Nurgül KAYA
Moderator
Merhaba;
Sorunun sebebi ilk ve son aksınızda yer alan betonarme kiriş ve orta kolonlar ile makas arasında oluşan düğüm noktaları ve yük aktarımına göre alt başlıkta basınç oluşmuş, diğerlerinde ise çekme var ve basınç ile çekme durumlarında Çelik Yönetmeliğine göre sınır farklıdır. Sorun buradan kaynaklanmaktadır.
Öncelikle betonarme kiriş ve kolonlarınız ile makas arasındaki bağlantıyı düzeltmek için kirişleri aşağı bir kota alınız, betonarme kolon ile makas arasında mesnet birleşimi tanımlayınız. Ya da düğüm noktasının makas düğüm noktası ile çakışmasını sağlayacak şekilde betonarme kolonun yerini modelleyiniz. Çünkü aradaki bağlantıdan dolayı alt başlıkta ek etki görünüyor.
Bunun dışında ise yapınız stabilite açısından problemlidir. Çatı da mutlaka en azından ilk ve son bölmede yatay çapraz kullanınız. Ve alt başlıkları stabilite kirişleri ile birbirine bağlayınız.
İyi Çalışmalar.
Sorunun sebebi ilk ve son aksınızda yer alan betonarme kiriş ve orta kolonlar ile makas arasında oluşan düğüm noktaları ve yük aktarımına göre alt başlıkta basınç oluşmuş, diğerlerinde ise çekme var ve basınç ile çekme durumlarında Çelik Yönetmeliğine göre sınır farklıdır. Sorun buradan kaynaklanmaktadır.
Öncelikle betonarme kiriş ve kolonlarınız ile makas arasındaki bağlantıyı düzeltmek için kirişleri aşağı bir kota alınız, betonarme kolon ile makas arasında mesnet birleşimi tanımlayınız. Ya da düğüm noktasının makas düğüm noktası ile çakışmasını sağlayacak şekilde betonarme kolonun yerini modelleyiniz. Çünkü aradaki bağlantıdan dolayı alt başlıkta ek etki görünüyor.
Bunun dışında ise yapınız stabilite açısından problemlidir. Çatı da mutlaka en azından ilk ve son bölmede yatay çapraz kullanınız. Ve alt başlıkları stabilite kirişleri ile birbirine bağlayınız.
İyi Çalışmalar.