle katılım oran değerleri taşıyıcı sistemin özelliklerine bağlıdır. Modelinizdeki elemanların kesitlerini, beton özelliklerini, plan ölçülerini ve yüklerini kontrol ediniz. Mevcut binada zaten bina neyse onu girmişsinizdir. Tasarım gibi olmaz. Eğer güçlendirme sonrası olmamasını istiyorsanız ezbere bir şey söylenememez. Üzerinde çalışılması gerekir. Bu aşamada deprem hesabı ve yapı dinamiği ile ilgili ders dokümanları inceleyebilirsiniz. İyi çalışmalar dilerim.
 
Geri
Üst