V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

performans analizi hakkında

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan kaRSLAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kaRSLAN

Yeni Üye
buna cevap verecek yok mu? ide 7 de kuratrılmış bir proje neden şuan ki versiyonda performans analizini yaptığımızda bina performansı göçmenin önlenmesi çıkıyor
 
Dgt yaklaşımı ile performans hesabı (doğrusal performans veya itme analizi ) kendi aralarında farklılık gösteren hesaplardır. Aynı yönetmelik kullanılarak yapılmış olsalar da çok farklı hesaplardır. Sizin durumunuzda yönetmelikler de farklı. Bu nedenle genel analizde sorunsuz çözümlenebilen bir yapıda doğrusal performans veya nonlineer itme analizinde istenen performans seviyesi ve uygulama sınır koşulları sağlamayabilir. Yükleme durumlarının, malzeme modellerinin ve spketrum eğrsi nedeiyle deprem yüklerinin birbirlerinden farklı olması bunun en belirgin sebeplerindendir.
Ayrıca Doğrusal performans analizi yaklaşık bir yöntem olduğu için bazı durumlarda cezalandırıcı olabilmektedir.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Proje dosyasını eklerseniz, modelleme hatası olup olmadığı kontrol edilebilir.
 
Daha basit bir dille izah edeyim. Performans analizi ve yeni bina tasarlarken kullanılan yöntem ve kurallar birbirinden farklıdır. Performans analizi mevcut binaları değerlendiren bir yöntem olduğu için tabiri caizse kaba bir yöntemdir. Sizin 2007 yönetmeliğine göre yaptığınız ve o yönetmelik gereği yeni yapı kurallarına göre çözdüğünüz bir yapı, 2018 yönetmeliği performans koşullarını sağlamayabilir. Bu beklenen bir durumdur.
 
DBYBHY 2007 ile yapılan bir yapının doğrusal performans analizinde göçmenin önlenmesi performans düzeyi çıkması beklenmedik bir durum değildir. DGT ve performans analizi yöntemleri birbirlerinden oldukça ayrılan yöntemlerdir. bu sebeple farklı sonuçlar bekleyebiliriz. Bunun yanında bildiğiniz üzere iki yönetmelik arasında farklı spektrumlar kullanılmaktadır. Sizin projenizdeki spektrum eğrisinin maksimum ivmesi de büyük olduğu düşünülürse DBYBHY 2007 'den daha fazla deprem etkisi oluşmuş gibi gözüküyor.

Projenizi inceledim. Doğrusal performans analizi için yapı-temel etkileşimini kaldırabilirsiniz. doğrusal performans analizi nonlineer şekildeğiştirmeleri doğrusal bir yöntemle hesaplayan yaklaşık bir yöntemdir. Bunu yaparken elemanların göreli ötelemelerini kullanır. Yapı temel etkileşiminde de bu göreli ötelemeler fazla hesaplandığından öngörülmeyen şekildeğiştirmeler hesaplanabilir. Bu durum yalnızca doğrusal performans analizi için geçerlidir.

Doğrusal performans analizi ayarlarını aşağıdaki gibi uygulayabilirsiniz. Burada özellikle yapı bilgi düzeyi malzeme dayanımı belirlediğinden sonuçları değiştirebilmektedir.

1662645545374.png

Bunun yanında diğer performans analizi yöntemlerinden olan itme analizi yöntemlerini de deneyebilirsiniz.

Buna ek olarak projenizle ilgili bir görüşümü belirtmek isterim. Yatay yük taşıyıcı sistemler kolon-kiriş-perde elemanlarının birbirlerine bağlanarak ve TBDY Bölüm 7 'deki süneklik koşullarının sağlanması ile oluşturulur. Ancak aşağıdaki resimde yeşil renkler ile işaretlediğim bölümlerde bu koşul uygulanmamış. Bu performans analizlerinde yanıltıcı sonuçlara sebep olabilir çünkü bu bölümdeki döşemeler öngörülmeyen etkilere maruz kalabilir. Bu sebeple en başından bu şekilde çerçevelerin yapılmaması gerektiği hem TBDY içerisinde dahil bir çok yerde belirtilmektedir.

1662645389536.png

Bu sistem mutlaka bu şekilde olacak diyorsanız yapınızı kirişsiz döşeme koşullarının tamamına uyarak bu şekilde tasarlayabilirsiniz.

Saygılarımla...
 
Geri
Üst