V11'i Online Satın Alın
V10 Kilidinizi Online V11 Yapın

1996 YILINDA ÇİZİLEN PROJENİN PERDE GİBİ DONATILANDIRILAN ELEMANLARI

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan cavahit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cavahit

Yeni Üye
Merhaba, 1996 yılında projelendirilen bir binanın performans analizini yapmaktayım. Projede 30/150 ve 25/125 olan düşey taşıyıcı elemanlar perde gibi donatılandırılmış. Analizin sıhhatli olabilmesi için bunları programda kolon mu yoksa perde mi olarak tanımlamak doğru olur ? Ayrıca 25/125 elemanlardan bazılarına zamanında 10 cm mantolama da yapılmış, perde kabul ettiğimiz takdirde bunların tanımını nasıl yapmak uygun olur ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. 1.png
 
Merhaba, 1996 yılında projelendirilen bir binanın performans analizini yapmaktayım. Projede 30/150 ve 25/125 olan düşey taşıyıcı elemanlar perde gibi donatılandırılmış. Analizin sıhhatli olabilmesi için bunları programda kolon mu yoksa perde mi olarak tanımlamak doğru olur ? Ayrıca 25/125 elemanlardan bazılarına zamanında 10 cm mantolama da yapılmış, perde kabul ettiğimiz takdirde bunların tanımını nasıl yapmak uygun olur ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. Ekli dosyayı görüntüle 34567
projeyi uygulamada analiz edip elemanların diyagramlarını kontrol ediniz. bir elemanın kolon mu yoksa perde mi olduğunu boyutundan değil diyagramından anlarsınız.
kolon moment diyagramı işaret değiştirirken, perde moment diyagramı işaret değiştirmez.
ikisi arasındaki farkı görseller ile paylaşıyorum.
iyi çalışmalar dilerim.
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.png
    Adsız.png
    82.3 KB · Görüntüleme: 32
  • tem_sekil_1.png
    tem_sekil_1.png
    132.2 KB · Görüntüleme: 30
Rıdvan Bey cevabınız için teşekkür ederim, diyagramları biliyorum ancak sormak istediğim o ilk analizde bu elemanları ne olarak girmek gerekir ? perde veya kolon girmek uygulama açısından fark etmemekte midir ? @Rıdvan TURAN
 
Rıdvan Bey cevabınız için teşekkür ederim, diyagramları biliyorum ancak sormak istediğim o ilk analizde bu elemanları ne olarak girmek gerekir ? perde veya kolon girmek uygulama açısından fark etmemekte midir ? @Rıdvan TURAN
1996 yılındaki projenin elemanlarını şuan ki güncel yönetmeliklerin verdiği sınırlara göre tanımlayınız. yani eleman boyutu şuanki güncel perde boyutlarına uygunsa perde değilse kolon olarak tanımlayınız. donatılarını ise 96 yılındaki şekilde el ile düzeltiniz ve analiz yapıp diyagramları kontrol ediniz. elemana uymayan diyagram varsa kolon veya perde olarak sonradan tanımlarsınız.
 
Geri
Üst