V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

ideCAD ile Mimari tasarım Nasıl Yapılır? (Mimari modelleme)

Projede sağ tuş menü aktif durumda iken, "Ctrl" tuşu ile birlikte farenin sağ tuşuna basılırsa, en son çalışılan komut aktif hale gelir.
Genel Ayarlar penceresinden "Sağ tuş ile menü göster" özelliği kapatılırsa farenin sağ tuşuna basıldığında en son çalışılan komut aktif hale gelir.
Farenin sağ tuşu son çalışılan komut olarak işlevliyken, "Ctrl" tuşu ile birlikte farenin sağ tuşuna basılırsa sağ tuş menü açılır.
 

Ekli dosyalar

  • Sağ tuş menü.png
    Sağ tuş menü.png
    16 KB · Görüntüleme: 17,362
Komut satırını kullanarak klavyeden kısayol tuşları ile komutlara istediğiniz kısayolları atayabilirsiniz.
Komutları özelleştirmek için program klasörü içerisindeki "idecadalias.txt" dosyasının içinden düzeltme yapabilirsiniz.
İdeCAD 10 versiyonla birlikte, kurulum klasörüne gitmeden 'komut satırı editörü' komutundan program içinde de yapabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • komut.png
    komut.png
    100.2 KB · Görüntüleme: 17,321
  • idecadalias.png
    idecadalias.png
    154 KB · Görüntüleme: 17,321
'Kolon Trimle' komutu ile kolon kenarlarını duvarın açısına uygun düzenleyebilirsiniz.
Bunun için,
Düşey toolbardan kolon trimle ikonunu tıklayıp, kolonu seçin.
Deforme edilecek (değiştirilecek) kolon kenarını tıklayıp, referans objenizi seçin(aks,kiriş, duvar vb.)
 

Ekli dosyalar

  • 2.png
    2.png
    21.3 KB · Görüntüleme: 17,264
  • 1.png
    1.png
    27.2 KB · Görüntüleme: 17,264
Akslarınızı "Space bar(boşluk)" tuşuyla yatay, dikey veya açılı konuma getirebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • aks.png
    aks.png
    102.5 KB · Görüntüleme: 17,173
Araçlar menüsünden Geometri Kontrolüne tıklayarak, projenizin herhangi bir katında geometrik, yerleşim ve boyut olarak problemli objelerin varlığını kontrol edebilirsiniz. Program, kontrol sonunda ekrana sonuçları listeler.
Geometri kontrolü için;
- Araçlar menüsünden Geometri Kontrolüne tıklayın.
- Ekrana gelen diyalogda geometri kontrolü yapılacak durumları işaretleyin. Kontrolün tüm katlar için yapılıp yapılmayacağını belirtin ve minimum obje uzunluğunu girin (Sıfır değeri uzunluk kontrolü yapılmayacak demektir).
- Tamam butonunu tıklayın.
 

Ekli dosyalar

  • geometri kontrolü liste.PNG
    geometri kontrolü liste.PNG
    12 KB · Görüntüleme: 17,123
  • geometri kontrolü.PNG
    geometri kontrolü.PNG
    18.6 KB · Görüntüleme: 17,123
Herhangi bir objeyi (duvar,pencere, kolon vs.) tüm katlarda tek seferde seçmek için, ilgili objeyi seçtikten sonra, sağ tuş menüde bulunan 'Tüm Katlarda Seç(Ctrl+B)' komutunu tıklayın.
 

Ekli dosyalar

  • tüm katlarda seç.png
    tüm katlarda seç.png
    244.4 KB · Görüntüleme: 17,067
'Yağmur iniş borusu' komutuna girip, farenin sol tuşuna tıklayarak yerini ve açısını belirleyip yağmur iniş borusu oluşturabilirsiniz.
Yağmur iniş borusu ayarlarından, gövde, kelepçe, bağlayıcı gibi elemanların kesit, materyal ve boyut ayarlarını yapabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • yagmur2.jpg
    yagmur2.jpg
    712.8 KB · Görüntüleme: 17,024
  • y (2).jpg
    y (2).jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 17,024
  • ii.jpg
    ii.jpg
    302.6 KB · Görüntüleme: 17,024
Perspektif penceresinde, çizilen modelin yapı elemanlarını "Filtre" menüsü ile gizlemek ve göstermek mümkündür. Filtre menüsü, perspektif penceresinin sağ üst köşesinde bulunan filtre ikonu farenin sol tuşu ile tıklanarak açılır.
Giydirme cephe, dış cephe kaplamasını saklamak için:
- Perspektif penceresinin sağ üst köşesinde bulunan filtre ikonu farenin sol tuşu ile tıklayın.
- Açılan Filtre menüsünden Giydirme cephe/dış kaplamaları sakla ikonunu tıklayın.
- Seçim sonunda giydirme cephe ve dış cephe kaplaması elemanlarınız gizlenecektir.
 

