Kolon kiriş birleşim bölgesi kesme güvenliği sağlamadı.

Merhaba Sayın Yöneticiler, yüklediğim projede zemin kat S9 ve S13 kolonlarında kolon kiriş birleşim bölgesindeki hatayı farklı boyutlar denememe rağmen çözemedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Merhaba,
Projenizde A-F akslarındaki subasman perdelerinin altında sürekli temel tanımlanmamış. Üst yapı etkileşimli çözüm yapıldığı için bu durum analiz modelinin hatalı oluşmasına sebep olur. Bu akslarda da sürekli temel tanımlayınız.
Kolonların üzerine noktasal döşeme yükü tanımlanmış. Noktasal döşeme yükü adından da anlaşılacağı gibi döşeme üzerine yük tanımlamak içindir. Kolonların üzerinde dikkate alınmaz. Kolonlara yük tanımlanması ile ilgili aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
-1. katta B- C-D vb. akslarındaki kirişler açılı bir şekilde tanımlandığı için bakış yönleri değişiyor ve sürekli çözülmüyor. Kirişlerin sürekli çözülmemesi kolon kiriş birleşim kesme güvenliği kontrolünde ayrı ayrı değerlendirilir. Kirişlerin sürekli çözülmesi için bakış yönlerini aynı olacak şekilde düzenleyiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Yukarıdaki bildirimlere göre proje datalarını düzenleyip, analiz sonuçlarını tekrar değerlendiriniz.

Kolon kiriş birleşim kesme güvenliği ve olası çözümleri için de aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

İyi çalışmalar
 
Merhaba
İlave olarak binanızın iki tarafında yüksekliği 7,5-12,5 m arasında subasman perdeleri var.
Su basman perdeleri arkasında toprak yükü varsa yatay toprak yükler ile birlikte hesap yaptırınız.
Yatay toprak yükü ilavesi ile mevcut kesitlerde yetersizlik oluşabilir.
 
Merhaba Sayın Yöneticiler, yüklediğim projede zemin kat S9 ve S13 kolonlarında kolon kiriş birleşim bölgesindeki hatayı farklı boyutlar denememe rağmen çözemedim. Yardımcı olursanız sevinirim.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Geometri kontrolünde belirtilen küçük açılı objeleri düzeltin. Mümkün olduğu kadar kolon-aks-kiriş düğüm noktalarını ortak yapmaya çalışın. ( hata yapma ihtimaliniz azalır ) .Kirişleriniz sürekli görünmüyor bu durumdan ötürü.... Kirişleri pilyesiz dizayn ediniz. kolonlar için minimum donatı çapını en az 16 mm seçin. Perdeler için tasarım sonlu elaman genişliğini en fazla 5Ö cm seçin. Önemli husus zemin parametrelerini kontrol edin. Yatak katsayısı ile zemin taşıma gücünü uyumlu görünmüyor. ( 44 t/m² taşıma gücü için yatak katsayısı 2464 t/m³ olmalı )
Düzenlenmiş proje ektedir.

Ancak projenizi mimari olarak canlandıramadım. Döşemesiz bu kadar büyük açıklıklar. Her ne kadar yönetmelik şartlarını sağlasanız da bu taşıyıcı sistemi gözden geçirmenizi tavsiye ederim.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.


İyi çalışmalar...
 
Merhaba,
Eklediğim projelerde yapmış olduğum tasarımda eksikler olduğu konusunda yapı denetimden dönüş alıyorum. ''İçeriye giren taşıtın kendi yükü ve taşıyabileceği toplam yük ile birlikte titreşim yükü ve hatta fren yükleri hesaplanmalı ve temele aktarılmalı. Ayrıca hangar yayılı bulunacak yükler hesaplanmalı m2 ye düşen yük bulunmalı ve tüm yükler temel tasarımında kullanılmalıdır. Çelik çatının mesnet yüklerini kolon başlarına aynı zamanda birleşim bölgelerindeki kirişlere de yüklenmelidir.'' şeklinde dönüş aldım. Bu tür yapı ilk defa yapı bahsedilen yükleri nasıl hesaplayabilirim ve tasarımda eksik var mıdır.
 

Ekli dosyalar

  • 2NOLU AMBAR.cde
    2.3 MB · Görüntüleme: 9
  • 3NOLU AMBAR.cde
    2.6 MB · Görüntüleme: 4
Ayrıca 2 nolu ambarın 1 ve g aksları dışında rampalar var. Sistem zorlanmaması adına ayrıca çözüm yaptım. Bu şekilde yapmam doğru olur mu ?
 
Geri
Üst