ideCAD Mimari 6.01 Çıktı İndirin Deneyin Görüş Bildirin

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Hakan Şahin

Administrator
ideCAD Mimari 6.01 programı BETA 1 test versiyonu olarak, denemeleriniz ve görüşleriniz için kullanımınıza sunulmuştur. Dileyen kullanıcılarımız programı, 6.0055 üzerine ücretsiz güncelleyebilirler. Programa ilişkin tespit ve önerilerinizi destek@ideyapi.com.tr adresine mail olarak gönderebileceğiniz gibi, forumda bu başlığın altına da yazabilirsiniz.



Programda yapılan işlerin listesi
1. Profil obje kütüphanesi oluşturabilme
2. Profil kütüphanesi ile yaratılan kartonpiyer, süpürgelik, bordür, kat silmesi, çatı altı prekast elemanlar, çatı ve kubbe oluğu ile genel amaçlı üç boyutlu profil objeleri
3. İstenilen özel kesitte tanımlanabilen söveler ve kilit taşları
Pencere ve kapının geometrik formunu alarak otomatik yerleşen , pencere taşınınca taşınan, başka bir pencere seçince yeni tipe göre revize olan akıllı söve objesi
4. Parametrik korkuluk- küpeşteler
Korkuluk ve küpeşte profilleri istenildiği şekilde kolayca tanımlanır. Yatay ve düşeydeki adetleri girilerek kullanıcı tanımlı özel korkuluk-küpeşte kütüphaneleri oluşturulur. Planda çizgi çizme mantığında hızlıca yerleşir. Merdiven, rampa gibi objelerin kotunu otomatik alarak bu objelerde de kullanılabilir. Döndürülmüş ve uzatılmış obje mantığıyla ve panel özelliği ile farklı tipte (metal, cam kombinasyonlu veya fransız balkon tipi ) korkuluklar hızlıca modellenir.
5. Havuz
Plandan çizilen herhangi bir formdaki kapalı poligondan otomatik havuz objesi oluşturulur. Havuz; duvar, döşeme ve su özellikleri değiştirilebilir. Tabanına eğim verilerek farklı derinliklere sahip havuzlar hızlıca tasarlanabilir.
6. Arazi modellemesi ve hafriyat/ dolgu hesabı
ideCAD Mimari içinde kot noktaları veya eşyükselti eğrileriyle gerçek arazi modeli kolaylıkla oluşturulur. Arazi üzerinde boşluklar, düzlükler ve arazi eğimini otomatik alan özel alanlar parametrik olarak çizilir. Arazi ölçülendirmesi yapılır ve arazi üzerindeki herhangi bir kot sorgulanabilir. Yapı formundaki değiişiklikler arazi üzerinde de birebir uygulanarak araziyle yapının entegre planlandığı bir tasarım süreci sağlanır.
7. Zengin merdiven kütüphanesine ilave olarak `kendi merdivenini kendin oluştur` imkanı .
Rota objesi ile tanımlanan merdiven konturları merdivene dönüştürülebiliyor. Merdiven alanı ekle komutu ile mevcut merdivene sahanlık veya merdiven kıvrımı eklenebiliyor.
8. Çatıya ait yeni olanaklar
- Çatı yüzeyine çatı detayı tanımlayabilme
- Çatı detaylarına alın tahtası objesi
- Birden fazla çatı yüzeyine tek tıklamayla çatı detayı (mertek, aşık vb) yerleştirme
- Çatı saçak mesafelerine her yüzeyde ayrı ayrı müdahale olanağı

