Hakan Şahin
Administrator
Sayın Kullanıcılarımız,
Aşağıdaki linki kullanarak ideCAD Mimari V6.2 programını indirebilirsiniz:
Olanakların listesi:
1. Yeni ideCAD Render ve render motoru
-Global Illumination (Photon Mapping/Irradiance Cache)
-Parametrik günışığı ve gökyüzü aydınlatması (ülke/şehir/tarih/saat seçerek güneşin fiziksel durumuna göre aydınlatma yapabilme)
-IES ışıkları (fotometrik ışıklar)
-Kusurlu kırılma/yansımalar
-Aydınlatılabilir objeler
-Sınırsız çoklu işlemci desteği
-Parametrik çimen/tüylü halı yapabilme
-Ambient occlusion
-Gerçekçi fresnel yansıma modeli
-Gökyüzü arkaplanı için yarıküresel environment map ya da "fiziksel gökyüzü" kullanabilme
-Kamera efektleri (vignetting, DOF lens blur, gamma, exposure control)
2. Parametrik giydirme cephe objesi
-Giydirme cephe eleman şemasını istenilen şekilde hızlıca hazırlayarak çizgi, yay veya spline konturlarla çizebilme
-Dış çerçeve (sınır) , yatay kayıt, dikey kayıt ve farklı panel gruplarıyla modelleme
-Profilleri tercihe göre cephenin tek veya iki tarafından gizleyerek cam cama birleşimli giydirme cephe tasarımlarını kolaylıkla oluşturabilme
-Cephe üzerinde istenilen yüzeyleri silme, kapı- pencere ekleme, cam ve dolu panelleri istenilen eksende döndürme gibi esneklikler ile özel tasarımlar yapabilme
-Doğrusal tek parça giydirme cepheleri yatayla açı yapacak şekilde eğebilme
-Giydirme cephe / çatıyla kes entegrasyonu ile yatayla açılı cepheleri trimleyebilme
3. ideCAD Render'da seçili objeler için yeni "materyal edit" komutu
4. Bir veya birden fazla objeyi seçip aynı objeleri tüm katlarda seçebilme komutu. Örneğin çok katlı bir binada, perspektifte bir kattaki korkuluk ve sövelerden bazılarını seçip tüm katlarda seç diyerek hepsini bir seferde seçebilme
5. Obje ayarlarında sık kullanılanları tanımlayıp tek komut ile çağırabilme (iç duvar, parapet duvarı, dış duvar gibi setleri kaydedip çağırabilme)
6. Kütüphane elemanlarını yerleştirirken otomatik olarak alttaki elemanın (mahal, arazi, diğer kütüphaneler, vb) üst kotunu alabilme
7. Kutu, döndürülmüş ve uzatılmış objeler ile serbest obje modelleme tekniklerini kullanabilme
8. Opsiyonel olarak kütüphane elemanlarının planda taranması.
9. Yay, çember, spline ve düz duvarların birbirleriyle kesişimlerinde trimleme ve bağlantıların otomatik yapılması
10. Katmanlı duvarların birleşiminde oluşan birleşim kombinasyonlarının çeşitlendirilmesi
11. Duvar bazlı profil objesi çizerken (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) profil objelerinin duvarın hangi tarafına yerleştirileceğine boşluk tuşu (space bar) ile karar verilebilmesi
12. Kapı - pencere modunda "hepsini seç" tıklanınca tüm kapı ve pencerelerin tek seferde seçilebilmesi.
13. Söve ve profil objelerinin (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) planda sıva üstüne çizilmesi
14. Kat silmesinin söve varsa söve sınırına kadar çizilmesi
15. Yeni materyal editörü ile ana "texture" klasörü altındaki alt klasörleri de görebilme
16. Yeni render motoru ile uyumlu hazır materyal kütüphanesi ve materyalleri "imt" dosyası olarak kayıt edip yükleyebilme
17. ideCAD Mimari'den ideCAD Render'a 2 boyutlu objelerin de aktarılması
İyi çalışmalar...
