V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

Hasp problemleri ve çözümleri

Hakan Şahin

Administrator
Programlar:
ideCAD Statik, ideCAD Mimari, ideCAD Render

Sürüm:
5.xxx / 6.xx / 7.xx

Problem:
Donanım kilidi hatası oluşuyor ve program çalışmıyor.

Hata Mesajları:
1. Hasp Key not found
2. Unable to Access HASP SRM Run Time Environment (H0033)
3. Cannot Access Hasp Key BL
4. Hasp Login to Default Feature Failed
5. Feature Has Expired (H0041)

1. Hasp Key not found

a. Donanım kilidi usb portuna takılmamış, olabilir.
Programın çalışması için programla birlikte verilen donanım kilidinin (dongle) bilgisayarın usb portlarından birine takılı olması gerekiyor. Donanım kilidi takılı değil ise kilidi takın ve kilidin ışığının yanmasını bekleyin. Işık yanınca programı tekrar çalıştırın.

Donanım kilidi, sadece kullanım lisansı satın alan kullanıcılara verilmektedir. Programı deneme amaçlı kullanmak istiyorsanız programın, donanım kilidi gerektirmeyen demo sürümünü temin edip kurabilirsiniz.

b. Donanım kilidi sürücüsü kurulum işlemi arka planda halen devam ediyor, olabilir.
Donanım kilidi takılıysa ancak kilidin ışığı yanmıyorsa, donanım kilidi sürücüleri hala kuruluyor olabilir. İşlemin tamamlanması için bekleyin. Kilidi çıkarıp başka bir usb portuna da takabilirsiniz.

Denetim masası/Aygıt Yöneticisini açın. Evrensel Seri Veri Yolu Denetleyicileri altında bulunan listeden işlemi takip edebilirsiniz. Donanım kilidi başarı ile kurulduğunda listede SafeNet Inc. Hasp Key, SafeNet Sentinel Key, SafeNet USB Key satırlarını görebileceksiniz. Bu satırların yanında herhangi bir uyarı (ünlem) işareti bulunmaması gerekiyor.



c. Donanım kilidi takılı ancak kilidin ışığı hala yanmıyor
Donanım kilidi ile başka bir USB aygıtı çakışıyor olabilir. Diğer aygıtları çıkartıp tekrar deneyin. Donanım kilidinin yazılımı güncel olmayabilir. Aşağıdaki adresten yazılımı indirip tekrar kurun.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


d. Donanım yazılımı başarılıyla kuruldu ancak kilidin ışığı hala yanmıyor.
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin. Bozulan kilidi yenisi ile değişebilirsiniz.

2. Unable to Access HASP SRM RunTime Environment (H0033)
Windows/ Başlat / Çalıştır satırına services.msc yazıp Enter tuşuna basın. Hizmetler diyalogu açılacaktır. Listede Sentinel Local Licence Manager satırını bulun.

a. Sentinel Local Licence Manager satırı yok
Donanım yazılımını kurulması gerekiyor. Aşağıdaki adresten indirip kurabilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


b. Sürücü servis hizmeti çalışmıyor veya durmuş, olabilir.
Çalışan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir. Satırda, Başladı sözcüğü görünür. Duran hizmette ise boştur.



Çalışamayan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir :



Hizmetin üzerinde sağ klik tıklayıp Başlat yapın. Başladı sözcüğünün satırda görünmesi gerekir.

c. Sürücü servis hizmeti hala çalışmıyor veya çalıştırdıktan sonra duruyor
İnternet gezginini açın, adres satırına
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
yazın ve Enter tuşuna basın. Admin Control Center Help penceresi açılacaktır. Bu pencerede donanım kilidi ile ilgili bilgiler bulunmaktadır.
Sayfa görüntülemedi hata mesajını alıyorsanız, 1947 numaralı port engellenmiş olabilir. Windows güvenlik duvarında 1947 numaralı portun engelli olup olmadığını kontrol edin. 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
Bazı güvenlik programları Hasp programına veya 1947 numaralı porta engel koymuş olabilir. Güvenlik programında c :\Windows\system32\hasplms.exe programını ve/veya 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
1947 numaralı portu başka bir yazılım tarafından kullanılıp kullanılmadığını kontrol edin.

