V11'i Online Satın Alın
V10 Kilidinizi Online V11 Yapın

doğrusal performans analizinde r katsayısı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan burakc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

burakc

Yeni Üye
z+4 olan yer için performans analizi yaptım. ancak yapı denetim firması ve belediye r katsayısı ile ilgili olarak 4 almam gerektiğini söylemektedir. ancak bununla ilgili nerden yapmamız gerektiği hakkında bilgim yok bu konuda yardımcı olur musunuz.?
 
1 alınması lazım, zaten program o şekilde alıyor. Özel bir şey yapmanıza gerek yok.
1686129159839.png
 
z+4 olan yer için performans analizi yaptım. ancak yapı denetim firması ve belediye r katsayısı ile ilgili olarak 4 almam gerektiğini söylemektedir. ancak bununla ilgili nerden yapmamız gerektiği hakkında bilgim yok bu konuda yardımcı olur musunuz.?
Herhangi bir performans analizinde R katsayısı dikkate alınmaz. Doğrusal ve doğrusal olmayan performans analizlerinde R=I=D=1 olacak şekilde programda otomatik performans analizi yapılır. Analiz ayarlarındaki R katsayısı değiştirildiğinde performans analizi sonuçları değişmeyecektir.

SAygılarımla..
 
çok teşekkür ederim başka bir cad programında dogrusal analize geçiş yapınca r 4 olarak alıyor ondan kaynaklı böyle bir şey söyleniyor sanırım
 
çok teşekkür ederim başka bir cad programında dogrusal analize geçiş yapınca r 4 olarak alıyor ondan kaynaklı böyle bir şey söyleniyor sanırım
Güçlendirme elemanları donatılandırılırken yapılacak normal analizlerde R=4 alınabileceği ile ilgili bir kabul yapılabilir. Ancak bu durum için TBDY 'de herhangi bir net madde bulunmuyor. Eğer bahsettiğiniz bu ise bu analiz sadece donatılandırılma için kullanılan bir DGT analizidir. Daha sonrasında yine performans analizi yapılmalı ve burada R=1 alınmalıdır. R katsayısı DGT yaklaşımına özgü bir katsayıdır. ŞGDT yaklaşımı yani performans analizlerinde R katsayısı kullanılmaz.

Saygılarımla...
 
Geri
Üst