9. Duvarlarda olduğu gibi eğri, yay ve çember kirişleri tek parça çizebilme
10. Paneli kirişe, kirişe panele dönüştürme komutları
11. Çoklu işlemci / çekirdek desteği
12. Kapı- pencere ayarlarında pencere tiplerini çoklu görerek daha hızlı seçim imkanı
13. Perdelere de kapı ve pencere çizebilme olanağı
14. Açı, yarıçap ve çap ölçülendirme
15. Path (rota ) objesi "eğri, yay ve çizgileri tek obje olarak çizebilme"
16. Çatı, döşeme, mahal ve tarama gibi kontur girilerek çizilen tüm objelerde konturu path (çizgi, yay ve eğri kombinasyonu) olarak girebilme
17. İki boyutlu objelere divide (bölünme) olanağı
18. Döşeme ve mahal kenarı objesi ayrı objeler olarak oluşturuldu. Özellikleri artık değişitirilebilyor.
19. Autocad 2008 Dwg, Dxf okuma-yazma
20. İmport edilen (dwg/dxf) 2 boyutlu mimari projelerin, 3 boyutlu ideCAD Mimari objelerine otomatik dönüştürülmesi
21. Üç boyut pencerelerinde obje çizimi (duvar, kolon gibi obeler perspektifte de çizlebilir. )
22. Üç boyut pencerelerinde taşıma, döndürme, simetri gibi işlemler
23. Perspektif penceresinde opsiyonel olarak iki boyutlu obje çizimi, yazı, ölçü ve aksların gösterimi
24. Otomatik obje adlandır komutu ile aks, mahal, kiriş gibi objelerin isimlerini tek tıklamayla hızlıca düzenleme
25. Aks etiketini taşı komutu
26. Gelişmiş yazı biçimleriyle metin yazabilme (satır hizalama, ortalama, metin içindeki yazı yüksekliklerini farklı verebilme vb olanaklar)
27. Yazı bloğunu explode ederek satır yazılarını ayrı ayrı değiştirebilme
28. Kesit penceresinde pozitif bölgeye yerleştirilen kotun önüne otomatik + işareti gösterimi
29. Kesit ve görünüş oluştururken objeleri bloklayabilme opsiyonu
30. Ana ızgara çizgilerinin yanında, ana ızgarayı eşit sayıda bölen yardımcı ızgara çizgileri ile çalışabilme olanağı getirildi. Genel ayarlarda aktif hale getirilen yardımcı ızgara çizgileri, istenirse crtl tuşuna basılı tutularak yakalanabiliyor.
31. Bir önceki seçimin otomatik kayıt edilerek , son seçim geri çağırabilime
32. Pencere seçimi artık seçilen objelere yenilerini eklemek şeklinde kullanılıyor. Böylece yeni seçimler eskisi silinmeden eski seçimlere ekleniyor. Seçilen objeyi bırakmak için Ctrl tuşu ile pencere seçimi yapmak yeterli oluyor.
33. Otomatik güncelleme yapıldı. Program ideCAD sayfasını kontrol ederek güncelleme olup olmadığını kullanıcıya iletiyor.
34. Çift tıklama ile obje özelliklerini değiştirebilme olanağı getirildi.
35. Çizim ekranına çift tıklama ile zoom sınırlar komutunun işletilmesi sağlandı.
36. Merdiven metrajına "küpeşte uzunluğu" tanımlaması
37. Kapı-pencere etiket ayarlarına artan-sabit opsiyonu
38. Kolon kaçıklığının herhangi bir katta değiştirilmesi durumunda, istenen diğer katlarda da otomatik değiştirilmesi
39. Çalışma düzlemi tanımlama (Plan düzlemine paralel olmayan düzlemlerde çalışabilme)
40. Uzaklık ve alan komutlarında rota konturlarını kullanabilme ( örn. bir yayın uzunluğu ölçülebilir, eğrisel bir kapalı alanın m2'si öğrenilebilir.)
41. Üçüncü boyutta ızgara çizgileri oluşturabilme
42. CAD arabiriminde çeşitli hız optimizasyonları,; çizim pencereler arası geçişlerin hızlandırılması, çok sayıda 2 boyutlu çizim içeren projelerin okunup kaydedilmesi işlemlerine optimizasyon, dwg/dxf okuma da hızlanma vb.
43. Program görünümünde tercihe bağlı farklı arayüzler seçip çalışabilme
44. Programda tanımlanan kısa yol tuşlarının bir sonraki versiyona otomatik aktarılması

6.01 BETA 1'e güncelleme yaptıktan sonra, 6.0055'e tekrar geri dönmek için isterseniz, 6.01 BETA 1 kaldırıp, 6.0055'i tam kurulum CD'sinden tekrar yükleyebilirsiniz.

veya

6.0055 versiyonu ile 6.01 BETA 1 versiyonunu aynı anda kullanmak isterseniz, güncelleme yapmadan önce 6.0055 programının yüklü olduğu klasörün bir kopyasını alabilirsiniz.

Her iki durumda da , dilediğiniz anda 6.01 ile çalışırken projenizi eski versiyon ( 6.0055 ) olarak kaydedip , ( 6.0055 ) versiyonuyla çalışmaya devam edebilirsiniz.
 
Merhabalar..

Yeni ideCAD Mimari 6.01 için öncelikle teşekürler..

Mevcut materyal listesinde sınırlı sayıda materyal var.Tek tek materyal oluşturmak pratik olmuyor..

Arşivden yükle dediğimizde,materyal listesine tekture klasöründen toplu yükleme imkanı olabilirmi ?
 
