V11'i Online Satın Alın

Zemin kat kolon donatısı çok yoğun???

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan civil123
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Herkese kolay gelsin..Linkini verdiğim proje de S17 kolonun da zemin katta çok yoğun donatı çıkıyor üst kattaki s17 kolnlarına göre.Bunun sebebi nedir acaba nerede hata yapıyorum bana yardımcı olaibilirseniz çok sevineceğim...Şimdiden teşekkürler
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Merhabalar
*Projenizde hatalı kolon/kiriş birleşimleri var analiz düzgün yapılamıyor. Geometri kontrolündeki hataları düzeltin.

Bazı tavsiyeler.
* A ve D aksındaki kolonları içeriden de kirişlerle bağlayarak çerçeve sürekliliğini sağlayınız.
* Kolonların dar kesitini en az 30cm olarak yapmanızı tavsiye ederim. Böylece
-İmalatta etriye aralığınız 8cm den 10cm e çıkar ve daha kolay bir uygulama olur.
-TDY 3.4.3.1 deki kiriş demirleri ankaj boyları yeterli gelir. (Kiriş parametrelerinden bu kontrolü açabilirsiniz.)
-Kiriş demirleri kolon etriyelerinin içine rahatça girer.
* Kolonların neredeyse hepsi Y yönünde kuvvetli, bazı kolonları X yönüne çevirerek X yönündeki rijitliği arttırınız.
* (B) Birleşim güvenliği hatalarını gideriniz.
* Bazı kolonlarının zayıf kolon durumunda. Kesitleri büyütünüz.
* Kolonlarınızın birçoğu moment olarak zorlandığı için Statikçe gerekli pursantajınız %1'in üzerinde. %1'i geçmemeye çalışın. Tüm katlarda aynı kolon donatısı olur.
* Zemin kattaki duvar alanlarını Analiz/Kat parametreleri Akx ve Aky satırlarına girerek, düzgün bir şekilde B1 düzensizliği kontrolü yapınız. Büyük ihtimalle B1 düzensizliğiniz var ve R katsayısını düşürmeniz gerekecek.

Binalara insanların canlarını emanet ettiğimizi unutmayın!

Program mühendis için sadece hesap makinesidir. Tecrübeli meslektaşlarınızdan yardım alın.

Bu iki özlü sözü buraya tekrar not düşüyorum.
Yapı Mühendisliği, kesin olarak belirlenemeyen yükler etkisinde, özellikleri ancak tahmin edilebilen malzemeler kullanılarak, sadece yaklaşık olarak analiz edilebilen gerçek yapılar yapma sanatıdır.
Analizden sayısal sonuçlar elde edilir. Cahil mühendisler yapılan varsayımları unutarak çıkan sayıları gerçek sanıp bunların problemin çözümü olduğun inanırlar.

İyi çalışmalar.
 
Öncelikle açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.Geometrik ve birleşim hatalarımı giderdim....Analizimi sorunsuz hallettim.Eksik olarak belirttiğiniz ( size tamamen katılıyorum) A-D aksında çerceve oluşturmamam ve kolonların y yönünde olması hususunda ise mimari nedenlerden dolayı ,yanında çalıştığım mimara yaptıramıyorum.???Burada ya bu projeyi yapmıyacağım işte çıkarılacağım ya da projeyi onaylatıp işime devam edeceğim...Keşke yaşadığım şehirdeki belediye,yapı denetim böyle kapalı çıkmalara izin vermese,projeleri onaylamasa da bizde mimarları başka çözümler bulmaya yöneltebilsek.!! Tekrar teşekkür ederim eleştirilerinize....
 
