kesitler herşey yeterli ama x eksenin de göreli kat ötelemesini gideremiyorum. diğer hatalarıma da bakarsanız yanlışlarım hakkında tavsiyede verirseniz teşekkür ederim .
X yönünde moment çerçevesi tanımlanmış. Ara katlarda ise aşağıda gösterdiğim birleşim tanımlanmış. Bu birleşim bir kayma birleşimidir ve sistemde mafsallı tanımlanır. Bu da sistemin rijitliğini düşürerek göreli ötelemenin artmasını sağlar.
Bunu önlemek için bu birleşimleri silip moment aktaran bir birleşim tanımlamanız uygun olacaktır. Örnek olarak aşağıdaki birleşimi verebiliriz.
Bunun dışında göreli öteleme sınırını duvarların yapıya bağlı olduğu durum için seçilmiş. Burada eğer TBDY şartları sağlanıyor ise 4.9.1.3b maddesi uyarında duvarların çerçevelerden bağımsız olduğu durumu da uygulayabilirsiniz.
Bunlar dışında kolon-kiriş kesitlerinin rijitliklerini artırmak için ilgili yöndeki kesitleri büyütmek de çözüm olacaktır.
Son olarak taşıyıcı sistemle alakalı bazı sorular mevcut. Bu sorular için de yorum yapmak isterim.
C16 tipi taşıyıcı sistemler kolonların üzerinde mafsallı bağlanan makaslar, uzay çatılar veya kayma birleşimli kirişler gibi sistemlerdir. Ancak burada Ahmet Bey 'in projesi moment aktaran çerçeve olarak nitelendirilmelidir. Çünkü elemanları X yönü için moment aktaran birleşimlerle bağlamıştır. Bu tür sanayi yapılarında eğer dolu gövdeli kirişler kullanılıyor ise bunlar moment aktaran birleşimlerle bağlanmalıdır. Bu da moment çerçevesi olarak değerlendirilebileceği anlamına gelir.
Çatı makasları çoğunlukla bu şekilde şaşırtmalı olarak tercih edilmez.
Burada benim görüşüm kolonların arasında ve çatılarda sürekli bu çaprazlı sistemi teşkil etmektir. Bu şekilde daha stabil bir taşıyıcı sistem çaprazların kesişim bölgelerinden ise stabilite elemanları tanımlayarak sürekliliği sağlayabilirsiniz.
Eğer tüm sistemde çapraz teşkil etmek isterseniz ve stabilite elemanlarının üzerinde bir sistem yapmak isterseniz aşağıdaki gibi boşluk bölümlerinde kenarlarda da çaprazlar teşkil edebilirsiniz.
Saygılarımla...