Bilgisayarı kapatıp açmak sorunu çözebilir.

Aşağıdaki işlemleri sırayla denemek sorunu çözebilir :

-> Denetim masasından Program ekle/kaldır bölümünden Hasp ile ilgili bütün programları kaldırın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını geçici olarak devre dışı bırakın.
-> HASP kurulumunu tekrar yapın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını tekrar etkin yapın.
-> Hizmetin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Hizmet çalışıyorsa sorun giderilmiştir.



3. Cannot Access Hasp Key BL
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin.

4. Hasp Login to Default Feature Failed
7 sürümüne ait donanım kilidi takılıyken, ona uyumlu olmayan 5 sürümü çalıştırılmak istendiğinde bu sorun oluşmaktadır. 7 sürümüne ait donanım kilidine uyumlu 5 sürümünü kurun.

5. Feature Has Expired (H0041)
Bu sorun zaman tanımlı donanım kilitlerinde oluşmaktadır. Donanım kilidinin çalışma süresi bitmiştir.

Konu ayrıca pdf dokümanı olarak mesaja eklenmiştir.
 

Ekli dosyalar

  • hasp_problemleri.pdf
    hasp_problemleri.pdf
    293.1 KB · Görüntüleme: 3,375
  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    17.8 KB · Görüntüleme: 40,714
  • Ekran Alıntısı1.PNG
    Ekran Alıntısı1.PNG
    52.9 KB · Görüntüleme: 40,710
  • Ekran Alıntısı2.PNG
    Ekran Alıntısı2.PNG
    37.1 KB · Görüntüleme: 40,706
  • Ekran Alıntısı3.PNG
    Ekran Alıntısı3.PNG
    173.1 KB · Görüntüleme: 40,716
unable to read hasp key bl status

Bu şekilde bir hata alıyorum. Hata mesajı çıkmadan önce komutlar çalışmıyor yada bir kaç kez tıklayınca çalışıyor, ama proje kaydedilebiliyor. Hata mesajına tamam denince program kapanıyor. Sonra kilidi hiç çıkarmadan programı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalışılabiliyor.
 
emrah":2tgwxka7' Alıntı:
unable to read hasp key bl status

Bu şekilde bir hata alıyorum. Hata mesajı çıkmadan önce komutlar çalışmıyor yada bir kaç kez tıklayınca çalışıyor, ama proje kaydedilebiliyor. Hata mesajına tamam denince program kapanıyor. Sonra kilidi hiç çıkarmadan programı tekrar çalıştırınca sorunsuz çalışılabiliyor.

Merhaba,

Kontrol edebilmemiz için kilidinizi Bursa ofisimize göndermeniz gerekiyor.
 
iyi çalışmalar.feature has expired h0041 hatası aldım.forum da incelediğimde süresinin dolmuş olabileceğini düşünüyorum ancak yine de kimseye ulaşamadım.yardımcı olacak olan var mı...
 
aksualigurbuz":n59s62vs' Alıntı:
iyi çalışmalar.feature has expired h0041 hatası aldım.forum da incelediğimde süresinin dolmuş olabileceğini düşünüyorum ancak yine de kimseye ulaşamadım.yardımcı olacak olan var mı...

Merhaba,

Kilit ile ilgili sorunlar için Bursa ofisimiz ile irtibata geçin. Pazartesi günü ulaşabilirsiniz.
 