Ekli dosyalar

  • Filtre 1.PNG
    Filtre 1.PNG
    673.4 KB · Görüntüleme: 16,958
  • Filtre 2.PNG
    Filtre 2.PNG
    9 KB · Görüntüleme: 16,958
  • Filtre 3.PNG
    Filtre 3.PNG
    648.9 KB · Görüntüleme: 16,958
Mahal oluştururken,"ctrl" tuşuna basıp mahal yazısının yerine karar verebilirsiniz.

Dilerseniz mahallerinizi yerleştirdikten sonra da mahal yazısı taşı komutuyla mahal etiketini taşıyabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • mahal.png
    mahal.png
    60.4 KB · Görüntüleme: 16,806
  • mhl.png
    mhl.png
    26.9 KB · Görüntüleme: 16,806
Perspektif penceresinde klavyeden "Home" tuşuna basarak görüntünüzü başlangıç konumuna(orijin noktasından görünen açıya) getirebilirsiniz.

- Perspektif pencere aktifken Home tuşuna basınız.

Farklı bir konumdan yapının perspektif görüntüsü:

Home tuşuna bastıktan sonra yapının perspektif görüntüsü:
 

Ekli dosyalar

  • Home Tuşu 1.PNG
    Home Tuşu 1.PNG
    345.9 KB · Görüntüleme: 16,734
  • Home Tuşu 2.PNG
    Home Tuşu 2.PNG
    398.8 KB · Görüntüleme: 16,734
Duvarlar kiriş ve perde çizerken; objenin ilk noktasını belirledikten sonra "Space bar(boşluk)" tuşuna basarak objenin kaçıklığını (alt-üst-orta) değiştirebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • space.png
    space.png
    20.4 KB · Görüntüleme: 16,691
"Dinamik Giriş" özelliği ile objeyi tanımlama aşamasında uzunluk ve açı bilgilerini girebilirsiniz.

Uzunluk değerini girdikten sonra açı kutucuğunu aktif yapmak için klavyeden 'tab' tuşuna basınız.
Dinamik girişi açmak için;
Genel Ayarlar menüsünden, kutupsal izleme sekmesinin altından, dinamik giriş seçeneğini aktif yapınız.
 

Ekli dosyalar

  • dinamik.png
    dinamik.png
    3.3 KB · Görüntüleme: 16,631
  • dinamik giriş.png
    dinamik giriş.png
    12.7 KB · Görüntüleme: 16,631
Eğik aksların kontur dışında kalan kısımlarını Aks ayarlarından "Eğik aksları kontur dışında düzleştir" seçeneği ile düz çizdirebilirsiniz.
- Kontur dışında düzleşmesini istediğiniz aksları seçip Aks Ayarlarına girin.
- Eğik aksları kontur dışında düzleştir özelliğini işaretleyin.
- Eğik akslarınız kontur dışında düz çizilecektir.
 

Ekli dosyalar

  • Kontur dışı.PNG
    Kontur dışı.PNG
    129 KB · Görüntüleme: 16,575
  • Kontur dışı 3.PNG
    Kontur dışı 3.PNG
    129.1 KB · Görüntüleme: 16,575
  • Kontur dışı 2.PNG
    Kontur dışı 2.PNG
    17.2 KB · Görüntüleme: 16,575
Farenin sağ tuşuna basarak açılan sağ tuş menüsünden, katmanlar alt menüsü altında, obje bazında "katmanı kapatabilir/açabilir, kilitleyebilir/çözebilir", katmanı değiştirebilirsiniz.
Katmanlar alt menüsünden yapmak istediğiniz katman işlemini seçtikten sonra, ilgili objeyi tıklayıp sağ tuşla seçimi sonlandırmanız gerekmektedir.
 

Ekli dosyalar

  • katman.png
    katman.png
    107.9 KB · Görüntüleme: 16,238
Aktif kattaki herhangi bir objeye ait tüm elemanları (duvar, mahal vs.) bir seferde seçmek için, ilgili komutu çalıştırdıktan sonra "Hepsini Seç (Ctrl+A)" komutunu tıklayın.

Örneğin duvar objelerini seçmek için;
- Duvar komutuna tıklayın.
- Hepsini seç (Ctrl+A) komutunu tıklayın.
 

