V11'i Online Satın Alın

Projemdeki hatalara bakabilirmisiniz..

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan gencideci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gencideci

Etkin Üye
Merhaba öğrenciyim bir yandan da proje çiziyorum eksiklerime bakıp bana yardımcı olmanızı rica ediyorum.

şuan gördüğüm sadece perdelerle ilgili hatalar var. Asmolen döşeme olduğu için 2. bodrum katta perde kullandım. 2. bodrum katta perde olduğu için r yi -2 aldım. sanırım analiz ayarlarında sıkıntı yok fakat 0.40 dan küçük hatası veriyor daha perdemi eklemeliyim?
 

Ekli dosyalar

ikinci bodrum kattaki perdeleriniz rijit bodrum katı -2 girebilecek miktarda olmadığını düşünüyorum.
Geometri kontrolündeki hataları gideriniz
2. bodrumda perde ile kiriş üst üste gelmiş, bu hatayı düzeltmeniz gerekiyor.
Yarı rijit diyafram çözümü yapmalısınız.
Daha önce Ünver beyin dediği gibi sistemde merdiveniniz yok mu?
Asmolen (nervürlü) döşeme yapıyorsunuz, baca yerlerini hesaba katmıyorsunuz. Kirişleri delip yada nervürleri kesip baca yapmayı mı düşünüyorsunuz?
sistemde yaklaşık 12m uzunluğunda kirişleriniz var ve bunlar saplamalarla bağlı (bkz. Ünver beyin söyledikleri + bkz ekteki link
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Nervürlü dşeme yapıp üzerine duvar bindiriyorsanız hareketli yükleri 150 kg/m2 arttırmanız gerekir.
Kolondan konsollara bile pozitif bakmazken kirişten konsol yapmışsınız. ( kirişten konsol KZ234, KZ248)
Sistemin rijitliği yetersiz.Perde ilave etmenizi tavsiye ederim.
(Hızlı bakışla gördüklerimi kaleme aldım, vaktim olunca yine incelemeye calışırım)
 
Sistemin rijitliğini arttırmanız gerekir. Yerleştirdiğiniz perde yetersiz kalıyor. Perdeleri mimari projeniz elverdikçe her iki doğrultuda simetrik olarak yerleştirmeye gayret edin. Ben örnek olsun diye bir çalışma gönderiyorum. (döşeme ve kiriş yüklerini kontrol ediniz.)
Çok kolon yada perde taşıyıcılığı arttırmak için yeter çözüm değildir. Önemli olan kolon, kiriş, perde üçlüsünün nasıl bir dizilimle yerleştiğidir. Ebatlar arasındaki orantıdır. Nervürleri kesmemeye özen gösterin.
Yatık olarak yerleşen kirişlerin kolonları olabildiğince ortalamasına dikkat edin. Önemli olan genel taşıyıcı sistemi kurmaktır. Mimari şekilleri olduğu gibi taşıyıcı sistemle şekillendirme gayreti hatalara sebebiyet verebilir.Mimari projeler değişmez kanunlar değildir. Elbette projenin esasını bozmayacak, kafanızdaki taşıyıcı sisteme uygun yeni önerilerle mimarınızı ikna edebilir, küçük değişikliklerle daha sağlıklı taşıyıcı sistemler kurabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

İlginiz ve geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alıyor ve buna göre çalışıyor olacağım...
 
N. YILMAZ beyin taşıyıcı sistem tasarımı güzel olmuş. Sadece, çaprazda olsa asmolen kirişlerinin saplama yerine kolondan kolona bağlanması kanaatindeyim.
Herkese iyi çalışmalar ....
 
Nedim abi birkaç husus söylemek istiyorum musadenizle ;
1)Konsol nervür döşemelerde sizce nervüre alın kiriş tanımlasak kirişler kolonlara daha rahat yük aktarabilse daha sağlıklı olMAZ mı ?
2)İdenin mantığıyla alakalı bi sorum olacaktı yönetmelik 4m yi geçen asmolen döşemelerde enine nervür tanımalamamızı istiyor.Örnek olarak 8*4 m bi döşeme var nervürlerimiz 8 m yönünde tam ortaya bi enine nervür tanımladığımızda bu enine nervür hesabı yapılıyor fakat bu nervür rahatça kurtarılıyor.Ancak bu enine nervürün bastığı kirişlerde hata alıyorum (Genel projelerimde ) Şimdi bu enine nervüre düşey yönde nervürler biniyo kurtarıyor da bizim ana kirişimize bi nervür saplanınca hata alıyor.Umarım anlatabilmişimdir.Bu problem sizce neden kaynaklanıyor.
3)Asmolen döşemelerde yarı rijit hatta bütün döşeme tiplerinde yarı rijit çözülmesi uygun görülüyor.Bizim normal de plak döşemelerimiz en az 12 cm kalınlığında ve rijit kabul ediyoruz .Asmolen döşemelerimiz en az 7 cm kalınlığında sizce 5 cm lik bi farktan dolayı sistemin rijitliğini düşürmemiz ve buna göre deprem yüklerini gereğinden az alabilmesine ortam sağlamış olmuyor muyuz?.Ancak bu bahsettiğim husus çift daire yerler için onun dışında tünel kalıp , kirişsiz döşemelerde tabi ki yarı rijit çözüm en doğrusudur.

