ideCAD Mimari V6.2 kullanıma sunulmuştur...

Hakan Şahin

Administrator
Sayın Kullanıcılarımız,

Aşağıdaki linki kullanarak ideCAD Mimari V6.2 programını indirebilirsiniz:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

Olanakların listesi:

1. Yeni ideCAD Render ve render motoru
-Global Illumination (Photon Mapping/Irradiance Cache)
-Parametrik günışığı ve gökyüzü aydınlatması (ülke/şehir/tarih/saat seçerek güneşin fiziksel durumuna göre aydınlatma yapabilme)
-IES ışıkları (fotometrik ışıklar)
-Kusurlu kırılma/yansımalar
-Aydınlatılabilir objeler
-Sınırsız çoklu işlemci desteği
-Parametrik çimen/tüylü halı yapabilme
-Ambient occlusion
-Gerçekçi fresnel yansıma modeli
-Gökyüzü arkaplanı için yarıküresel environment map ya da "fiziksel gökyüzü" kullanabilme
-Kamera efektleri (vignetting, DOF lens blur, gamma, exposure control)
2. Parametrik giydirme cephe objesi
-Giydirme cephe eleman şemasını istenilen şekilde hızlıca hazırlayarak çizgi, yay veya spline konturlarla çizebilme
-Dış çerçeve (sınır) , yatay kayıt, dikey kayıt ve farklı panel gruplarıyla modelleme
-Profilleri tercihe göre cephenin tek veya iki tarafından gizleyerek cam cama birleşimli giydirme cephe tasarımlarını kolaylıkla oluşturabilme
-Cephe üzerinde istenilen yüzeyleri silme, kapı- pencere ekleme, cam ve dolu panelleri istenilen eksende döndürme gibi esneklikler ile özel tasarımlar yapabilme
-Doğrusal tek parça giydirme cepheleri yatayla açı yapacak şekilde eğebilme
-Giydirme cephe / çatıyla kes entegrasyonu ile yatayla açılı cepheleri trimleyebilme
3. ideCAD Render'da seçili objeler için yeni "materyal edit" komutu
4. Bir veya birden fazla objeyi seçip aynı objeleri tüm katlarda seçebilme komutu. Örneğin çok katlı bir binada, perspektifte bir kattaki korkuluk ve sövelerden bazılarını seçip tüm katlarda seç diyerek hepsini bir seferde seçebilme
5. Obje ayarlarında sık kullanılanları tanımlayıp tek komut ile çağırabilme (iç duvar, parapet duvarı, dış duvar gibi setleri kaydedip çağırabilme)
6. Kütüphane elemanlarını yerleştirirken otomatik olarak alttaki elemanın (mahal, arazi, diğer kütüphaneler, vb) üst kotunu alabilme
7. Kutu, döndürülmüş ve uzatılmış objeler ile serbest obje modelleme tekniklerini kullanabilme
8. Opsiyonel olarak kütüphane elemanlarının planda taranması.
9. Yay, çember, spline ve düz duvarların birbirleriyle kesişimlerinde trimleme ve bağlantıların otomatik yapılması
10. Katmanlı duvarların birleşiminde oluşan birleşim kombinasyonlarının çeşitlendirilmesi
11. Duvar bazlı profil objesi çizerken (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) profil objelerinin duvarın hangi tarafına yerleştirileceğine boşluk tuşu (space bar) ile karar verilebilmesi
12. Kapı - pencere modunda "hepsini seç" tıklanınca tüm kapı ve pencerelerin tek seferde seçilebilmesi.
13. Söve ve profil objelerinin (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) planda sıva üstüne çizilmesi
14. Kat silmesinin söve varsa söve sınırına kadar çizilmesi
15. Yeni materyal editörü ile ana "texture" klasörü altındaki alt klasörleri de görebilme
16. Yeni render motoru ile uyumlu hazır materyal kütüphanesi ve materyalleri "imt" dosyası olarak kayıt edip yükleyebilme
17. ideCAD Mimari'den ideCAD Render'a 2 boyutlu objelerin de aktarılması

İyi çalışmalar...
 
v6.2 yi kurdum ( 1525776 yordam giriş nokatsı msvcr100.dll dinamik bağlantı kitaplığında bulunamadı) diye bir hata veriyor.program açılmıyor yardımcı olurmusunuz...
 