Ekli dosyalar

  • Hepsini Seç 1.PNG
    Hepsini Seç 1.PNG
    620.6 KB · Görüntüleme: 16,060
  • Hepsini Seç 2.PNG
    Hepsini Seç 2.PNG
    620.5 KB · Görüntüleme: 16,060
Kapı/pencere komutundayken; imlecinizi duvar üzerine götürüp, klavyeden 1-2-3 tuşlarıyla etiket ve açılış yönünü belirleyebilirsiniz.

Klavyeden 1 tuşuna basarak etiket simetreyi , klavyeden sırasıyla 2 ve 3 tuşlarına basarak ise kapının X ve Y simetrisini alabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • kapı.png
    kapı.png
    35 KB · Görüntüleme: 15,885
Çizim alanına yerleştirilen objeleri "Objeleri Otomatik Adlandır" komutunu kullanarak hızlıca adlandırabilirsiniz.

Aksları adlandırmak için:
- Akslarınızı seçin ve Objeleri Otomatik Adlandır komutuna tıklayın.
- Açılan Otomatik Adlandırma Seçenekleri diyaloğundan yöntem ve düzen seçimlerinizi yapın ve Tamam butonuna tıklayın.
- Objeleri Otomatik Adlandır diyaloğundan adlandırma ve yön seçimlerini yapıp Tamam butonuna tıkladığınızda seçmiş olduğunuz akslar belirlediğiniz kriterlere göre yeniden adlandırılacaktır.

Aynı anda farklı objeleri (kolon, duvar, aks gibi.) birlikte seçerek tek seferde Objeleri Otomatik Adlandır komutunu kullanarak hızlıca adlandırabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • Otomatik Adlandır 1.PNG
    Otomatik Adlandır 1.PNG
    202.2 KB · Görüntüleme: 15,712
  • Otomatik Adlandır 2.PNG
    Otomatik Adlandır 2.PNG
    13.4 KB · Görüntüleme: 15,712
  • Otomatik Adlandır 3.PNG
    Otomatik Adlandır 3.PNG
    194.1 KB · Görüntüleme: 15,711
  • Otomatik Adlandır 4.PNG
    Otomatik Adlandır 4.PNG
    9.6 KB · Görüntüleme: 15,712
Çalışma ekranınızı "Görüntü konfigürasyonu" komutuyla istediğiniz sayıda çalışma ekranına bölebilirsiniz.
Görüntü Konfigürasyonu diyaloğunda hangi ekran şekli ile çalışılmak isteniyorsa, o seçenek işaretlenir.
 

Ekli dosyalar

  • Görüntü Konfigirasyonu.png
    Görüntü Konfigirasyonu.png
    9.2 KB · Görüntüleme: 15,553
  • Görüntü Konfigirasyonu İkili.PNG
    Görüntü Konfigirasyonu İkili.PNG
    578.1 KB · Görüntüleme: 15,553
  • Görüntü Konfigirasyonu Dörtlü.PNG
    Görüntü Konfigirasyonu Dörtlü.PNG
    421.9 KB · Görüntüleme: 15,553
  • Görüntü Konfigirasyonu Sekizli.PNG
    Görüntü Konfigirasyonu Sekizli.PNG
    482 KB · Görüntüleme: 15,553
Pencere, kapı, merdiven ya da kütüphane gibi objeleri çizerken klavyeden "Space(boşluk)" tuşuna basarsanız, yerleştireceğiniz objelerin referans noktalarını değiştirebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • yerlesim.png
    yerlesim.png
    111 KB · Görüntüleme: 15,207
"Kontur seçerek mahal oluştur" komutu ile sınırlarını belirleyerek mahal oluşturabilirsiniz.
- Mahal toolbarından Kontur seçerek mahal oluştur ikonuna tıklayın.
- Mahal oluşturmak istediğiniz alanın çevresindeki duvar objeleri sırayla seçiniz.
- Son duvarı seçip kapalı bir alan oluştuğunda mahaliniz oluşacaktır.
 

Ekli dosyalar

  • Kontur seçerek mahal 2.PNG
    Kontur seçerek mahal 2.PNG
    209 KB · Görüntüleme: 15,100
  • Kontur seçerek mahal 1.PNG
    Kontur seçerek mahal 1.PNG
    217.8 KB · Görüntüleme: 15,100
  • Kontur seçerek mahal 3.PNG
    Kontur seçerek mahal 3.PNG
    237.9 KB · Görüntüleme: 15,100
Geri
Üst