Merhaba, 1996 yılında projelendirilen bir binanın performans analizini yapmaktayım. Projede 30/150 ve 25/125 olan düşey taşıyıcı elemanlar perde gibi donatılandırılmış. Analizin sıhhatli olabilmesi için bunları programda kolon mu yoksa perde mi olarak tanımlamak doğru olur ? Ayrıca 25/125 elemanlardan bazılarına zamanında 10 cm mantolama da yapılmış, perde kabul ettiğimiz takdirde bunların tanımını nasıl yapmak uygun olur ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. 