Merhabalar..

Kendi tanımladığım kesitlerden, (kat silmesi, süpürgelik,kartonpiyer,bordür,pencere sövesi. vs..)profil eklemek istiyorum ekleme yapacağım yeri bulamadım.

Ayrıca;

Çatı elamanları çizerken,aşık mesafesi giriyoruz, girdiğimiz mesafe aralığında çatı mahyasına kadar tekrar eden aşıklar otamatik hale getirilebilirmi ?

Çatı mahyası çizerken, mahayaları tek tek tanımlamak yerine tüm mahyaların otamatik yerleşimi sağlanabilirmi ?
 
Merhaba,
planda profilinizi çizdikten sonra çizimi seçip üzerinde sağ tuşa basıyorsunuz. Açılan sağ tüş menüden;
dönüştür---poligonal profile (süpürgelik), poligonal profile (kat silmesi) vb. seçenekleri tıklayarak profil
kütüphanenize ekleyebilirsiniz.
 
Teşekürler Arzu hanım..

Bazen gözümüzün önünde duran şeyi göremedeğimiz anlar oluyor..

Diğer bahsettiğim konularla ilgili düşüncelerinizi alablirmiyim..
 
Merhaba,
çatıyla ilgili 6 versiyonda kullanımı kolaylaştıracak birtakım değişiklikler yapıldı. Sizin istekleriniz de gayet mantıklı ancak yaplılıp yapılmayacağıyla ilgili kesin bir şey söyleyemiyorum. Mimari iş listemizdeki önceliklerimiz doğrultusunda karar verilecektir.

Aşıkla ilgili öneriniz için 6 versiyonda eklenen "tüm saçaklara uygula" aslında olukça hız kazandırıyor.Bu seçeneği işaretlemediğinizde veya 5 versiyonda bu olanak olmadığı için, tüm saçaklara teker teker tıklayarak aşık tanımlarsınız. Tüm saçaklara uygula aktifken örneğin 2.5 m yazıp tamam dediğinizde tüm saçaklara bir kerede 2.5 m'de aşık atılır. Örneklersek , 6 yüzeyli bir çatıda 2.5-5 ve 7.5 m'den geçen aşık tanımlamak için 6x 3'den 18 kere aşık uygulamak yerine 6 versiyonda 3 kerede tanımlama yapmış olursunuz. Sizin öneriniz yapılırsa bir kerede tanımlanmış olur.

Diğer öneriniz texture'la ilgiliydi. Texture ve materyal aynı şey değil aslında. Texture dokunun resmi (jpg, bmp vb) materyal ise o texture kullanılarak özellik kazandırılmış, yansıma, şeffaflık, ışık karşısında parlama, aydınlanma gibi alt değerleri olan texture'ın karakterini belirten ayarlar bütünü. Yine de texture listesinden tek tip ayarı olan standart bir materyale dönüştürmek hız kazandıracaktır.

6.0100'e eklenen söve, korkuluk,arazi gibi objelerle ilgili görüşlerinizi de bekliyorum.

Saygılarımla
 
Arzu Dural Gök":336op37g' Alıntı:
Merhaba,
çatıyla ilgili 6 versiyonda kullanımı kolaylaştıracak birtakım değişiklikler yapıldı. Sizin istekleriniz de gayet mantıklı ancak yaplılıp yapılmayacağıyla ilgili kesin bir şey söyleyemiyorum. Mimari iş listemizdeki önceliklerimiz doğrultusunda karar verilecektir.

Aşıkla ilgili öneriniz için 6 versiyonda eklenen "tüm saçaklara uygula" aslında olukça hız kazandırıyor.Bu seçeneği işaretlemediğinizde veya 5 versiyonda bu olanak olmadığı için, tüm saçaklara teker teker tıklayarak aşık tanımlarsınız. Tüm saçaklara uygula aktifken örneğin 2.5 m yazıp tamam dediğinizde tüm saçaklara bir kerede 2.5 m'de aşık atılır. Örneklersek , 6 yüzeyli bir çatıda 2.5-5 ve 7.5 m'den geçen aşık tanımlamak için 6x 3'den 18 kere aşık uygulamak yerine 6 versiyonda 3 kerede tanımlama yapmış olursunuz. Sizin öneriniz yapılırsa bir kerede tanımlanmış olur.

Diğer öneriniz texture'la ilgiliydi. Texture ve materyal aynı şey değil aslında. Texture dokunun resmi (jpg, bmp vb) materyal ise o texture kullanılarak özellik kazandırılmış, yansıma, şeffaflık, ışık karşısında parlama, aydınlanma gibi alt değerleri olan texture'ın karakterini belirten ayarlar bütünü. Yine de texture listesinden tek tip ayarı olan standart bir materyale dönüştürmek hız kazandıracaktır.