Merhaba,

Programla gelen "Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package" programını da kurmanız gerekiyordu veya kurulurken bir sorun çıkmış olabilir. Aşağıdaki linki kullanarak programı ayrıca kurabilirsiniz.

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
çizgi tipinde kasılma

daha önce materyal editoünde resimleri kaydırıken yaşanan kasılma bu defada çizgi tipinde meydana gelmiştir.
ayrıca çizgi tipinde gereksiz ismler ve tipler bulunmaktadır (mustafa , a vb.) gibi çizgi isimleri görülüyor

5ve6 versiyonlara yeni olarak eklenen pafta bloğu yardımcı komutlarını kullanırken daha önceden kendine has katmanda olan objeler standart katmanına otmatik dönüşmektedir.
örneğin bir kaç çizgiden oluşan objeleri daha önce çizgi katmanında kapatıp açabiliyorken pafta bloğu haline getirince standart katmanına dönüştüğü görülmektedir. parçaladıktan sonra yine bütün objeleri 2B ÇİZİM OLUŞTUR KOMUTUNDA OLDUĞU GİBİ aynı katmanlarda olmasını daha doğru olacaktır
yeni hazırlanan sürümlerde bu detayın düzeltilmesi veya seçmeli olarak eklenmesini talep ediyorum
ilginize teşekkür ederim
 
KUBA2009":m68ryy72' Alıntı:
Çizgi tipinde gereksiz ismler ve tipler bulunmaktadır (mustafa , a vb.) gibi çizgi isimleri görülüyor

Evet,çizgi tipi seçim penceresinde karışıklık var.Çizgi tipleri seçilirken hangi tipte olduğu belli değil.
 
Merhaba,

KUBA2009":2dx7hx10' Alıntı:
daha önce materyal editoünde resimleri kaydırıken yaşanan kasılma bu defada çizgi tipinde meydana gelmiştir.
ayrıca çizgi tipinde gereksiz ismler ve tipler bulunmaktadır (mustafa , a vb.) gibi çizgi isimleri görülüyor

Bolvadinim":2dx7hx10' Alıntı:
Evet,çizgi tipi seçim penceresinde karışıklık var.Çizgi tipleri seçilirken hangi tipte olduğu belli değil

Son gelen "mimarişablon" için böyle bir sorun yoktur. Programı kapattıktan sonra tekrar mimari_şablon ile başlatın. Çizgi tipleri normal görünecektir.



KUBA2009":2dx7hx10' Alıntı:
5ve6 versiyonlara yeni olarak eklenen pafta bloğu yardımcı komutlarını kullanırken daha önceden kendine has katmanda olan objeler standart katmanına otmatik dönüşmektedir.
örneğin bir kaç çizgiden oluşan objeleri daha önce çizgi katmanında kapatıp açabiliyorken pafta bloğu haline getirince standart katmanına dönüştüğü görülmektedir. parçaladıktan sonra yine bütün objeleri 2B ÇİZİM OLUŞTUR KOMUTUNDA OLDUĞU GİBİ aynı katmanlarda olmasını daha doğru olacaktır
yeni hazırlanan sürümlerde bu detayın düzeltilmesi veya seçmeli olarak eklenmesini talep ediyorum

Bu tespitiniz iş listemizde kayıtlıdır..
 
Merhaba,
Belirttiğiniz durum tespit listemizde kayıtlı. Kapı pencere özelliklerinde "3B kesit satırını işaretini kaldırarak kesit aldığınızda kapı ve pencere çizgileri kesitte görünecektir.
 
merhaba,
çalıştığım projeye daha önce çizdiğim bir projeden kat planı kopyalıyorum.yapıştır dediğim anda program kapanıyor?
 
Çalıştığınız projeyi ve kopyaladığınız planı blk olarak foruma eklerseniz kendi bilgisayarlarımızda soruna bakabiliriz..
 
ayrıca kayıtta yapamıyorum.kaydet dedikten sonra bir uyarı çıkıyor(bilg.sanla bellek düşük diye başlayan uzun bir uyarı) ve program kapanıyor.
 
