V11.11 Yayınlandı. İndirmek için Tıklayınız

Bim Mimari Tasarım Kullanımıyla İlgili Görüşler Sorular

Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

merhabalar,
programla ilgili bazı problemlerim var bir türlü çözemedim.
1-program çok sık hata verip kapanıyor
2-render çalışmalarında ağaç kullandığımda render almak imkansız hale geliyor
3-bazı render çalışmalarında mükemmel sonuç aldığım halde bazı çalışmlarda render çok kötü çıkıyor bunun sebebini bir türlü anlayamadım
ayrıca mesela sütun yapmak istiyorum yuvarlak kolonu koyup düz bir sütun şeklinde yapabiliyoruz..fakat ben sütun altında ayak üstünde başlık olsun istiyorum gövdesinde işlemeler falan olsun istiyorum..bunları yardımcı objelerle yapabiliyorum ama çok zaman alıyor ve tam istediğim sütunları yapamıyorum...önerim kütüphaneye sütunlar diye bir bölüm eklenemezmi?resimde görüldüğü gibi...
iyi çalışmalar...
 

Ekli dosyalar

  • sütunlar.jpg
    sütunlar.jpg
    87.6 KB · Görüntüleme: 18,645
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Oluşturmak istediğiniz kütüphene objeleri ile uğraşmanıza gerek yok.
Çeşitli sitelerden 3ds objeleri import edip rendera aktarıp çok güzel kütüphene objeleri oluşturabilirsiniz.
Mesela aşağıda verdiğim linkte çeşitli kategoriler altında binlerce 3ds objeler var.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

yozhan":1vcadlpu' Alıntı:
Oluşturmak istediğiniz kütüphene objeleri ile uğraşmanıza gerek yok.
Çeşitli sitelerden 3ds objeleri import edip rendera aktarıp çok güzel kütüphene objeleri oluşturabilirsiniz.
Mesela aşağıda verdiğim linkte çeşitli kategoriler altında binlerce 3ds objeler var.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
bunu denedim çok zaman alıyor o kadar zamanım malesef yok..bu 3ds objeler neden bizim programımızda yok ki?
ayrıca yukarıda 28.12.2012 tarihinde yetkililerden yardım isteğim oldu ama 3 gündür cevap alamıyorum...
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

akif tekin:2a5ukgwi' Alıntı:
merhabalar,
programla ilgili bazı problemlerim var bir türlü çözemedim.
1-program çok sık hata verip kapanıyor
2-render çalışmalarında ağaç kullandığımda render almak imkansız hale geliyor
3-bazı render çalışmalarında mükemmel sonuç aldığım halde bazı çalışmlarda render çok kötü çıkıyor bunun sebebini bir türlü anlayamadım
ayrıca mesela sütun yapmak istiyorum yuvarlak kolonu koyup düz bir sütun şeklinde yapabiliyoruz..fakat ben sütun altında ayak üstünde başlık olsun istiyorum gövdesinde işlemeler falan olsun istiyorum..bunları yardımcı objelerle yapabiliyorum ama çok zaman alıyor ve tam istediğim sütunları yapamıyorum...önerim kütüphaneye sütunlar diye bir bölüm eklenemezmi?resimde görüldüğü gibi...
iyi çalışmalar...

Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

2-Kütüphane ayarlarında kütüphanelerin boyutları yazar. Sahnenizde çok çok fazla ağaç yer alıyorsa kameraya
yakın ağaçları daha çok detaylı (daha büyük dosya boyutlu) arka planda kalanları daha az detaylı (daha küçük boyutlu)
seçmelisiniz. Bu kural tüm render motorlarında geçerlidir ve randımanlı bir çalışma için dikkate alınmalıdır.
Animasyon hazırlanmayacaksa 3d ağaçlar kullanmak yerine opak ağaçlar kullanmak daha iyi olacaktır. (veya karma)
bknz:
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.

3-Render motorumuzun başarılı sonuçları ortadır.
Bu linki görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol.
Bazı sahnelerde mükemmel sonuçlar aldığınız halde bazı çalışmalarınızdan kötü sonuçlar çıkması, sizin o sahneleri render için iyi
hazırlayamamızdan kaynaklanır. Herkes iyi render alabilir gibi bir kaide yok. İyi render almak bir süreç...
Programa hakim olma, mimariye hakim olma,iyi bir mimari cephe/ sahne,doğru materyal kullanımı, estetik zevklere sahip olma,
iyi sonuçlar alana kadar tekrar tekrar deneme ve her işte olduğu gibi deneyim kazana kadar çalışma ve kişinin kendini geliştirmesiyle
doğrudan bağlantılıdır. Başarılı olamadığınız sahnelerden birkaçını gönderin. Tavsiyelerimizi söyleyelim. O doğrultuda düzenlemelerinizi
yapıp üzerinde çalışmaya devam edin.

4-Alttaki linkte döndürülmüş ve uzatılmış obje kullanarak sütun, çelik çatı, payanda vb. yapabileceğiniz örnek projeler bulacaksınız.

Bunları inceleyip kendiniz kolaylıkla istediğiniz objeyi modelleyebilirsiniz. Daha dallı güllü sütün başlıkları istiyorsanız Yaşar
Bey'İn önerdiği siteden veya benzeri sitelerden 3ds indirmek ve kütüphane yapmak mümkün. Gerçi bu iki yöntemi de
bildiğinizi yazmışsınız. Çok zaman alıyor demişsiniz. Çok zaman almaz kesinlikle. Birkaç dakikalık işlemlerden bahsediyoruz.
Kütüphaneye birkaç tip eklenebilir mi, elbette eklenir. İlerleyen günlerde ekler, forum üzerinden paylaşırız da, ancak program
kütüphanesinde illa her istediğinizi bulamayacaksınız. Biz başka türlü bir şey eklesek siz başka türlüsünü de kullanmak isteyeceksiniz.
Uzun lafın kısası uzun zaman alıyor şeklinde düşünmek çok doğru bir yaklaşım değil. Özel bir şey ortaya koymak istiyorsanız
birkaç dakikanızı ayırmaktan imtina etmemelisiniz. Program hem serbest modellemeyi hem dosya transferini mümkün hale getirmişken
bunlardan istifade etmemek, her şeyi hazır tipler arasından kullanmaya çalışmak tasarımı, dolayısıyla mimari projeyi de kısıtlar.
Saygılarımla
 

Ekli dosyalar

Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

SN ARZU HANIM ÖRNEKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM HARİKA ONLARI GÖRÜNCE DAHA ÇOK SEY YAPABİLİRİM ARTIK SAYGILARIMLA
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

arzu hanım teşekkür ederim yardımlarınız için..bir sorum daha olacak.mesela eğimli bir yol ya da arazi yaptım bu yola araba koyacağım fakat arabanın eğimini yola göre nasıl ayarlarım..
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Henüz kütüphane ayarlarında, objeleri z düzleminde döndürme yok maalesef. Olduğunda işimiz çok kolaylaşacak. Şimdilik biraz uğraşarak yapıyoruz.

1-Önce projeyi yeni isimle kaydedin. Arazi ve arabayı seçip, seçimi ters çevir deyin ve silin. Arazi ve araba dışındaki objeler silinecektir.

2-Projeyi bu haliyle ideCAD Render'a aktarın. Açılan ideCAD Render arayüzünde arabayı döndürmeye müsait bir görünüm penceresine geçin.
(Sol/sağ/arka veya ön view'lardan uygun olanına.)

3- Daha sonra döndür komutuyla arabayı yola paralel olacak şekilde çevirin. Araziyi silin.

4-Bundan sonrası için arabayı ister 3ds export yaparak, ideCAD Mimari projeniz içine import 3ds yapıp çağırırsınız,
isterseniz ideCAD Render'da kütüphane (ktp2 olarak) kaydetme adımlarını uygulayarak, mimari program içine kütüphane olarak çağırırsınız.

İyi çalışmalar
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

arzu hanım söylediğinizi aynen yaptım süper oldu çok teşekkür ederim bunu ne zamandır soracaktım sırf bu yüzden araç koymuyordum :)
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Herkese merhaba; kapı etiketi yazısını ayrıca büyütemedik. Çemberin yarıçapını artırınca büyüyor ama bu seferde görüntü hoş olmuyor. bunun başka yolu var mı ?
 

Ekli dosyalar

  • kapı etiketi.jpg
    kapı etiketi.jpg
    98.1 KB · Görüntüleme: 18,536
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Erturan bey merhaba,
Kapı/pencere yazı harf yüksekliği, etiket çapına bağlıdır, çap değeri değiştirilmeden harf yüksekliğine müdahale edilemez. Fakat kapı/pencere ayarlarında 'etiket yok' opsiyonunu seçip manuel olarak yazı komutu ile kapı/pencere isimlerini tanımlayabilirsiniz. İlkel objeler(2 boyutlu çizim objeleri) ile etiket çapı ve çizgisi tanımlayarak işlemi bitirebilirsiniz.
İyi çalışmalar...
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Teşekkür ederim Hatice hanım, bu şekilde büyük projede kontrol zorlaşabilir. bu öneriyi yeni versiyonlara not alın :) kolay gelsin iyi çalışmalar.
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

merhabalar,
daha önce yapmadığım zorlukta bir projenin 3 boyutlu çalışmasını yapacağım.çalışmaya başladım fakat daha en başta zorlanmaya başladım..projenin uygulanacağı arazi yamaç bir arazi.arazinin başı ve sonu arasında yaklaşık 60 m kot farkı var.araziye teraslama yapılacak.ben önce duvar ve döşemeler yardımı ile araziyi kabaca oluşturdum.yüksek katlı 3 blok var blokları araziye aplike etmekte problem yaşayacağım diye düşünüyorum..bunu en basit şekilde nasıl yapmalıyım yardımcı olur musun?ben araziyi ayrı blokları ayrı çalışıp ikisini birleştirmeyi düşündüm olur mu bilmiyorum.yani bloğu tamamen bitirdikten sonra 3ds blok olarak kaydettikten sonra o bloğu araziye kopyalayıp kot vererek yerleştirsem olur mu?3ds olarak kaydettiğimde materyaller değişir mi?daha basit bir yolu var ise yardımlarınızı rica ediyorum
 

Ekli dosyalar

  • 1.png
    1.png
    18.6 KB · Görüntüleme: 18,510
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

akif tekin":2pt3yq1m' Alıntı:
merhabalar,
daha önce yapmadığım zorlukta bir projenin 3 boyutlu çalışmasını yapacağım.çalışmaya başladım fakat daha en başta zorlanmaya başladım..projenin uygulanacağı arazi yamaç bir arazi.arazinin başı ve sonu arasında yaklaşık 60 m kot farkı var.araziye teraslama yapılacak.ben önce duvar ve döşemeler yardımı ile araziyi kabaca oluşturdum.yüksek katlı 3 blok var blokları araziye aplike etmekte problem yaşayacağım diye düşünüyorum..bunu en basit şekilde nasıl yapmalıyım yardımcı olur musun?ben araziyi ayrı blokları ayrı çalışıp ikisini birleştirmeyi düşündüm olur mu bilmiyorum.yani bloğu tamamen bitirdikten sonra 3ds blok olarak kaydettikten sonra o bloğu araziye kopyalayıp kot vererek yerleştirsem olur mu?3ds olarak kaydettiğimde materyaller değişir mi?daha basit bir yolu var ise yardımlarınızı rica ediyorum
rica etsem biri bana yardımcı olabilir mi?
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

akif tekin:waclcnn3' Alıntı:
akif tekin:waclcnn3' Alıntı:
merhabalar,
daha önce yapmadığım zorlukta bir projenin 3 boyutlu çalışmasını yapacağım.çalışmaya başladım fakat daha en başta zorlanmaya başladım..projenin uygulanacağı arazi yamaç bir arazi.arazinin başı ve sonu arasında yaklaşık 60 m kot farkı var.araziye teraslama yapılacak.ben önce duvar ve döşemeler yardımı ile araziyi kabaca oluşturdum.yüksek katlı 3 blok var blokları araziye aplike etmekte problem yaşayacağım diye düşünüyorum..bunu en basit şekilde nasıl yapmalıyım yardımcı olur musun?ben araziyi ayrı blokları ayrı çalışıp ikisini birleştirmeyi düşündüm olur mu bilmiyorum.yani bloğu tamamen bitirdikten sonra 3ds blok olarak kaydettikten sonra o bloğu araziye kopyalayıp kot vererek yerleştirsem olur mu?3ds olarak kaydettiğimde materyaller değişir mi?daha basit bir yolu var ise yardımlarınızı rica ediyorum
rica etsem biri bana yardımcı olabilir mi?

Akif bey merhaba,
Arazi ve arazi alt bölge komutu ile farklı bir komuta ihtiyaç kalmaksızın eğimli bir arazi oluşturabilirsiniz. Arazi sınırlarını tanımlayacak düğüm noktalarına kot değeri girin. Alt noktalar için 0 m, üst noktalar için 60 m kot değerini girerek eğimli araziyi tanımlayın. Arazide oluşturmak istediğiniz teras boşlukları için arazi boşluk komutunu kullanın. Arazi boşluk komutu ile istediğiniz kota boşaltma ya da doldurma işlemi yapabilirsiniz.Arazi alt bölge komutu ile arazinin kendi kotunda farklı materyal tanımlayabileceğiniz alan ya da yaya yolu oluşturabilirsiniz.

İyi çalışmalar....
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

3ds objleri ktp ye çevirip yeni kütüphane objeleri oluşturmak istiyorum fakat
1-3ds objeyeorjinalinde gördüğüm materyali nasıl uygulayacağım
2-otomatik plan oluştur dediğimde idecad render donup kalıyor..
yardımcı olurmusunuz?
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Merhaba 3ds olarak export ettiğim dosyayı 3d max programında açamıyorum improper file format gibi bir hata veriyor. ne yapmam gerek?
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

Erman Bey merhaba,
materayal isimlerinizin uzun olması, isimlerinde türkçe karakter kullanılması veya dosyanın 3d studio'nun import edebileceği maksimum yüzey sayısından fazla yüzey içermesi durumlarında bu hatayı alırsınız. 3ds yerine export seçeneklerimizde
bulunan OBJ uzantılı transfer ederseniz problem yaşamadan aktarırsınız.. 3ds genel anlamda sıkıntılı bir format. Bu nedenle obj exportu da export seçeneklerimize dahil ettik.
İyi çalışmalar
 
Re: ideCAD Mimari 7 kullanımıyla ilgili görüşler sorular

ARZU HANIM HERHANGİ BİR PC DE SIK KULLANILANLAR DA OLUŞTURDUGUMUZ OBJELER HANGİ KLASÖR VE İSİM ALTINDA KOPYALANIYOR ONU BAŞKA BİR BİLGİSAYARA AKTARABİLİRMİYİM ? . TEŞEKKÜR EDERİM SAYGILARIMLA
 
Geri
Üst