ideCAD Mimari'de nelerin olmasını isterdiniz?

Yeni versiyonda varmı bilmiyorum ama. kesit kısmında planlarında görünümünü görebilsek(interaktif kameralı olabilir:)). kesitin doğruluğundan emin olabilmek adına.
 
mimarahm@":2b8bech8' Alıntı:
Yeni versiyonda varmı bilmiyorum ama. kesit kısmında planlarında görünümünü görebilsek(interaktif kameralı olabilir:)). kesitin doğruluğundan emin olabilmek adına.

Merhaba,
6.50 versiyonda yenilenen kesit olanakları içinde kesit ve görünüşü plana blok olarak getirme eklenmiştir. Böylece plan ve kesiti birlikte görebilir, kontrol edebilirsiniz. Bu olanak ayrıca vaziyet planlarını oluşturuken kesit ve görünüşleri plan yerleştirmek için de kullanılabilir.
 

Ekli dosyalar

  • KESİT BLOK.jpg
    KESİT BLOK.jpg
    391.4 KB · Görüntüleme: 19,638
"Akıllı ODT" Kapı/Pencere

Merhabalar..
Toolbar da kapı ve pencereler ODT Kapı/Pencere altından çağrılmakta..Projede kullanılan kapıların veya pencerelerin özelliklerini değiştirmek istediğimizde tek tek yada topluca "hepsini seç" komutuyla kapı ve pencere karışık olarak seçebiliyoruz..

Özelliklerini değiştirmek istediğimizde kapılar ve pencereler karışık olarak seçilmiş olduğundan istenen değişiklik yapmak bir hayli zaman almakta..

Önerim.

Kapılar ayrı pencereler ayrı ayrı "Akıllı ODT" mantığı ile hangi tip ve özellikte ise ona göre çağrılabilsin..

Aynı önerim kütüphane objeleri içinde geçerli Örneğin:Lavobo tıklandığında proje üzerinde tanımlanmış sadece o tip lavaobolar,küvet tıklandığında sadece o tipte küvetler,koltuk tıklandığında sadece o tip koltuklar v.s.. Ayrıca:projede kullanılan materyalleri "paketle" olanağının kütüphane,kapı pencere,tarama,yazı fontu vs. opsiyonel olarak paketlenmesi..
 

Ekli dosyalar

  • ODT.PNG
    ODT.PNG
    4.9 KB · Görüntüleme: 19,585
otomatik adlandırma

Aynı tip ve ölçüde olan pencere ve kapılara aynı numaranın verilmesi. otomatik adlandırmada her pencereye ayrı numara veriyor ve biz bunları değiştirmek zorunda kalıyoruz.
 
Merhabalar İdeyapı ilk olarak son güncellemedeki yenilikler için sizi tebrik ederim. size birkaç önerilerim olacak
1.mahal özeliklerin içinde hangi bağımsız bölüme ait olduğunu belirleyebilelim ve bunun sonucunda ide bize inşaat taban alanını bağımsız bölümlerin alanlarını salonlara yazabilsin şekilsel olarak kat planın köşesine ekliye bilelim bundan elde edilen verilerle kat genel ayarları gibi bir tabloda arazi m2 vererek arsa paylarını hesaplayıp mahal listesini paftalarımıza eklemek için oluşturabilelim yada bağımsız ortak alan ve boşlukları rota ile kapalı poligonlar oluşturup tanımlayarak ta yapabiliriz

2.duvarları yerleştirirken yada yerleştirdikten sonra üst ve alt kotu döşeme ve kirişlere otomatik olarak algılayıp kendi kotunu ayarlayabilirsin
Kapı ve pencerelerde döşeme üst ve /veya alt kota otomatik yerleştirebilme seçeneği bulunabilir.

3.duvarı seçtiğimde diğer duvarla arasındaki mesafeyi ayarla bileceğim bir ölçü çizgisi çıksın bu ölçü çizgisinin uçlarını duvarın ortasından mı altından mı üstünde mi alınacağını belirtebileceğim belirteçler olsun yeri geldiğinde bu ölçüyü sabitleye bileyim buna bağlı olarak duvarları sabitleme olanağını kullanarak belirli duvarları kitleyip mahali olmasını isteğim m2 yi girdiğimde kilidi açık olan duvar yönünde mahal büyüyüp küçülebilsin. aşağıdaki resim bir fikir verebilir.

[attachment=0]1.jpg[/attachment]

4.yağmur oluğu oluşturma konusunda bir özellik eklenebilir.
5.kapı ve pencerelerimizi tip olarak gruplayabilirsek sistem içinde herhangi objenin

ölçü, materyal ,kapı id gibi özeliklerini tekbir değişiklikle hepsini değiştirebiliriz
6. kütle tasarımı yapabilme yada sketchup ta yaptımız kütleyi ideye atabilme
7. sketchupla entegrasyon olabilir
8.render kalitesinde sizin örneklerinize yaklaşmak için materyal ve eğitim noktasında

eksimiz var eğitim videolarınızı merakla bekliyorum.
9. rota ile yapılan kapalı poligonları seçtiğimizde alanın hesaplanması ve yazdırılması yada kapalı poligonları mahal kenarına dönüştürülebilmesi
10. iç ölçülerde duvarların doluluk boşluk hatınında olması
11. Serbest ölçülendirme de ölçü ekle çıkar özelliği

Tabiki bunları yapılmasının saatler çalışmanın ve emeğin sonucu olduğunun farkındayım.