uzooo":2h4hu4fk' Alıntı:
Öncelikle açıklamalarınız için çok teşekkür ederim.Geometrik ve birleşim hatalarımı giderdim....Analizimi sorunsuz hallettim.Eksik olarak belirttiğiniz ( size tamamen katılıyorum) A-D aksında çerceve oluşturmamam ve kolonların y yönünde olması hususunda ise mimari nedenlerden dolayı ,yanında çalıştığım mimara yaptıramıyorum.???Burada ya bu projeyi yapmıyacağım işte çıkarılacağım ya da projeyi onaylatıp işime devam edeceğim...Keşke yaşadığım şehirdeki belediye,yapı denetim böyle kapalı çıkmalara izin vermese,projeleri onaylamasa da bizde mimarları başka çözümler bulmaya yöneltebilsek.!! Tekrar teşekkür ederim eleştirilerinize....


hangi şehir orası?

ben de belediyede çalışıyorum ama kesinlikle buna izin vermiyorum... Oda içinde kiriş kalsa bile o kirişi seve seve bağlattırıyorum..

hatta ve hatta bu konuyu direten bir kaç angus müellif vardı onların sesini kesmek için bakanlıktan dahi görüş yazısı aldım. kesinlikle yapılmaması gereken bir uygulama.

A, D aksındaki kiriş sürekliliğini sağlamanız şart. Yarın öbür gün Allah göstermesin o binaya birşey olduğunda imzayı atan sizsizin ve sorumlu sizsiniz o yüzden mimarın ne dediğine bakmayın..

İlaveten size naçizane bir öğüt;
eğer o mimarın bu tür durumlarda dediğini yaparak eline koz verirseniz bunu sürekli yapar. Sürekli olmayacak şeyleri yapılmayacak şeyleri ister...


İlaveten Aydın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü' nün yayınladığı kaynağı ekte veriyorum altını çizdim 2. sayfada

Gerekirse Bakanlıktan aldığım yazıyıda atarım..
 

Ekli dosyalar

Bahsettiğim şehir Bursa...Bu konuda haklısınız izin verseler de doğrulardan bildiklerimizden şaşmamak gerekli,ekmeğimizi mutlaka bir yerlerde kazanırız...İlginize teşekkür ederim.
 
erhanbaytak:3lr8c1fu' Alıntı:
hangi şehir orası?
ben de belediyede çalışıyorum ama kesinlikle buna izin vermiyorum... Oda içinde kiriş kalsa bile o kirişi seve seve bağlattırıyorum..
hatta ve hatta bu konuyu direten bir kaç angus müellif vardı onların sesini kesmek için bakanlıktan dahi görüş yazısı aldım. kesinlikle yapılmaması gereken bir uygulama.
A, D aksındaki kiriş sürekliliğini sağlamanız şart. Yarın öbür gün Allah göstermesin o binaya birşey olduğunda imzayı atan sizsizin ve sorumlu sizsiniz o yüzden mimarın ne dediğine bakmayın..
İlaveten size naçizane bir öğüt;
eğer o mimarın bu tür durumlarda dediğini yaparak eline koz verirseniz bunu sürekli yapar. Sürekli olmayacak şeyleri yapılmayacak şeyleri ister...
İlaveten Aydın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü' nün yayınladığı kaynağı ekte veriyorum altını çizdim 2. sayfada
Gerekirse Bakanlıktan aldığım yazıyıda atarım..
Sayın erhanbaytak,

Yukarıda yazdıklarınızı ve gönderdiğiniz dokümanı okudum. Genel olarak söylediklerinize katılmamak elde değil. Elbette insan masanın diğer tarafında olunca ve o masayı aşmadan işlerin devam etmesi mümkün olmayınca, masanın verdiği güçle bir takım şeyler istenebilir, yaptırılabilir. Ama hiç bir yere dayanmadan sadece "mühendislik bilimi" ve diğer çalışma şartlarının hamur olduğu ortamda bazı şeyler o kadar kolay olmuyor. Hemen işi para boyutuna getirip "her şey para değil" filan gibi hamasi sözlere girmeyelim. Bu forumda mühendislik etiği, kaliteli yapılaşma vs gibi özlü sözlerin söylendiği bir çok yazılar yazdım. Hatta benim yazdıklarımın da hamaset sayılacak şeylerden oluştuğunu söyleyecek çok insan çıkar. Ama bazı cümlelerin, sizin burada sarf ettiğiniz kadar kolay kullanılmaması gerekir. Çünkü reailte o kadar basit değil. Lütfen "insan hayatı da basit değil" filan cümleleriyle karşılık vermeyelim. Diyorum ya; burada bu tür şeyleri en başta savunan ve bundan sonrada savunacak olanlardan biri benim.