Yazılanları sırasıyla yaptığım halde bu sefer de No matching Feature found (H0050) hatasını veriyor.
 
aynı sorunu almaktayım yardımcı olurmusunuz rica etsem?
7.022 sürümü yükledim. fakat açmak istediğim dosya v10 olduğu için bana o dosyayı acarken daha güncel bir program kullanmam gerektiğini söylüyor. ide10 indirip kilit takılıyken actıdıgımda ise aynı h0050 sorunuyla karsılasmaya devam edıyorum
 
Merhaba sayın yetkili, Kurumumuz da eğitim amaçlı 50 kullanıcılı lisansımız mevcut bilgisayara dangıl takılı olmasına rağmen sentinel license maneger version too old (H0042) hatası veriyor. Bursa merkezinizi aradım son lisansı kullanabileceğimizi söylediler. Bu sorunu nasıl çözebiliriz. Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim. İyi çalışmalar dilerim.
 
Merhaba,
Aşağıdaki bağlantıdan zip dosyasını indirin ve klasöre açın.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

klasör içindeki haspusersetup dosyasını çalıştırın.
(bazı virüs programları bu tarz programların kurulmasını engellemektedir. böyle bir sorun yaşamamak için kilit sürücüsü kurulumuna başlamadan önce, virüs programının devre dışı bırakılması önerilmektedir.)

sorun çözülmezse 10 versiyonu lisanslı kullanıcılarımız için oluşturulan teknik destek portalından, portalda kayıtlı mail adresi ile teknik destek talebinde bulunun. bilgisayarınıza uzaktan erişim sağlayalım. kayıtlı mail adresinizi öğrenmek için bursa ofisimizle iletişime geçebilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
merhapa ben idecad programı yeni kurdum açmayı çalıştığımda (H0007) numaralı bir hata veriyor
lütfen yardımcı olabilir misiniz
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görü.png
    Ekran görü.png
    8 KB · Görüntüleme: 15
merhapa ben idecad programı yeni kurdum açmayı çalıştığımda (H0007) numaralı bir hata veriyor
lütfen yardımcı olabilir misiniz
Aşağıdaki linkte anlatılan çözüm önerilerini inceleyiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
sorun çözülmezse 10 versiyonu lisanslı kullanıcılarımız için oluşturulan teknik destek portalından, portalda kayıtlı mail adresi ile teknik destek talebinde bulunun. bilgisayarınıza uzaktan erişim sağlayalım. kayıtlı mail adresinizi öğrenmek için bursa ofisimizle iletişime geçebilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Programlar:
ideCAD Statik, ideCAD Mimari, ideCAD Render

Sürüm:
5.xxx / 6.xx / 7.xx

Problem:
Donanım kilidi hatası oluşuyor ve program çalışmıyor.

Hata Mesajları:
1. Hasp Key not found
2. Unable to Access HASP SRM Run Time Environment (H0033)
3. Cannot Access Hasp Key BL
4. Hasp Login to Default Feature Failed
5. Feature Has Expired (H0041)

1. Hasp Key not found

a. Donanım kilidi usb portuna takılmamış, olabilir.
Programın çalışması için programla birlikte verilen donanım kilidinin (dongle) bilgisayarın usb portlarından birine takılı olması gerekiyor. Donanım kilidi takılı değil ise kilidi takın ve kilidin ışığının yanmasını bekleyin. Işık yanınca programı tekrar çalıştırın.

Donanım kilidi, sadece kullanım lisansı satın alan kullanıcılara verilmektedir. Programı deneme amaçlı kullanmak istiyorsanız programın, donanım kilidi gerektirmeyen demo sürümünü temin edip kurabilirsiniz.

b. Donanım kilidi sürücüsü kurulum işlemi arka planda halen devam ediyor, olabilir.
Donanım kilidi takılıysa ancak kilidin ışığı yanmıyorsa, donanım kilidi sürücüleri hala kuruluyor olabilir. İşlemin tamamlanması için bekleyin. Kilidi çıkarıp başka bir usb portuna da takabilirsiniz.

