Merhaba;
kd-ağacı hatası, sistemde tanımlanan sahneyi işlemek için yeterli hafıza bulunmadığı zaman alınır. Daha büyük boyutlu sahneleri render etmek için daha çok RAM gerekmektedir. Genellikle prosedürel çimen kullanılınca yüzey sayısı duruma göre aşırı artabildiği için bu durum çıkıyor. Çözüm olarak bir şekilde sahnenizde kullandığınız face sayısını azaltmaktan başka kesin bir çareniz yok.
Bu iş için uygulanabilecek çözümler şunlardır:
-Çimen yoğunluğunuzu ve kalitesini azaltmak
-Kameraya yakın, görüntüyü etkileyecek sınırlı bir alana prosedürel çimen tanımlayıp arka plandaki kısmları düz doku ile bırakmak
-32 bit işletim sistemi kullanıyorsanız 64 bit işletim sistemine geçmek (program 32 bit windows XP'de maksimum 2 GB, vista ve Windows 7'de 3GB, 64 bit işletim sistemlerinde ise 4 GB hafıza kullanabilir).
1-2 sene öncesine kadar render işlemini ekran kartlarına yaptırmanın bir yolu yoktu. Şimdi yavaş yavaş CUDA ve OpenCL teknolojileri ile ekran kartını render için kullanan teknikler çıkmaya başladı, ancak hala emekleme aşamasında. Şu an için render işlemini CPU'ya yaptırmak en verimlisi, orta vadede ekran kartlarının render için kullanımı yaygınlaşacaktır. Gelecekte ideCAD te bu teknolojiyi kullanabilir, ancak henüz erken.
Genel çalışma için nVidia kartlar ATI kartlara göre openGL desteği daha stabil olduğu için daha iyi sonuç vermektedirler, biz ideCAD için nVidia kartları önermekteyiz. Aşırı hızlı bir kart almanıza gerek yok, GT240 ve üstü modeller ortalama projelerde çalışmak için yeterlidir. İşlemcinizin hızı çalışma veriminizi daha çok etkiler.
kd-ağacı hatası, sistemde tanımlanan sahneyi işlemek için yeterli hafıza bulunmadığı zaman alınır. Daha büyük boyutlu sahneleri render etmek için daha çok RAM gerekmektedir. Genellikle prosedürel çimen kullanılınca yüzey sayısı duruma göre aşırı artabildiği için bu durum çıkıyor. Çözüm olarak bir şekilde sahnenizde kullandığınız face sayısını azaltmaktan başka kesin bir çareniz yok.
Bu iş için uygulanabilecek çözümler şunlardır:
-Çimen yoğunluğunuzu ve kalitesini azaltmak
-Kameraya yakın, görüntüyü etkileyecek sınırlı bir alana prosedürel çimen tanımlayıp arka plandaki kısmları düz doku ile bırakmak
-32 bit işletim sistemi kullanıyorsanız 64 bit işletim sistemine geçmek (program 32 bit windows XP'de maksimum 2 GB, vista ve Windows 7'de 3GB, 64 bit işletim sistemlerinde ise 4 GB hafıza kullanabilir).
1-2 sene öncesine kadar render işlemini ekran kartlarına yaptırmanın bir yolu yoktu. Şimdi yavaş yavaş CUDA ve OpenCL teknolojileri ile ekran kartını render için kullanan teknikler çıkmaya başladı, ancak hala emekleme aşamasında. Şu an için render işlemini CPU'ya yaptırmak en verimlisi, orta vadede ekran kartlarının render için kullanımı yaygınlaşacaktır. Gelecekte ideCAD te bu teknolojiyi kullanabilir, ancak henüz erken.
Genel çalışma için nVidia kartlar ATI kartlara göre openGL desteği daha stabil olduğu için daha iyi sonuç vermektedirler, biz ideCAD için nVidia kartları önermekteyiz. Aşırı hızlı bir kart almanıza gerek yok, GT240 ve üstü modeller ortalama projelerde çalışmak için yeterlidir. İşlemcinizin hızı çalışma veriminizi daha çok etkiler.