Gönderdiğiniz dokümanı okuduğunuzda hepimizin bildiği şeyler sıralanmış, ama sonuçta hep temenni cümleleri ile bitirilmiş. Bir kaç örnek:

sizin valiliğin söyledikleri:3lr8c1fu' Alıntı:
"...alışkanlığının terk edilmesinin sağlanması, binalarda yaşayan insanların can ve mal güvenliğinin temini açısından faydalı ve isabetli bir adım olacaktır." dilek ve temenni..
"...plan notu olarak düzenlenmiş uygulamaların ivedilikle kaldırılması, İlimizde daha sağlıklı yapılaşmanın sağlanması adına önemli bir adım olacaktır." dilek ve temenni...
"...uygulamasının İlimiz genelinde yapılan inşaatlarda yerleştirilmesi gerekmektedir." tespit
"...yerleşiminin daha iyi olması açısından faydalı olacağı düşünülmektedir." niyet

görüldüğü gibi. tespit, niyet, dilek temenni, öneri içeren bir dille yazılmış. Şimdi sorarım size, belediyecisiniz; sözü edilen iman planını pat diye nasıl değiştireceksiniz. Çekme mesafelerini 5 m den 3 m ye mi düşüreceksiniz. Yada 5m çekme mesafeli yere konsol hakkı tanımayacaksınız? (sayın valim öyle yazmış ya). Peki şimdi valiliğin yazısı "Planlı Yapılar Yönetmeliği"nin neresinde duruyor.

Ayrıca deprem yönetmeliği bir sürü düzensizliklerden bahsediyor. Bunlarla ilgili, bir kısmına; kesinlikle yapılmayacaktır (yapılmamalıdır değil) diyor, bir kısmına ise yapıldığı takdirde şu, şu, şu şekilde bina ve hesaplar "cezalandırılacaktır" diyor. (bkz: DBYYHY 2.3.2 içerisinde 2.3.2.2 2.3.2.3 2.3.2.4 maddeleri)

Şimdi siz bana valiliğin, çevre şehircilik bakanlığının görüş yazısından bahsediyorsunuz. O zaman neden sayın bakanlık "ilgili yönetmeliğin filan maddesi kaldırılmış yada değiştirilmiştir" demiyor. Çünkü sizi bahsettiğin gibi o kadar kolay değil. Bir tarafta bilimsel başka veriler ve yönetmelikler var.
proisa arkadaşın yazdığı sözü de hatırlamak lazım.
proisa:3lr8c1fu' Alıntı:
Yapı Mühendisliği, kesin olarak belirlenemeyen yükler etkisinde, özellikleri ancak tahmin edilebilen malzemeler kullanılarak, sadece yaklaşık olarak analiz edilebilen gerçek yapılar yapma sanatıdır.

Ez cümle bu kadar sözü niye söyledim?
Aslında genel olarak söyleminizde haklı yönler bulunmakla birlikte, bu sürecin çok kolay olmadığını, bu işin tek bir ayağı olmadığını hatırlatmak istedim.
Kazın ayağının perdeli olduğunu da hiç bir zaman unutmamak gerektiğini hatırlatmak istedim.
Hepsinden önemlisi; yönetmelikte net bir şey olmadığı için, kendimde sıklıkla eleştirip ikaz etmeme rağmen, iyi tasarlanmış bir taşıyıcı sistemlerde BAZI kolonlarda kısmen de olsa çerçevenin tümden tamamlanması gibi bir zorunluluğun olmadığını savunan ANGUSlardan biriyim.

Size göre 50/30 yatık kirişle çerçeve tamamlanınca her şey kağıt üzerinde tamam oluyor. 7-8 katlı asmolen yapılınca sorun çözülmüş oluyor.
"Angus, seve seve bağlattırıyorum." şeklinde ifadeler bulunan tarzınızı ve tavrınızı hiç hoş bulmadım. Kimse cevap yazmazsa ben yazarım... Sizi herkesten özür dilemeye davet ediyorum.

Bu konudaki hassasiyetlerimi içeren bazı yazıların linkini ekleyeyim de yanlış anlaşılma olmasın.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Herkese merhaba;

Nedim beyin verdiği linklerdeki taşıyıcı sistem tasarımları korku filmi gibi. Hele bir bina var ki, adına saplama cenneti sitesi koyasım geldi.
Çerçeve süreksizliğinden konu açılmışken ben de bir örnek vereyim. Resimdeki projenin mimarisini de betonarme projesini de İZMİR'de bir inşaat mühendisi kendisi yapmıştır. Betonarme projede kirişler resimdeki mimari projedeki yeşil renkli daireler içindeki dış duvarları izlemektedir. Yani kirişin 5 cm'si kolona bağlanmakta, 20 cm'si boşta kalmaktadır. Adama bu kirişlerin kolondan kolona bağlaması, taşan çıkıntıların ise döşeme çıkıntısı olarak modellemesi ve yapılması gerektiğini söylediğimde adam müsveddesi bana "AAaa, sen öyle mi yapıyorsun" gibi saçma sapan cümleler kurdu.
 

Ekli dosyalar

  • Saçmalık.png
    Saçmalık.png
    111.4 KB · Görüntüleme: 5,556
Yukarıda bahsettiğim adamın bir başka tasarımı. Adam zemin kattaki dükkanın ortasına kolon koymamak için olanca saçmalığı yapmıştır. Ve bu adam bürosuna gelen tüm işlerin mimari ve betonarme projesini kendisi yapmaktadır. Biri bana lütfen açıklasın çünkü aklım almıyor; bir mühendis nasıl olur da mimarisini kendi tasarladığı binanın betonarme projesinde 7 - 8 metrelik kirişlere 7 - 8 metrelik kirişler saplar. Ayrıca kolon aplikasyon planına bakın adam kolon yönlerini bile çevirmeye tenezzül etmemiş. Ve bu adam bana senede ortalama olarak yaptığı 150 - 160 projenin müellifi olduğu evrakları göstererek ortalama 2 günde bir proje çiziyorum diyerek övündü. Hatırladıkça midem kalkıyor.
 

Ekli dosyalar

Sevgili Godfrey,

Senin yazdıklarını da zevkle takip ediyorum. Kendine has bir üslubun, yöntemin var. Beraberce bunları paylaşıyoruz ki diğer arkadaşlar benzeri şeyleri yapmasın diye. Kafamızı kuma gömmüyoruz. Başkalarının hatasının bizi yüceltmeyeceğini düşünüyoruz. Dikkat ederseniz bu siteye çok vahim projeler de geliyor. İşte bu çerçevede, hiç bir arkadaşımızı rencide etmeden, doğruya yönlendirmeye ve bir mühendislik bilinci oluşturmaya gayret ediyoruz. Aynı zamanda bizde başka arkadaşımızdan bir şeyler öğreniyoruz.Tüm cevaplarımızı sabır ve nezaket çerçevesinde verme gayretindeyiz. Umarım işimizden gücümüzden ayırıp burada harcadığımız zamanın başkalarına bir katkısı olur.

Sevgilerimle.....
 
Geri
Üst