Denetim masası/Aygıt Yöneticisini açın. Evrensel Seri Veri Yolu Denetleyicileri altında bulunan listeden işlemi takip edebilirsiniz. Donanım kilidi başarı ile kurulduğunda listede SafeNet Inc. Hasp Key, SafeNet Sentinel Key, SafeNet USB Key satırlarını görebileceksiniz. Bu satırların yanında herhangi bir uyarı (ünlem) işareti bulunmaması gerekiyor.



c. Donanım kilidi takılı ancak kilidin ışığı hala yanmıyor
Donanım kilidi ile başka bir USB aygıtı çakışıyor olabilir. Diğer aygıtları çıkartıp tekrar deneyin. Donanım kilidinin yazılımı güncel olmayabilir. Aşağıdaki adresten yazılımı indirip tekrar kurun.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


d. Donanım yazılımı başarılıyla kuruldu ancak kilidin ışığı hala yanmıyor.
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin. Bozulan kilidi yenisi ile değişebilirsiniz.

2. Unable to Access HASP SRM RunTime Environment (H0033)
Windows/ Başlat / Çalıştır satırına services.msc yazıp Enter tuşuna basın. Hizmetler diyalogu açılacaktır. Listede Sentinel Local Licence Manager satırını bulun.

a. Sentinel Local Licence Manager satırı yok
Donanım yazılımını kurulması gerekiyor. Aşağıdaki adresten indirip kurabilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


b. Sürücü servis hizmeti çalışmıyor veya durmuş, olabilir.
Çalışan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir. Satırda, Başladı sözcüğü görünür. Duran hizmette ise boştur.



Çalışamayan hizmet aşağıdaki şekilde görünecektir :



Hizmetin üzerinde sağ klik tıklayıp Başlat yapın. Başladı sözcüğünün satırda görünmesi gerekir.

c. Sürücü servis hizmeti hala çalışmıyor veya çalıştırdıktan sonra duruyor
İnternet gezginini açın, adres satırına
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
yazın ve Enter tuşuna basın. Admin Control Center Help penceresi açılacaktır. Bu pencerede donanım kilidi ile ilgili bilgiler bulunmaktadır.
Sayfa görüntülemedi hata mesajını alıyorsanız, 1947 numaralı port engellenmiş olabilir. Windows güvenlik duvarında 1947 numaralı portun engelli olup olmadığını kontrol edin. 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
Bazı güvenlik programları Hasp programına veya 1947 numaralı porta engel koymuş olabilir. Güvenlik programında c :\Windows\system32\hasplms.exe programını ve/veya 1947 numaralı portu engel dışı bırakın.
1947 numaralı portu başka bir yazılım tarafından kullanılıp kullanılmadığını kontrol edin.

Bilgisayarı kapatıp açmak sorunu çözebilir.

Aşağıdaki işlemleri sırayla denemek sorunu çözebilir :

-> Denetim masasından Program ekle/kaldır bölümünden Hasp ile ilgili bütün programları kaldırın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını geçici olarak devre dışı bırakın.
-> HASP kurulumunu tekrar yapın.
-> Bilgisayarı tekrar başlatın.
-> Virüs programını tekrar etkin yapın.
-> Hizmetin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Hizmet çalışıyorsa sorun giderilmiştir.



3. Cannot Access Hasp Key BL
Kilit bozulmuş olabilir. ideYAPI Teknik Destek servisine sorunu bildirin.

4. Hasp Login to Default Feature Failed
7 sürümüne ait donanım kilidi takılıyken, ona uyumlu olmayan 5 sürümü çalıştırılmak istendiğinde bu sorun oluşmaktadır. 7 sürümüne ait donanım kilidine uyumlu 5 sürümünü kurun.

5. Feature Has Expired (H0041)
Bu sorun zaman tanımlı donanım kilitlerinde oluşmaktadır. Donanım kilidinin çalışma süresi bitmiştir.

Konu ayrıca pdf dokümanı olarak mesaja eklenmiştir.
selam ben de Feature Has Expired (H0041) problemi almaya başladım ofisi aradığımda süreniz 2024 yılı mayıs ayı dediler ve forma yazmamı istediler nasıl yardımcı olabilirsiniz ??
 
selam ben de feature has expired (h0041) problemi almaya başladım ofisi aradığımda süreniz 2024 yılı mayıs ayı dediler ve forma yazmamı istediler nasıl yardımcı olabilirsiniz ??
 
Geri
Üst