Merhaba,
Telefonla konuştuğumuz gibi, eski projedeki kütüphane objelerini iptal edin. Yeni projeye yapıştırmadan önce de ayarları ilk haline getirin.
 
Merhabalar, 6.2 versiyonundan önce yapmış olduğum bir projeyi, 6.2'de açtığım zaman programda büyük bir yavaşlama oluyor, pencere, duvar, vs herhangi birini seçip editinie girdiğmde edit penceresi hemen hemen 5 sn sonra geliyor, eski projeden kat planı kopyaladığımda program kapanıyor.( kütüphane silinince yapmıyor ama kütüphane olmadan yapmış olduğum projede yine tefrişler ile uğraşıyorum) bu yavaşlama sonrası yeni proje desemde yine aynı yavaşlık devam ediyor, çözüm olarak programı sıfırladım düzeldi. v6.2'de eski çalışmalarımızı kullanmadığınız sürece herhangi bir problem olmuyor. ama eski bir proje açıp yeniden 6.2 de e yapmış olduğum projeye döndüğümde yine aynı şekilde yavaşlama devam ediyor. herseferinde programı sıfırlıyorum, bu kayıt defterini silmekten çok fazla sıkıldım, herseferinde toolbar kısayollarım, klavye kısayollarım gidiyor ve yeniden yapıyorum. bence çok sıkıntılı bir durum bu ve bir an öncce düzeltilmeli bu kadar ağır çalışması gerçekten sinirlerimi bozuyor.
 
meraba,

ben de son versiyonda sorunlar yaşıyorum..program aşırı derecede yavaşladı..sürekli girdiğim komutları bekliyorum.. 'özellikler' menüsü bile zamanımı alıyor..
ayrıca kütüphanede 3b özelliğini kapattığım halde görünüşler çerçeve olarak çıkıyor...
projelerimde aksamalar olamaya başladı ve bu ciddi bir probleme dönüşmek üzere..
en kısa zamnda çözüme ulaşması dileğiyle..

herkese kolay gelsin..
 
virüs programını değiştirdikten sonra mimari bende de problem olmaya başladı.bozulan bir dosyamı silmek zorunda kaldım yoksa hiçbir şekilde ne kapatabiliyorum ne kayıt yapabiliyorum. fakat betonarmede bir problem yok.bu arada botonarmeyi henüz güncellemedim.
 
v6.20 yüklediğimden beri pekçok sorun yaşıyorum, projede bir yazı değiştirdim boyut 60 mb ten 90 mb a çıktı, obje parçalama yapıncada boyut artıyor.. herhangi bir objeyi seçince özelliklerine filan girmek için 30 sn bekliyorum bellek yetersiz proje hasar görmüş uyarısı gelmeye başladı... vs.vs.vs. can sıkıcı durumlar... :evil: :evil: :evil:
 
Merhaba,

nazike telli":32bwrcip' Alıntı:
ben de son versiyonda sorunlar yaşıyorum..program aşırı derecede yavaşladı..sürekli girdiğim komutları bekliyorum.. 'özellikler' menüsü bile
zamanımı alıyor..

gokalp":32bwrcip' Alıntı:
v6.20 yüklediğimden beri pekçok sorun yaşıyorum, projede bir yazı değiştirdim boyut 60 mb ten 90 mb a çıktı, obje parçalama yapıncada boyut artıyor.. herhangi bir objeyi seçince özelliklerine filan girmek için 30 sn bekliyorum bellek yetersiz proje hasar görmüş uyarısı gelmeye başladı... vs.vs.vs. can sıkıcı durumlar...


Program güncellenmesine kadar genel olarak aşağıdaki işlemleri yapmak yavaşlama sorunlarınızı çözecektir.

1. Programı crtl+shift tuşu ile resetleyerek açın.
2. Mimari şablon ile yeni bir proje açın.
3. Yavaş çalışan projeyi yüklerken aktif kalem ve renk ayarlarını uygula seçeğini işaretleyin.
 
Geri
Üst