güvenli yapı tasarımı ortaya çıksın diye, katkı yapan tüm meslektaşlarıma saygım büyüktür, emekleri takdire şayandır,
Problemlere takılmak, benzer problemler bir daha olmasın içindir ve o probleme kancayı atarım,
malum olduğu üzere, bir taşıyıcının ( bir motorlu aracın, bir statik yapının) istiap haddi vardır, güvenlik için bu sınırın aşılmaması istenir.
yük taşımak için, araç seçimi makul, yükleme düzgün ve dengeli, altyapı ( yol) da olması gerektiği gibi ise; o aracın kaptanı keyifle yola revan olabilir.
bilir ki; motoru güçlü, araç bakımlı, yükü dengeli ve gereği kadar yüklenmiştir,
Prosedüre uygun kurulmuş, yüklenmiş, yeterliliği kanıtlanmış, bir taşıyıcı ve sisteme kim ne diyebilir ki?
her yiğidin yoğurt yemesi farklı denir ya, tarzım bu, illa benzetme yapacağım!
şimdi, bu otobüsten bozma, tek dingilli, salkım saçak ve dengesiz yükleri taşıyamayan kamyonu yolun batak kesiminden nasıl karşıya geçireceğiz?
yükü başka bir araca mı aktarsak, bataklığı mı kurutsak, yolu mu değiştirsek, yükün bir kısmını mı boşaltsak, araca takviyemi yapsak, yükü indirip, tekrar mı, derli toplu konumlandırsak, hadi bakalım, hep birlikte bu yüke bir el atalım...