Teşekkür ederim. Ben zımbalama donatısandan yana deiğilim. Kulanıcının mevcut temel kalınlığı 40cm olup az genişletme ve RD=50PROJENİZ ZIMBALAMA GÜVENLİĞİ SAĞLANMIŞTIR
ilginize çok teşekkür ederim. sizlere bir soru daha sormak istiyorum bu projeyle ilgili. k638 kirişi asansor ve merdiven boşluğunu ayırıyor. mimar böyle bir tasarım istiyor hatta k638 nolu kirişin mümkünse eninin 20 cm olmasını istiyor. bu plan sizce sağlıklı mıdır? bir öneriniz var mıdır? tekrar teşekkür ederim.Ekli dosyayı görüntüle 43172
merhaba,herkese merhaba kolay gelsin. p04 perdesi zımbalama güvenliğini sağlamıyor. bu konuda yardımcı olabilir misiniz ? teşekkürler
cok teşekkür ederim Kubilay bey. verdiğiniz bilgiler cok kıymetli cok teşekkür ederim. dediklerinizi tek tek uyguluyorum projeye. peki attığım görseldeki merdiven-asansor bosluğu kalıp planının sizce bir sakıncası var mı? kirişlerde sıklaştırma vs ayrı bir oneriniz var mıdır? cok içime sinmiyor acıkcası bu sekilde. önerilerinize açığımmerhaba,
-zemin taşıma gücü zc zemin sınıfı için bana düşük geldi onu kontrol ediniz.
-merdiven bölgesindeki saplama kirişi ve diğerlerini 25x50 yerine 25x45 yapmanız daha sağlıklı olacaktır.
-radye temellerde gerilme kontrollerini ortalama gerilmeye göre yapmayınız ve o opsiyonun seçim işaretini kaldırınız. önemli olan maksimum gerilmelerdir.
-80 cm sonlu eleman aralığı fazla. onu 40 cm'e çekmenizde fayda var.
-zımbalama hatası için radye temel kalınlığını arttırabilirsiniz ya da perde de zımbalama donatısı kullanabilirsiniz.
kolay gelsin, iyi çalışmalar dilerim.
rica ederim, ilgili bölge adına saplama kirişlerde komple(etriye) sıklaştırma yapınız. k638 kirişini de etriye sıklaştırmasıyla 25x40 yapmanız ideal olacaktır. ancak öncelikle zemin değerlerini teyit ediniz. ilgili analizi sorunsuz tamamladıktan sonra bahsettiğiniz kirişlerin ve yapının durumunu görmek adına yapıya nonlineer itme analizi arsa yöntemini uygulayınız ve kontrollü hasarı sağlayıp sağlamadığını teyit ediniz(bunu forumdan araştırarak nasıl olduğunu rahatlıkla bulabilirsiniz).cok teşekkür ederim Kubilay bey. verdiğiniz bilgiler cok kıymetli cok teşekkür ederim. dediklerinizi tek tek uyguluyorum projeye. peki attığım görseldeki merdiven-asansor bosluğu kalıp planının sizce bir sakıncası var mı? kirişlerde sıklaştırma vs ayrı bir oneriniz var mıdır? cok içime sinmiyor acıkcası bu sekilde. önerilerinize açığım
zemin değerlerini zemin etütçüden aldım ve kendisi on tasarım yapabilmem adına yaklaşık değerler verdiğini ve vereceği değerlerin yine bu aralıkta olacagını soyledi. etriye sıklaştırmasıyla bahsettiğiniz kirişi tasarlıyorum. tekrar çok teşekkür ederim ilginizerica ederim, ilgili bölge adına saplama kirişlerde komple(etriye) sıklaştırma yapınız. k638 kirişini de etriye sıklaştırmasıyla 25x40 yapmanız ideal olacaktır. ancak öncelikle zemin değerlerini teyit ediniz. ilgili analizi sorunsuz tamamladıktan sonra bahsettiğiniz kirişlerin ve yapının durumunu görmek adına yapıya nonlineer itme analizi arsa yöntemini uygulayınız ve kontrollü hasarı sağlayıp sağlamadığını teyit ediniz(bunu forumdan araştırarak nasıl olduğunu rahatlıkla bulabilirsiniz).
-son bahsettiğim yapının performansı hakkında fikir sahibi olunması adınadır ancak öncelikle yapıyı lineer olarak kurtarmalısınız.
rica ederim, o zaman zemin gerilmelerini kurtarmak adına tek yapmanız gereken radye temeli yapı parsel alanı dahilinde genişletip ampatman vermek olacaktır.zemin değerlerini zemin etütçüden aldım ve kendisi on tasarım yapabilmem adına yaklaşık değerler verdiğini ve vereceği değerlerin yine bu aralıkta olacagını soyledi. etriye sıklaştırmasıyla bahsettiğiniz kirişi tasarlıyorum. tekrar çok teşekkür ederim ilginize