NOT :Amacım siz ve sizin gibi tecrübeli büyüklerimizden bilgi sağlamak ve doğru işler yapmaktır. Saygılar .

İNŞ. MÜH
ÖMER FARUK ÇAKIL
 
cakilomer":2nw8zn11' Alıntı:
Nedim abi birkaç husus söylemek istiyorum musadenizle ;
1)Konsol nervür döşemelerde sizce nervüre alın kiriş tanımlasak kirişler kolonlara daha rahat yük aktarabilse daha sağlıklı olMAZ mı ?

Konsol nervürlerin alın kirişleri konstrüktif olarak çizilebilir hatta çizilmelidir. Bazen sistemi basite indirgemek varken alın kirişi koyma gayretleri yüzünden değişik taşıyıcı sistem hataları yapılıyor. (kirişten konsol imal edilen kirişler gibi)

cakilomer":2nw8zn11' Alıntı:
2)İdenin mantığıyla alakalı bi sorum olacaktı yönetmelik 4m yi geçen asmolen döşemelerde enine nervür tanımalamamızı istiyor.Örnek olarak 8*4 m bi döşeme var nervürlerimiz 8 m yönünde tam ortaya bi enine nervür tanımladığımızda bu enine nervür hesabı yapılıyor fakat bu nervür rahatça kurtarılıyor.Ancak bu enine nervürün bastığı kirişlerde hata alıyorum (Genel projelerimde ) Şimdi bu enine nervüre düşey yönde nervürler biniyo kurtarıyor da bizim ana kirişimize bi nervür saplanınca hata alıyor.Umarım anlatabilmişimdir.Bu problem sizce neden kaynaklanıyor.

İdeStatikte enine dişleri tek yönlü nervür döşeme yerine kaset döşeme mantığı ile yapıyoruz. Sonuç olarak hesap mantığı aynıdır. Burada söylemek istediğinizi somut bir örnek ile anlatırsanız İdeYAPI teknik servisindeki arkadaşlar daha detaylı bilgi vereceklerdir. Ama genel olarak şunu söyleyebilirim ki;4 m yi geçen döşemelerde konulan diğer yöndeki dişi taşıyıcı bir eleman gibi düşünmek doğru olmaz. O zaman buna diş değil saplama kiriş, tali kiriş dememiz gerekirdi. Bu dişlerin bir adı da dağıtma dişidir. Dağıtma dişinin amacı yükü olabildiğince dağıtmak dolayısıyla döşemeyi daha rijit kılmak ve sehimlerin de azaltılmasına katkıda bulunmaktır.

cakilomer":2nw8zn11' Alıntı:
3)Asmolen döşemelerde yarı rijit hatta bütün döşeme tiplerinde yarı rijit çözülmesi uygun görülüyor.Bizim normal de plak döşemelerimiz en az 12 cm kalınlığında ve rijit kabul ediyoruz .Asmolen döşemelerimiz en az 7 cm kalınlığında sizce 5 cm lik bi farktan dolayı sistemin rijitliğini düşürmemiz ve buna göre deprem yüklerini gereğinden az alabilmesine ortam sağlamış olmuyor muyuz?.Ancak bu bahsettiğim husus çift daire yerler için onun dışında tünel kalıp , kirişsiz döşemelerde tabi ki yarı rijit çözüm en doğrusudur.
Ne söylemek istediğiniz tam olarak anlayamadım. Özellikle cümlenizin ikinci kısmını anlayamadım (çift daireli .... vs) Ama yarı rijitte modelin analizi doğruya en yakın şekilde yapılıyor. Biz nervür döşemede özellikle döşeme kalınlıklarını düşük aldığımızda elbette rijitliğin azalmasına sebep oluyoruz. Bu hesaplama değil gerçek anlamda böyle. İşte tamda bu yüzden yarı rijit diyafram olarak hesaplanmalı ve bu rijitlik düşmesinin sisteme etkisi doğru belirlenmelidir. Burada önemli sorun aslında döşeme kalınlığının düşmesi ile oluşan rijitlik düşmesinden ziyade nervür dişlerinin farklı yönde olmasındandır. Yani döşemelerin bir kısmı bir yönde rijit (dişlerden dolayı dişlere paralel yön) davranış gösterirken diğer yönde sadece döşeme kalınlığı ve 40-50cm döşeme genişliği kadar rijitlik gösterir. İşte bu nedenle tüm döşemeleri rijit (hemde aynı seviyede) kabul edemeyiz. Bu yüzden yarı rijit diyafram çözümü daha doğru olacaktır.

Ümit ederim sorularınıza bir nebze olsun cevap verebilmişimdir. Sevgilerimle...
 
Teşekkür ederim Nedim abi gayet iyi anladım.İlginize teşekkür ederim .İyi çalışmalar.Saygılarımla
 
Geri
Üst