6.0100'e eklenen söve, korkuluk,arazi gibi objelerle ilgili görüşlerinizi de bekliyorum.

Saygılarımla

İlginiz için Teşekürler Arzu hanım..

Aşık ile alakalı konunun netleşmesi için.. Aşık mesafesi aralığının örneğin (2-4-6-8) şelinde tekrarlanan aralıklarda çatı mahyasaına kadar yerleşimini tek bir seferde yapabilmek..Bunu neden istiyoruz merteklerde ve diğer çatı elamanlarında tek bir seferde yapmışsınız harika olmuş,bu güzelliğin diğer çatı detaylarına yansıması daha güzel olur..

Materyal listesi ve Tekture'lerle ilgili olarak söylemek istediğimi kısaca tekrar özetleyeyim isterseniz..Üç boyutlu projemizde çeşitli elamanlara değişik renk ve dokularla pratik bir şekilde bakmak icap ediyor..

Mevcut materyal listesine gittiğimizde sınırlı sayıda (özellik kazandırılmış, yansıma, şeffaflık, ışık karşısında parlama, aydınlanma gibi alt değerleri) olan materyaller var.. O listede özellik kazandırılmış materyaller yerine özellikleri kendimizin editleyerek oluşturacağımız tekture (jpg, bmp vb) dokulara daha pratik ulaşablsek,projemizde uygun bulduğumuz,karar verdğimiz dokulara daha sonra (materyal özeliklerini katsak) daha verimli olur kanaatindeyim..

6.0100'e eklenen söve, korkuluk,arazi gibi objelerle ilgili görüşlerim ise şu şekilde..Şu anki durum itibariyle ÇOK GÜZEL,HARİKA..

Balkon korkulukları ve ya korkuluk tasarımı biraz karmaşık geldi,biraz daha esnek bir yönetemle daha pratik olabilirmiydi onu düşünüyorum..İlaveten korkuluklar için materyal seçimi yapmak istediğimiz açılan diyologtan gerçek renkleri diyaloğu kapatmadan göremiyoruz..O konuda da benim takıntım olan Materyal zenginliği veya seçiminde sıkıntı var..

İdeRENDER'ciğimizde yeni gelişmeler yok ,İdeRENDER'dede yine materyal editörü listesinde aynı durum söz konusu..

Son olarak,İdeCAD Mimarimizinde konforu hızla artmalı..

Emeği geçen herkese Teşekürler..
 
Görüş ve önerileriniz için teşekkürler Sn. Bolvadinim,
6 versiyon içinde texture'lara yönelik birtakım iyileştirmeler yapılacak. Ben de örneğin duvar ayarları diyoloğundan çıkmadan materyal editörüne ulaşmak,
yeni materyallere orada karar vermek istiyorum. Aynı şekilde diğer materyal tanımlanan obje diyaloglarından. Texture listesindaki klasör düzenin ahşap- granit- seramik gibi eklenebilir olması,her resmin kendi folder'ından daha hızlı bulunabilmesi gibi kullanımı hızlandıracak dolayısıyla çalışma konforunu arttıracak düzenlemeler yapacağız. Sizin ihtiyaç ve önerilerinize de bu çalışmalar içinde dikkate alacağız.

En kısa sürede korkuluk ve söve kullanımına yönelik arazide olduğu gibi eğitim videoları hazırlayıp foruma ekleyeceğim. O zaman korkulukların zor gelmeyeceğini düşünüyorum :)

iyi çalışmalar, saygılar...
 
Arzu Dural Gök":5bzr8emx' Alıntı:
Görüş ve önerileriniz için teşekkürler Sn. Bolvadinim,
6 versiyon içinde texture'lara yönelik birtakım iyileştirmeler yapılacak. Ben de örneğin duvar ayarları diyoloğundan çıkmadan materyal editörüne ulaşmak,
yeni materyallere orada karar vermek istiyorum. Aynı şekilde diğer materyal tanımlanan obje diyaloglarından. Texture listesindaki klasör düzenin ahşap- granit- seramik gibi eklenebilir olması,her resmin kendi folder'ından daha hızlı bulunabilmesi gibi kullanımı hızlandıracak dolayısıyla çalışma konforunu arttıracak düzenlemeler yapacağız. Sizin ihtiyaç ve önerilerinize de bu çalışmalar içinde dikkate alacağız.

