V11'i Online Satın Alın

Projedeki hataları gideremiyorum

Merhabalar sayın meslektaşlarım projemdeki hatalara 2 gündür uğraşıyorum ama çözemedim kesit arttırıyorum olmuyor donatı ekliyorum olmuyor. Yardımcı olabilir misiniz öneriniz nedir, Kiriş n max donatı yetersiz ve radye donatı yetersiz hatası gibi hatalar alıyorum. yardımcı olabilirmisiniz.
 

Ekli dosyalar

Tasarladığınız taşıyıcı sistem asmolen döşeme. Dişleri iki yönde yapmanız bu sistemi kaset döşeme yapmaz. Dolayısıyla taşıyıcı davranış seçimleriniz komple hatalı.
 
Merhabalar sayın meslektaşlarım projemdeki hatalara 2 gündür uğraşıyorum ama çözemedim kesit arttırıyorum olmuyor donatı ekliyorum olmuyor. Yardımcı olabilir misiniz öneriniz nedir, Kiriş n max donatı yetersiz ve radye donatı yetersiz hatası gibi hatalar alıyorum. yardımcı olabilirmisiniz.

Merhaba;

Öncelikle sayın @miralay ın çift doğrultulu dişli döşeme ile ilgili söylediklerine katılmadığımı belirtmek isterim. TS500 de çift doğrultulu dişli döşemelerin asgari şartları açık olarak belirtilmiştir. Bu tür sitemler boşluklu olabileceği gibi uygun bir dolgu malzemesi kullanılarak dolgulu olarak da tasarlanabilir. Dolgu malzemesinin strafor olması yada döşeme-kiriş kalınlığının 30cm olması bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Bununla birlikte döşeme-kiriş kalınlığı 30cm yada benzeri şekilde ince seçilen sitemlerin eğilme rijitliğinin yeterli olup olmadığı, kat deplasmanlarına etkileri yapacağınız analizlerle doğrulanmak zorunludur, sizde bunu yapmışsınız. Ayrıca kiriş eğilme rijitliğinin az olması da bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Kiriş eğilme rijitliğinizin az olması sehim, deplasman problemleri ve kesit yetersizlikleri gibi başkaca sorunlara sebep olacaktır ve siz bunları aşmak zorundasınız.

Gelelim projenizdeki sorunlara:
1- Çift doğrultulu dişli döşeme sisteminizdeki diş aralıklarınız 70cm den fazla olmamalıdır. Sistemde uygun olmayan diş aralıkları var düzeltmelisiniz.
2- Farklı döşemelerdeki dişler sürekli olacak şekilde düzenlenmeli.
3- Diş genişliklerini bence min. 12cm-15cm seçerseniz iyi olur. (zorunlu değil)
4- Döşeme kalınlığını 30cm değil de 35cm seçerseniz daha uygun olur. (zorunlu değil)
5- Merdivenin arkasındaki S05-S09-P11 elemanlarının tanımlaması yönetmeliğe uygun değil, bunun yerine grup perde tanımı yaparak başlardaki kısa perdeleri KISA BAŞLIK PERDESİ olarak seçim yapmanın uygun olacaktır.
6- P11 taşıyıcı sistem perdesindeki boşluğun boyutu ve konumu deprem yönetmeliğine uygun olmalı. Gördüğüm kadarıyla konum olarak uygun değil. Boşluklar yatayda ve düşeye perdenin orta 1/3 lük kısmı içinde kalmalıdır.
7- Asansör çukurunu konstrüktif olarak çizimlerde eklemenizi tavsiye ederim. ((zorunlu değil)

ilk 7 maddeyi düzenledikten sonra değişiklik olabilir ama sizin modelinizde aşağıdaki durumlarda mevcut.

8- Rijit bodrum kabulü periyot şartından dolayı uygun gözükmüyor, rijit bodrumu iptal ediniz.
9- 4/5R seçiminiz uygun gözükmüyor seçenekleri iptal ediniz.
10- Rijit bodrum kabulünü iptal ettikten sonra Nmax hatası aldığınız kirişler normale dönmüş olabilir, eğer Nmax hatası almaya devam ederseniz yapmanız gereken şey kirişlerinizi donatı düzenini kolonlara benzeterek kapasite oranlarının 1'in altına indirmek olacaktır. Mevcut 10.94 sürümünde bunun başka yolu yok.
11- Donatı yersizliklerini manuel olarak donatı arttırarak aşabilirsiniz.

Saygılarımla.
 
Merhaba;

Öncelikle sayın @miralay ın çift doğrultulu dişli döşeme ile ilgili söylediklerine katılmadığımı belirtmek isterim. TS500 de çift doğrultulu dişli döşemelerin asgari şartları açık olarak belirtilmiştir. Bu tür sitemler boşluklu olabileceği gibi uygun bir dolgu malzemesi kullanılarak dolgulu olarak da tasarlanabilir. Dolgu malzemesinin strafor olması yada döşeme-kiriş kalınlığının 30cm olması bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Bununla birlikte döşeme-kiriş kalınlığı 30cm yada benzeri şekilde ince seçilen sitemlerin eğilme rijitliğinin yeterli olup olmadığı, kat deplasmanlarına etkileri yapacağınız analizlerle doğrulanmak zorunludur, sizde bunu yapmışsınız. Ayrıca kiriş eğilme rijitliğinin az olması da bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Kiriş eğilme rijitliğinizin az olması sehim, deplasman problemleri ve kesit yetersizlikleri gibi başkaca sorunlara sebep olacaktır ve siz bunları aşmak zorundasınız.

Gelelim projenizdeki sorunlara:
1- Çift doğrultulu dişli döşeme sisteminizdeki diş aralıklarınız 70cm den fazla olmamalıdır. Sistemde uygun olmayan diş aralıkları var düzeltmelisiniz.
2- Farklı döşemelerdeki dişler sürekli olacak şekilde düzenlenmeli.
3- Diş genişliklerini bence min. 12cm-15cm seçerseniz iyi olur. (zorunlu değil)
4- Döşeme kalınlığını 30cm değil de 35cm seçerseniz daha uygun olur. (zorunlu değil)
5- Merdivenin arkasındaki S05-S09-P11 elemanlarının tanımlaması yönetmeliğe uygun değil, bunun yerine grup perde tanımı yaparak başlardaki kısa perdeleri KISA BAŞLIK PERDESİ olarak seçim yapmanın uygun olacaktır.
6- P11 taşıyıcı sistem perdesindeki boşluğun boyutu ve konumu deprem yönetmeliğine uygun olmalı. Gördüğüm kadarıyla konum olarak uygun değil. Boşluklar yatayda ve düşeye perdenin orta 1/3 lük kısmı içinde kalmalıdır.
7- Asansör çukurunu konstrüktif olarak çizimlerde eklemenizi tavsiye ederim. ((zorunlu değil)

ilk 7 maddeyi düzenledikten sonra değişiklik olabilir ama sizin modelinizde aşağıdaki durumlarda mevcut.

8- Rijit bodrum kabulü periyot şartından dolayı uygun gözükmüyor, rijit bodrumu iptal ediniz.
9- 4/5R seçiminiz uygun gözükmüyor seçenekleri iptal ediniz.
10- Rijit bodrum kabulünü iptal ettikten sonra Nmax hatası aldığınız kirişler normale dönmüş olabilir, eğer Nmax hatası almaya devam ederseniz yapmanız gereken şey kirişlerinizi donatı düzenini kolonlara benzeterek kapasite oranlarının 1'in altına indirmek olacaktır. Mevcut 10.94 sürümünde bunun başka yolu yok.
11- Donatı yersizliklerini manuel olarak donatı arttırarak aşabilirsiniz.

Saygılarımla.

Sayın 2m proje, ben çift doğrultuda dişli döşeme yapılamaz demedim. Bu tarz döşemeler kaset olarak kabul edilemez dedim. Zaten TSE500'de bu tarz döşemeler için kullanılan ifade yine "İki doğrultuda çalışan dişli döşeme" dir. Burada can alıcı nokta "Diş" ifadesidir. Kaset döşemelerde diş olmaz. Ara bölmeler için kullanılan elemanlar yine "Kiriş" dir ve yönetmeliklerde belirtilen "Kiriş" koşullarına uymak zorundadır.

Şimdi size sorum şu olacak, iki doğrultuda "Dişli" döşeme ile yapılan bir yapı sistemi asmolen bir yapımıdır değil midir ?
 
Merhaba;

Öncelikle sayın @miralay ın çift doğrultulu dişli döşeme ile ilgili söylediklerine katılmadığımı belirtmek isterim. TS500 de çift doğrultulu dişli döşemelerin asgari şartları açık olarak belirtilmiştir. Bu tür sitemler boşluklu olabileceği gibi uygun bir dolgu malzemesi kullanılarak dolgulu olarak da tasarlanabilir. Dolgu malzemesinin strafor olması yada döşeme-kiriş kalınlığının 30cm olması bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Bununla birlikte döşeme-kiriş kalınlığı 30cm yada benzeri şekilde ince seçilen sitemlerin eğilme rijitliğinin yeterli olup olmadığı, kat deplasmanlarına etkileri yapacağınız analizlerle doğrulanmak zorunludur, sizde bunu yapmışsınız. Ayrıca kiriş eğilme rijitliğinin az olması da bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Kiriş eğilme rijitliğinizin az olması sehim, deplasman problemleri ve kesit yetersizlikleri gibi başkaca sorunlara sebep olacaktır ve siz bunları aşmak zorundasınız.

Gelelim projenizdeki sorunlara:
1- Çift doğrultulu dişli döşeme sisteminizdeki diş aralıklarınız 70cm den fazla olmamalıdır. Sistemde uygun olmayan diş aralıkları var düzeltmelisiniz.
2- Farklı döşemelerdeki dişler sürekli olacak şekilde düzenlenmeli.
3- Diş genişliklerini bence min. 12cm-15cm seçerseniz iyi olur. (zorunlu değil)
4- Döşeme kalınlığını 30cm değil de 35cm seçerseniz daha uygun olur. (zorunlu değil)
5- Merdivenin arkasındaki S05-S09-P11 elemanlarının tanımlaması yönetmeliğe uygun değil, bunun yerine grup perde tanımı yaparak başlardaki kısa perdeleri KISA BAŞLIK PERDESİ olarak seçim yapmanın uygun olacaktır.
6- P11 taşıyıcı sistem perdesindeki boşluğun boyutu ve konumu deprem yönetmeliğine uygun olmalı. Gördüğüm kadarıyla konum olarak uygun değil. Boşluklar yatayda ve düşeye perdenin orta 1/3 lük kısmı içinde kalmalıdır.
7- Asansör çukurunu konstrüktif olarak çizimlerde eklemenizi tavsiye ederim. ((zorunlu değil)

ilk 7 maddeyi düzenledikten sonra değişiklik olabilir ama sizin modelinizde aşağıdaki durumlarda mevcut.

8- Rijit bodrum kabulü periyot şartından dolayı uygun gözükmüyor, rijit bodrumu iptal ediniz.
9- 4/5R seçiminiz uygun gözükmüyor seçenekleri iptal ediniz.
10- Rijit bodrum kabulünü iptal ettikten sonra Nmax hatası aldığınız kirişler normale dönmüş olabilir, eğer Nmax hatası almaya devam ederseniz yapmanız gereken şey kirişlerinizi donatı düzenini kolonlara benzeterek kapasite oranlarının 1'in altına indirmek olacaktır. Mevcut 10.94 sürümünde bunun başka yolu yok.
11- Donatı yersizliklerini manuel olarak donatı arttırarak aşabilirsiniz.

Saygılarımla.
Çok teşekkür ederim, tecrübelerinizi paylaştığınız için. Proje konusunda çok yeniyim böyle tek tek yazdığınız için ayrıyetten çok teşekkür ederim. Dediklerinizi uygulayacağım. Umarım artık hata almam çok bunalttı beni.
 
Sayın 2m proje, ben çift doğrultuda dişli döşeme yapılamaz demedim. Bu tarz döşemeler kaset olarak kabul edilemez dedim. Zaten TSE500'de bu tarz döşemeler için kullanılan ifade yine "İki doğrultuda çalışan dişli döşeme" dir. Burada can alıcı nokta "Diş" ifadesidir. Kaset döşemelerde diş olmaz. Ara bölmeler için kullanılan elemanlar yine "Kiriş" dir ve yönetmeliklerde belirtilen "Kiriş" koşullarına uymak zorundadır.

Şimdi size sorum şu olacak, iki doğrultuda "Dişli" döşeme ile yapılan bir yapı sistemi asmolen bir yapımıdır değil midir ?
"şimdi size sorum şu olacak, iki doğrultuda "dişli" döşeme ile yapılan bir yapı sistemi asmolen bir yapımıdır değil midir ?"

Literatürde asmolen döşeme diye bir döşeme sitemi yok zaten, sizin asmolen dediğiniz sistem tek doğrultulu dişli döşemedir. Dolayısıyla sorunun cevabını siz zaten vermişsiniz. İki doğrultulu dişli döşeme, iki doğrultulu dişli döşemedir.

Gelelim Diş-Kiriş ifadesine.

TS500 de dişli döşemelerin dişlerine ilişkin boyutlarla ilgili gerekli sınırlar açıkça belirtilmiştir. Dişlerin min. boyutlarının kiriş gibi seçilmesine yönelik bir şart ben göremedim. ama iki doğrultulu dişli döşemelerim büyük açıklıklar ve ağır yük taşınan sistemlerde tercih edildiğinde diş genişliklerinin de 20-25cm seçilmesi/hesaplanması gayet normaldir. Bu durum diş genişlikleri 10cm seçilemez yada seçilirse başka bir sisteme dönüşür demek değildir.

1680933732454.png

1680933709688.png
Bu konuya ilişkin Zekai CELEP hocanın 2019 yılındaki deprem yönetmeliği sunumlarında asmolen döşemelere neden sınırlama getirdiklerini açıkladığı videoda şöyle demekteydi:
"Asmolen döşeme dişleri piyasada tek doğrultuda yerleştiriliyor, dolayısıyla diyafram bir yönde güçlüyken diğer yönde zayıf kalıyordu. Eğer mühendis diş yönlerini her iki yönde dengeli yerleştirirse uygulana bilir."

Demek ki sorun kiriş yüksekliği yada diş boyutu değil, diyaframın bir yönde güçlü diğer yönde zayıf kalması. Çift doğrultulu dişli döşemede bu sorun oluşmadığına göre sınırlamalardan da muaftır diyebiliriz. Böyle bir sisteme perde eklemek yada eklememek yine bizlerin mühendislik yorumuna kalıyor.

Bu arada bu tüm yazdıklarım TS500 ve TBDY2018 den bu konu hakkında benim anladıklarım, siz farklı anlayıp yorumlayabilirsiniz, polemik konusu haline getirmeyelim lütfen.

Saygılarımla.
 
"şimdi size sorum şu olacak, iki doğrultuda "dişli" döşeme ile yapılan bir yapı sistemi asmolen bir yapımıdır değil midir ?"

Literatürde asmolen döşeme diye bir döşeme sitemi yok zaten, sizin asmolen dediğiniz sistem tek doğrultulu dişli döşemedir. Dolayısıyla sorunun cevabını siz zaten vermişsiniz. İki doğrultulu dişli döşeme, iki doğrultulu dişli döşemedir.

Gelelim Diş-Kiriş ifadesine.

TS500 de dişli döşemelerin dişlerine ilişkin boyutlarla ilgili gerekli sınırlar açıkça belirtilmiştir. Dişlerin min. boyutlarının kiriş gibi seçilmesine yönelik bir şart ben göremedim. ama iki doğrultulu dişli döşemelerim büyük açıklıklar ve ağır yük taşınan sistemlerde tercih edildiğinde diş genişliklerinin de 20-25cm seçilmesi/hesaplanması gayet normaldir. Bu durum diş genişlikleri 10cm seçilemez yada seçilirse başka bir sisteme dönüşür demek değildir.

Ekli dosyayı görüntüle 33261

Ekli dosyayı görüntüle 33260
Bu konuya ilişkin Zekai CELEP hocanın 2019 yılındaki deprem yönetmeliği sunumlarında asmolen döşemelere neden sınırlama getirdiklerini açıkladığı videoda şöyle demekteydi:
"Asmolen döşeme dişleri piyasada tek doğrultuda yerleştiriliyor, dolayısıyla diyafram bir yönde güçlüyken diğer yönde zayıf kalıyordu. Eğer mühendis diş yönlerini her iki yönde dengeli yerleştirirse uygulana bilir."

Demek ki sorun kiriş yüksekliği yada diş boyutu değil, diyaframın bir yönde güçlü diğer yönde zayıf kalması. Çift doğrultulu dişli döşemede bu sorun oluşmadığına göre sınırlamalardan da muaftır diyebiliriz. Böyle bir sisteme perde eklemek yada eklememek yine bizlerin mühendislik yorumuna kalıyor.

Bu arada bu tüm yazdıklarım TS500 ve TBDY2018 den bu konu hakkında benim anladıklarım, siz farklı anlayıp yorumlayabilirsiniz, polemik konusu haline getirmeyelim lütfen.

Saygılarımla.
Polemik yaratmak için söylemedim. Fikir alış verişi için yazıyorum.

Zekai hocanın yorumunu biliyorum. Ancak benim gibi düşünen hocalarda var. Dişler iki yönde bile olsa böyle bir taşıyıcı sistemi kirişli sistem olarak kabul etmenin bazı sakıncaları var.

Örneğin bu tarz sistemlerde çok sık olarak kiriş genişlikleri kolonlardan fazla yapılır. Statik modelde bu kiriş ve kolonlar çubuk eleman olarak modellenir ve düğüm noktalarından bağlanırlar. Acaba gerçekte bu geniş kirişler yüklerini statik modele ne kadar uygun olarak kolonlara aktarabilirler ? Bu sistemlerde kirişler döşeme içerisine gizlendiği için çoğu zaman doğru düzgün çerçeve oluşturulmaz.
Geniş kirişler kolonlara çok kaçık bağlanır. Bu kaçıklıkları statik modelde rijit elemanlarla modellemek ne derece sağlıklı olmaktadır?
Yukarıda yazdıklarımın hepsi ekli projede mevcut. Bizim gibi depremselliği fazla olan bir ülkede mimar ve müteahhitlerin gönlünü hoş tutmak için böyle projeler üretmek ne derece doğru ? Acaba bu tarz projeler deprem yönetmeliğin birinci maddesi ve ana felsefesi olan "taşıyıcı sistem olabildiğince basit ve sade tasarlanmalıdır" kuralına ne kadar uygun ?

Özetle yönetmelikte bu sistemleri sınırlayıcı herhangi bir madde yok. Yani kanunen kimse size neden böyle yaptın diyemez. Ben meslek hayatım boyunca hiç asmolen bina yapmadım. Bu nedenle çok iş kaçırdım. 2018 yönetmeliği ile ciddi şekilde sınırlandı. Şimdi geri dönüp baktığım zaman iyi ki yapmamışım diyorum. Yönetmelikler sınırlamıyor diye her işi doğru kabul etmek bence büyük yanlış.
 
"şimdi size sorum şu olacak, iki doğrultuda "dişli" döşeme ile yapılan bir yapı sistemi asmolen bir yapımıdır değil midir ?"

Literatürde asmolen döşeme diye bir döşeme sitemi yok zaten, sizin asmolen dediğiniz sistem tek doğrultulu dişli döşemedir. Dolayısıyla sorunun cevabını siz zaten vermişsiniz. İki doğrultulu dişli döşeme, iki doğrultulu dişli döşemedir.

Gelelim Diş-Kiriş ifadesine.

TS500 de dişli döşemelerin dişlerine ilişkin boyutlarla ilgili gerekli sınırlar açıkça belirtilmiştir. Dişlerin min. boyutlarının kiriş gibi seçilmesine yönelik bir şart ben göremedim. ama iki doğrultulu dişli döşemelerim büyük açıklıklar ve ağır yük taşınan sistemlerde tercih edildiğinde diş genişliklerinin de 20-25cm seçilmesi/hesaplanması gayet normaldir. Bu durum diş genişlikleri 10cm seçilemez yada seçilirse başka bir sisteme dönüşür demek değildir.

Ekli dosyayı görüntüle 33261

Ekli dosyayı görüntüle 33260
Bu konuya ilişkin Zekai CELEP hocanın 2019 yılındaki deprem yönetmeliği sunumlarında asmolen döşemelere neden sınırlama getirdiklerini açıkladığı videoda şöyle demekteydi:
"Asmolen döşeme dişleri piyasada tek doğrultuda yerleştiriliyor, dolayısıyla diyafram bir yönde güçlüyken diğer yönde zayıf kalıyordu. Eğer mühendis diş yönlerini her iki yönde dengeli yerleştirirse uygulana bilir."

Demek ki sorun kiriş yüksekliği yada diş boyutu değil, diyaframın bir yönde güçlü diğer yönde zayıf kalması. Çift doğrultulu dişli döşemede bu sorun oluşmadığına göre sınırlamalardan da muaftır diyebiliriz. Böyle bir sisteme perde eklemek yada eklememek yine bizlerin mühendislik yorumuna kalıyor.

Bu arada bu tüm yazdıklarım TS500 ve TBDY2018 den bu konu hakkında benim anladıklarım, siz farklı anlayıp yorumlayabilirsiniz, polemik konusu haline getirmeyelim lütfen.

Saygılarımla.
Merhaba;

Öncelikle sayın @miralay ın çift doğrultulu dişli döşeme ile ilgili söylediklerine katılmadığımı belirtmek isterim. TS500 de çift doğrultulu dişli döşemelerin asgari şartları açık olarak belirtilmiştir. Bu tür sitemler boşluklu olabileceği gibi uygun bir dolgu malzemesi kullanılarak dolgulu olarak da tasarlanabilir. Dolgu malzemesinin strafor olması yada döşeme-kiriş kalınlığının 30cm olması bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Bununla birlikte döşeme-kiriş kalınlığı 30cm yada benzeri şekilde ince seçilen sitemlerin eğilme rijitliğinin yeterli olup olmadığı, kat deplasmanlarına etkileri yapacağınız analizlerle doğrulanmak zorunludur, sizde bunu yapmışsınız. Ayrıca kiriş eğilme rijitliğinin az olması da bu sistemi tek doğrultulu dişli döşeme (asmolen) yapmaz.
Kiriş eğilme rijitliğinizin az olması sehim, deplasman problemleri ve kesit yetersizlikleri gibi başkaca sorunlara sebep olacaktır ve siz bunları aşmak zorundasınız.

Gelelim projenizdeki sorunlara:
1- Çift doğrultulu dişli döşeme sisteminizdeki diş aralıklarınız 70cm den fazla olmamalıdır. Sistemde uygun olmayan diş aralıkları var düzeltmelisiniz.
2- Farklı döşemelerdeki dişler sürekli olacak şekilde düzenlenmeli.
3- Diş genişliklerini bence min. 12cm-15cm seçerseniz iyi olur. (zorunlu değil)
4- Döşeme kalınlığını 30cm değil de 35cm seçerseniz daha uygun olur. (zorunlu değil)
5- Merdivenin arkasındaki S05-S09-P11 elemanlarının tanımlaması yönetmeliğe uygun değil, bunun yerine grup perde tanımı yaparak başlardaki kısa perdeleri KISA BAŞLIK PERDESİ olarak seçim yapmanın uygun olacaktır.
6- P11 taşıyıcı sistem perdesindeki boşluğun boyutu ve konumu deprem yönetmeliğine uygun olmalı. Gördüğüm kadarıyla konum olarak uygun değil. Boşluklar yatayda ve düşeye perdenin orta 1/3 lük kısmı içinde kalmalıdır.
7- Asansör çukurunu konstrüktif olarak çizimlerde eklemenizi tavsiye ederim. ((zorunlu değil)

ilk 7 maddeyi düzenledikten sonra değişiklik olabilir ama sizin modelinizde aşağıdaki durumlarda mevcut.

8- Rijit bodrum kabulü periyot şartından dolayı uygun gözükmüyor, rijit bodrumu iptal ediniz.
9- 4/5R seçiminiz uygun gözükmüyor seçenekleri iptal ediniz.
10- Rijit bodrum kabulünü iptal ettikten sonra Nmax hatası aldığınız kirişler normale dönmüş olabilir, eğer Nmax hatası almaya devam ederseniz yapmanız gereken şey kirişlerinizi donatı düzenini kolonlara benzeterek kapasite oranlarının 1'in altına indirmek olacaktır. Mevcut 10.94 sürümünde bunun başka yolu yok.
11- Donatı yersizliklerini manuel olarak donatı arttırarak aşabilirsiniz.

Saygılarımla.
Sayın 2m proje dediklerinizi uyguladım. Öncelikle tekrar çok teşekkür ederim. şuan sadece kenetlenme boyu koşulu hatası alıyorum. Uygun donatıyı nereye bakarak arttırıp eklemem gerekiyor bir denetleme kısmı varmı donatı azaltıyorum As hatası da ekleniyor arttırıyorum mevcut hata geçmedi. Öneriniz varmıdır şimdiden çok teşekkür ederim son halini ekledim.
 

Ekli dosyalar

  • forumm.cde
    forumm.cde
    3.1 MB · Görüntüleme: 8
  • hatalar 3d.png
    hatalar 3d.png
    53.2 KB · Görüntüleme: 18
  • hatalar.png
    hatalar.png
    24.9 KB · Görüntüleme: 18
Polemik yaratmak için söylemedim. Fikir alış verişi için yazıyorum.

Zekai hocanın yorumunu biliyorum. Ancak benim gibi düşünen hocalarda var. Dişler iki yönde bile olsa böyle bir taşıyıcı sistemi kirişli sistem olarak kabul etmenin bazı sakıncaları var.

Örneğin bu tarz sistemlerde çok sık olarak kiriş genişlikleri kolonlardan fazla yapılır. Statik modelde bu kiriş ve kolonlar çubuk eleman olarak modellenir ve düğüm noktalarından bağlanırlar. Acaba gerçekte bu geniş kirişler yüklerini statik modele ne kadar uygun olarak kolonlara aktarabilirler ? Bu sistemlerde kirişler döşeme içerisine gizlendiği için çoğu zaman doğru düzgün çerçeve oluşturulmaz.
Geniş kirişler kolonlara çok kaçık bağlanır. Bu kaçıklıkları statik modelde rijit elemanlarla modellemek ne derece sağlıklı olmaktadır?
Yukarıda yazdıklarımın hepsi ekli projede mevcut. Bizim gibi depremselliği fazla olan bir ülkede mimar ve müteahhitlerin gönlünü hoş tutmak için böyle projeler üretmek ne derece doğru ? Acaba bu tarz projeler deprem yönetmeliğin birinci maddesi ve ana felsefesi olan "taşıyıcı sistem olabildiğince basit ve sade tasarlanmalıdır" kuralına ne kadar uygun ?

Özetle yönetmelikte bu sistemleri sınırlayıcı herhangi bir madde yok. Yani kanunen kimse size neden böyle yaptın diyemez. Ben meslek hayatım boyunca hiç asmolen bina yapmadım. Bu nedenle çok iş kaçırdım. 2018 yönetmeliği ile ciddi şekilde sınırlandı. Şimdi geri dönüp baktığım zaman iyi ki yapmamışım diyorum. Yönetmelikler sınırlamıyor diye her işi doğru kabul etmek bence büyük yanlış.
Sayın @miralay;

Çift doğrultulu dişli döşeme gibi her iki yönde de diyaframın çok rijit olduğu sistemlerde yatay yüklerin sadece kirişlerle aktarılacağı yaklaşımı yanlış olabilir. yatay yükleri diyafram vasıtasıyla kolonlar arasında sağlıklı bir şekilde aktarabilirsek ve bu durumu modelimize yansıta bilirsek kirişlerin kolonlara tam basıp basmaması çokta önemli olmayacaktır.
Yarı rijit (esnek) diyafram kabulü bu işi çözer diye düşünüyorum. Yönetmelikte bu konulara daha detaylı bir açıklama gelirse herkesin kafasındaki soru işaretleri ve endişelerde ortadan kalkacaktır.

Saygılarımla.
 
Sayın 2m proje dediklerinizi uyguladım. Öncelikle tekrar çok teşekkür ederim. şuan sadece kenetlenme boyu koşulu hatası alıyorum. Uygun donatıyı nereye bakarak arttırıp eklemem gerekiyor bir denetleme kısmı varmı donatı azaltıyorum As hatası da ekleniyor arttırıyorum mevcut hata geçmedi. Öneriniz varmıdır şimdiden çok teşekkür ederim son halini ekledim.
25cm kalınlığındaki perde yada kolon elemanlarına dar yönden bağlanan kirişlerde Ø16 ve üstü çapta donatı kullanmayınız. Sorununuz büyük çaplı donatılar için perde içerisinde yeterli ankraj boyunun sağlanamamasından kaynaklanmaktadır.
 
Geri
Üst