Aşağıdaki linki kullanarak ideCAD Mimari V6.2 programını indirebilirsiniz:
Bu linki görmek için izniniz yok.
Giriş yap veya üye ol.
Olanakların listesi:
1. Yeni ideCAD Render ve render motoru
-Global Illumination (Photon Mapping/Irradiance Cache)
-Parametrik günışığı ve gökyüzü aydınlatması (ülke/şehir/tarih/saat seçerek güneşin fiziksel durumuna göre aydınlatma yapabilme)
-IES ışıkları (fotometrik ışıklar)
-Kusurlu kırılma/yansımalar
-Aydınlatılabilir objeler
-Sınırsız çoklu işlemci desteği
-Parametrik çimen/tüylü halı yapabilme
-Ambient occlusion
-Gerçekçi fresnel yansıma modeli
-Gökyüzü arkaplanı için yarıküresel environment map ya da "fiziksel gökyüzü" kullanabilme
-Kamera efektleri (vignetting, DOF lens blur, gamma, exposure control)
2. Parametrik giydirme cephe objesi
-Giydirme cephe eleman şemasını istenilen şekilde hızlıca hazırlayarak çizgi, yay veya spline konturlarla çizebilme
-Dış çerçeve (sınır) , yatay kayıt, dikey kayıt ve farklı panel gruplarıyla modelleme
-Profilleri tercihe göre cephenin tek veya iki tarafından gizleyerek cam cama birleşimli giydirme cephe tasarımlarını kolaylıkla oluşturabilme
-Cephe üzerinde istenilen yüzeyleri silme, kapı- pencere ekleme, cam ve dolu panelleri istenilen eksende döndürme gibi esneklikler ile özel tasarımlar yapabilme
-Doğrusal tek parça giydirme cepheleri yatayla açı yapacak şekilde eğebilme
-Giydirme cephe / çatıyla kes entegrasyonu ile yatayla açılı cepheleri trimleyebilme
3. ideCAD Render'da seçili objeler için yeni "materyal edit" komutu
4. Bir veya birden fazla objeyi seçip aynı objeleri tüm katlarda seçebilme komutu. Örneğin çok katlı bir binada, perspektifte bir kattaki korkuluk ve sövelerden bazılarını seçip tüm katlarda seç diyerek hepsini bir seferde seçebilme
5. Obje ayarlarında sık kullanılanları tanımlayıp tek komut ile çağırabilme (iç duvar, parapet duvarı, dış duvar gibi setleri kaydedip çağırabilme)
6. Kütüphane elemanlarını yerleştirirken otomatik olarak alttaki elemanın (mahal, arazi, diğer kütüphaneler, vb) üst kotunu alabilme
7. Kutu, döndürülmüş ve uzatılmış objeler ile serbest obje modelleme tekniklerini kullanabilme
8. Opsiyonel olarak kütüphane elemanlarının planda taranması.
9. Yay, çember, spline ve düz duvarların birbirleriyle kesişimlerinde trimleme ve bağlantıların otomatik yapılması
10. Katmanlı duvarların birleşiminde oluşan birleşim kombinasyonlarının çeşitlendirilmesi
11. Duvar bazlı profil objesi çizerken (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) profil objelerinin duvarın hangi tarafına yerleştirileceğine boşluk tuşu (space bar) ile karar verilebilmesi
12. Kapı - pencere modunda "hepsini seç" tıklanınca tüm kapı ve pencerelerin tek seferde seçilebilmesi.
13. Söve ve profil objelerinin (süpürgelik, kat silmesi, bordür vb) planda sıva üstüne çizilmesi
14. Kat silmesinin söve varsa söve sınırına kadar çizilmesi
15. Yeni materyal editörü ile ana "texture" klasörü altındaki alt klasörleri de görebilme
16. Yeni render motoru ile uyumlu hazır materyal kütüphanesi ve materyalleri "imt" dosyası olarak kayıt edip yükleyebilme
17. ideCAD Mimari'den ideCAD Render'a 2 boyutlu objelerin de aktarılması
İyi çalışmalar...