En kısa sürede korkuluk ve söve kullanımına yönelik arazide olduğu gibi eğitim videoları hazırlayıp foruma ekleyeceğim. O zaman korkulukların zor gelmeyeceğini düşünüyorum :)

iyi çalışmalar, saygılar...

Harikasınız arzu hanım..

Dokular tasarım stillerinde sayısız biçim ve yöntem kullanılarak kullanılır,doğru kullanıldıklarında, neredeyse tasarımın her tarzına bir derinlik katarlar. Bu bakımdan tasarımcılar için dokular (textures) çok önemli bir yere sahiptir.. Doku seçerken kategorilendirilmiş texture arşivi ve bu arşive partik erişim çok önemlidir..

Bu konu gerçekten çok önemliydi sizinde bu tespitlerde bulunmanızdan oldukça memnun oldum..

Teşekürler..
 
Z Aralığında Obje çoğaltma..

Merhabalar..

Profil kütüphanemize eklediğimiz ( dekoratif yalı baskı kaplama vb) kesitlerdeki kaplamaların cephe yüzeyinde obje çoğalt ile perspektif veya 3d çalışma düzlemlerinde çalışmaları daha aktifleştirmek için(X,Y) diyaloğuna + ( Z ) diyoloğunun eklenmesi yerinde olacaktır..

Z Aralığında Obje çoğaltma durumunu daha net anlatmak amacıyla ekran görüntüsüne (X,Y) ilaveten +Z diyaloğu ekledim..
 
Merhabalar.

Öncelikle 2010 yılının, umutlarınızın gerçekleştiği güzel bir yıl olması dileğiyle, herşey gönlünüzce olmasını temenni ediyorum....

Eski projelerime söve, süpürgelik,bordür,kartonpiyer,çatı oluğu,korkuluk vb. yeni olanakları kullanamıyorum..Birden çok arşiv projeler üzerinde bu denemeyi yaptım hep hata mesajı aldım..
Aşağıda ekran görüntüsünde çıkan uyarı geldi tamam dedim,söve ayarlarına gittim,profil seçimini tıkladım,fakat seçebileceğim mevcut profil kütüphanesi boş çıktı..

Bu durum 6.01 ile yapılan projlerde söz konusu değil sadece eski projelerde oluyor..
 
Sn. Bolvadinim,
biz de yeni yılınızı tebrik eder, sağlıklı, mutlu ve bol kazançlı bir yıl dileriz.

Sorunuzu şu şekilde yanıtlayabilirim:
Her projede yaratılan profiller, ayarlar/ profiller diyaloğunda proje profilleri altına eklenir. Bu, o proje içinde yaratıldıkları ve o projede
kullanılacakları anlamına gelir. Başka projeler içinde de kullanmak için profilin arşive eklenmesi gerekir. Örneğin bir profil çizip sağ tuş menüden
poligonal profile (süpürgelik) komutuna girelim. Profil diyaloğu açılacak ve proje profilleri altında süpürgelik folder'ı içine yerleşecektir. Bu aşamada
sürükle bırak kısmında kopya veya taşıyı seçip arşiv kısmında arşive bir isim verip yeni profilinizi kendi özel arşivinize kaydedebilir böylece başka projelerinizde
kullanabilirsiniz. Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi bolvadinim isimli bir arşiv dosyası açıp poligon44 isimli profilimi o arşiv'in içine kopyaladım. Buraya n tane farklı
klasör açıp istediğinize istediğiniz projede erişebilirsiniz.


Beta versiyonda hazırladığımız örnek profil kütüphanesini kullanmak için :
C:\Program Files\ideCAD Mimari 6\database klasörü altında ideCAD.mdb dosyası göreceksiniz.
Bu dosyası C:\Program Files\ideCAD Mimari 6\database\ArchitecturalSections altına cut/paste yapın.
Sonra yeni bir proje açın veya 6'dan önceki versiyonlarda yapılmış bir projenizi yükleyin. Profil listenize baktığınızda
ideCAD isimli arşiv klasörüne ulaşmış olacaksınız. Profil kullanan süpürgelik, kartonpiyer, korkuluk vb çizerken o objelere
ait diyaloglarda ilgili profiller görünecektir. Bunun için aşağıdaki resme bakabilirsiniz. Süpürgelik komutuna girip
ayarlar diyaloğunu açtığınızda buradaki listede, hem adınıza yarattığımız bolvadinim klasörü ve altındaki poligon44 isimli
profili hem de ideCAD.mdb olarak kopyaladığımız folder'ı kullanabileceksiniz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst