Render hakkında birkaç soru

bha

Üye
iyi günler ide yapı
i7 2.6 6gb ramli pcmde A0 ebadında 600 dpi çözünürlükte
orta ayarda pazartesi sabah saat 8:00 den itibaren başladığım rendender hala devam etmekte foton , global aydınlatma vb. aşamaları geçti şu anda render aşamasında yüzde 50sini tamamlamış durumda öncelikle render konusunda bukadar stabil bir program yazdığınız için sizi tebrik ediyorum :)
şimdi sorularıma geçiyorum
1- ideyapının distributed render yapmadını biliyorum bunu yapabilmek için ağa üzendeki tüm cpu ve ram kaynaklarını 1 pc üzerinde toplayabileceğim sizin önereceğiniz alternatif bir program varmıdır
2-dosya boyutları büyük olan texture dosyalarını tanımladığımızda material önizleme başta olmak üzere program ağırlaşmaya başlıyo bunu çözmek için ekran kartınımı yoksa ramimi iyileştirmemiz gerekir.
3-dosyamı iderender içine birtürlü atamadım ide rendere aktar dediğimde program kendini kapatıyor acaba aktar demeden önce yapmamız gereken püf noktalarmı var yoksa daha iyi bir pc bulup ondamı tekrar denemeliyim
4-3ds e aktardığımda çatı duvar gibi bazı yüzeylerin kayboldunu gözlemliyorum 3ds aktarırken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir

ideyapı 8de distributed render olması dileğiyle iyi çalışmalar

renderı devam eden dosyayıda önerileriniz için ekliyorum
dosya:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Re: RENDER HAKKINDA BİRKAÇ SORU

İyi günler sn bha;
Sorularınıza sırayla cevap vereyim:
1) Böyle birşey mümkün değil. Dışarıdan herhangi bir programla ağdaki bilgisayarların işlem gücünü paylaştırma yapamazsınız, bunun için bizim bahsettiğiniz distributed rendering özelliğini programa eklememiz gerekir.
2) Bahsettiğiniz yavaşlığın sadece ekran kartı ile ilgisi olmadığını söyleyebilirim. Daha hızlı işlemci ve daha hızlı bir hard disk (SSD mesela) burada fayda sağlayabilir. Sözkonusu dokuların çözünürlüğü ne kadardır?
3) Bilgisayarınızdaki RAM miktarı yetersiz geliyor olabilir.
4) 3ds formatında sorun yaşıyorsanız obj formatında export etmeyi deneyebilirsiniz.

Render hızına gelirsek, bu konuda size 2 tavsiyem var: ( Distributed rendering özelliği eklemeyi düşünmüyoruz)

1) Renderınızı daha düşük çözünürlükte alın. A0 boyutundaki çıktıyı 600 dpi kalitede almak çok anlamlı değil. 600 dpi kalite, tebrik kartı ya da A5, belki A4 boyutundaki çıktıları yakından (15-20 cm) inceleyince detayların görünmesi amacıyla alınır. A0 çıktı alıp bir yere asacaksanız 300 dpi, hatta 150-200 dpi size fazlasıyla yetecektir. A0/600 dpi çıktı boyutu 19864 x 28080 çözünürlük yapar ki bu gereksiz büyük bir çözünürlük.
2) Eklemiş olduğunuz sahne render sırasında 16 GB'a yakın RAM kullanıyor. (Sahnede birçok ağaç bulunması, prosedürel çim ve aşırı yüksek çözünürlük, kullanılan RAM miktarını arttırıyor). Bilgisayarınızda 6 GB RAM olduğuna göre sahne bütün olarak hafızaya sığmayıp diske Swap edilerek kullanılacaktır, bu da render sürenizi 10-100 kat arttırır. RAM miktarınızı arttırın, min 12 ya da tercihan 16 GB'a çıkarın, aynı sahnenin renderı tahmini olarak birkaç saatte bitecek, distributed rendering'e ve v8'i beklemenize gerek kalmayacaktır. 8 GB RAM'i 120-150 TL arası bir maliyetle alabilirsiniz, bilgisayarınızdaki RAM'i arttırmak, her türlü işleminizde rahatlama sağlayacaktır.

RAM miktarını arttırmazsanız, programda distributed rendering özelliği olsa bile render gene yavaş olacaktır, çünkü network'teki tüm bilgisayarların hafızasına render alınacak sahnenin sığması gerekir.
Kolay gelsin
 
Re: RENDER HAKKINDA BİRKAÇ SORU

hızlı cevabınız ve önerileriniz için teşekür ederim bu arada kulanmak istediğim dokular çözünürlüğü 8192px x 8192px (67.1mpx) arrowayin orjinal textureları

bir sorum daha olacak reflectivity specularity glossiness dosyaları bizde hangi sekmelere denk geliyor

teşekürler
 
Re: RENDER HAKKINDA BİRKAÇ SORU

Doku çözünürlüklerini de düşürebilirsiniz, doku, bir objeye kaplanıp render alındığında her bir texture kutucuğunun kabaca ekranda kaplayacağı piksel sayısından daha yüksek çözünürlük hemen hemen hiç bir kalite farkı yaratmayacaktır. Çözünürlük düşürmek ve genel image edit işlemleri için ücretsiz paint.net programını kullanabilirsiniz. (
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
)

reflectivity : yansıma
glossines : parlaklık
specularity map özelliğini kullanmıyoruz.
 
Geri
Üst