V11'i Online Satın Alın

V10 Kilidinizi Online V11 Yapın

çelik projemde x ekseninde göreli kat ötelemesini gideremiyorum yardım

1741782372887.pngmerhaba çapraz sisteminizi simetrik ve sürekli olacak şekilde düzenlemenizi tavsiye ederim ki yapısal davranış düzenli ola bilsin. 1741782453583.pngR katsayısı seçiminiz hatalı her iki yönde de merkezi çapraz değilsiniz x yönünde c16 seçilmeli
makaslarınızı ıpe kullanır ve kolonlarınızı heb kesitlere çekerseniz daha ekonomik çözüm elde edebilirsiniz.
 
@burak uzun
Ekli dosyayı görüntüle 49692merhaba çapraz sisteminizi simetrik ve sürekli olacak şekilde düzenlemenizi tavsiye ederim ki yapısal davranış düzenli ola bilsin. Ekli dosyayı görüntüle 49693R katsayısı seçiminiz hatalı her iki yönde de merkezi çapraz değilsiniz x yönünde c16 seçilmeli
makaslarınızı ıpe kullanır ve kolonlarınızı heb kesitlere çekerseniz daha ekonomik çözüm elde edebilirsiniz.
c 16 seçmek için tek katlı olması gerekmez mi ?
 
kesitler herşey yeterli ama x eksenin de göreli kat ötelemesini gideremiyorum. diğer hatalarıma da bakarsanız yanlışlarım hakkında tavsiyede verirseniz teşekkür ederim .
X yönünde moment çerçevesi tanımlanmış. Ara katlarda ise aşağıda gösterdiğim birleşim tanımlanmış. Bu birleşim bir kayma birleşimidir ve sistemde mafsallı tanımlanır. Bu da sistemin rijitliğini düşürerek göreli ötelemenin artmasını sağlar.

1741865741483.png

Bunu önlemek için bu birleşimleri silip moment aktaran bir birleşim tanımlamanız uygun olacaktır. Örnek olarak aşağıdaki birleşimi verebiliriz.

1741865987136.png

Bunun dışında göreli öteleme sınırını duvarların yapıya bağlı olduğu durum için seçilmiş. Burada eğer TBDY şartları sağlanıyor ise 4.9.1.3b maddesi uyarında duvarların çerçevelerden bağımsız olduğu durumu da uygulayabilirsiniz.

1741866034378.png

Bunlar dışında kolon-kiriş kesitlerinin rijitliklerini artırmak için ilgili yöndeki kesitleri büyütmek de çözüm olacaktır.

Son olarak taşıyıcı sistemle alakalı bazı sorular mevcut. Bu sorular için de yorum yapmak isterim.

C16 tipi taşıyıcı sistemler kolonların üzerinde mafsallı bağlanan makaslar, uzay çatılar veya kayma birleşimli kirişler gibi sistemlerdir. Ancak burada Ahmet Bey 'in projesi moment aktaran çerçeve olarak nitelendirilmelidir. Çünkü elemanları X yönü için moment aktaran birleşimlerle bağlamıştır. Bu tür sanayi yapılarında eğer dolu gövdeli kirişler kullanılıyor ise bunlar moment aktaran birleşimlerle bağlanmalıdır. Bu da moment çerçevesi olarak değerlendirilebileceği anlamına gelir.

Çatı makasları çoğunlukla bu şekilde şaşırtmalı olarak tercih edilmez.

1741867023943.png

Burada benim görüşüm kolonların arasında ve çatılarda sürekli bu çaprazlı sistemi teşkil etmektir. Bu şekilde daha stabil bir taşıyıcı sistem çaprazların kesişim bölgelerinden ise stabilite elemanları tanımlayarak sürekliliği sağlayabilirsiniz.

1741867082144.png

Eğer tüm sistemde çapraz teşkil etmek isterseniz ve stabilite elemanlarının üzerinde bir sistem yapmak isterseniz aşağıdaki gibi boşluk bölümlerinde kenarlarda da çaprazlar teşkil edebilirsiniz.

1741867153825.png

Saygılarımla...
 

Ekli dosyalar

  • 1741866886730.png
    1741866886730.png
    1.5 MB · Görüntüleme: 1
Geri
Üst