İsteyenin bir yüzü, istemeyenin iki yüzü :)
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    22.7 KB · Görüntüleme: 19,522
BEN TAŞ BİNA YANİ RESTORASYON - RESTÜTÜSYON PROJELERİ ÇİZİYORUM.3 D İSTEDİKLERİNDE SIKINTILAR YAŞIYORUM.MENÜDE TARİHİ TAŞ BİNALARA YÖNELİK EKLEMELER YAPILSA ÇOK DAHA İYİ OLACAK DİYE DÜŞÜNÜYORUM.İYİ ÇALIŞMALAR
 
6 versiyonunu ( 6.54) Yeni kullanmaya başladım gerçekten 5 versiyo göre çok güzel olmuş piyasadaki bir çok mimari programı geride bırakmış diyebilirim. özellikle render motorunu çok beğendim. şimdilik olması işleri kolaylaştıracak aklım gelen 3 şeyi yazmak isterim.

1. 3 Boyut (perspektif) Görüntüde Projeyi düzenlerken bilgisayarı yavaşlatan bazı kütüphane elemanları için "Hide" saklama komutu olabilir. Örneğin iç mekan renderi alırken bazı duvar döşeme bahçe elemanlarını. dış mekan render larından ise mutfak y.odası v.b tefrişlerini saklama imkanı

2. Otomatik baca ( kuş gözü çatıdan veya kutu silindir çizden yapılabiliyor ama değişik çeşitlerde otomatik bac aoalbilir ?

3. çatı yüzeyi komut ile çizilen çatı yüzeylerine oluk atama

ekstradan: materialler çok iyi olmuş görüntü gerçekliğini arttırmış daha çok tanımlı material olması dahada hoş olur.

saygılarımla..
 
Merhaba,
1. Perspektif penceresinde çalışırken hızlanmak için; tüm kütüphanelerinizi veya sadece yoğun olanları seçip özelliklerine girerek 3B'de kontur olarak çiz seçeneği önündeki kutucuğu işaretleyebilirsiniz.
Bu kütüphaneler perspektifte sadece dış kontur olarak çizileceğinden kamera hareketleriniz ciddi biçimde hızlanacaktır.
Render alırken ise render'a girmeyecek objelerin katmanını kapatmak yeterlidir. Katmanı kapalı objeler render hesabına kesinlikle katılmazlar.
İç mekandan render alacaksanız; dış mekandaki kütüphanlerinzi seçip obje katmanı değiştir komutu ile örneğin peyzaj, ktp dış gibi yeni bir katmanla değiştirebilir ve bunların katmanını kapatırsınız.
Katmanlarla yapmaya alternatif olarak projenizi farklı isimler ile kaydedip render'a girmeyen kısımları silmek de pratik bir çözüm olacaktır.


2. Hangi tip bacalar olmasını istediğinizi plan ve kesit olarak paylaşırsanız sevinirim. Sizlerin istediği şeklide bir baca modu tasarlama aşamasında paylaşımlarınız ve önerilerinizden faydalanmak isteriz.

Katılımınız ve önerileriniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

yapisalnet":2c93gacp' Alıntı:
6 versiyonunu ( 6.54) Yeni kullanmaya başladım gerçekten 5 versiyo göre çok güzel olmuş piyasadaki bir çok mimari programı geride bırakmış diyebilirim. özellikle render motorunu çok beğendim. şimdilik olması işleri kolaylaştıracak aklım gelen 3 şeyi yazmak isterim.

1. 3 Boyut (perspektif) Görüntüde Projeyi düzenlerken bilgisayarı yavaşlatan bazı kütüphane elemanları için "Hide" saklama komutu olabilir. Örneğin iç mekan renderi alırken bazı duvar döşeme bahçe elemanlarını. dış mekan render larından ise mutfak y.odası v.b tefrişlerini saklama imkanı

2. Otomatik baca ( kuş gözü çatıdan veya kutu silindir çizden yapılabiliyor ama değişik çeşitlerde otomatik bac aoalbilir ?

3. çatı yüzeyi komut ile çizilen çatı yüzeylerine oluk atama

ekstradan: materialler çok iyi olmuş görüntü gerçekliğini arttırmış daha çok tanımlı material olması dahada hoş olur.

saygılarımla..
 

Ekli dosyalar

  • ktp ayarı.jpg
    ktp ayarı.jpg
    95.2 KB · Görüntüleme: 19,426
Katman Kapatmak yabancı menşeili cad programlarından alışkın olduğumuz bir şey ama aklıma gelmedi bir an. programla çalışırken oluşturabildiğim tipleri ve diğer aklıma gelenleri yazmaya devam edeceğim. hızlı cevaplarınız için teşekkür ederim.
 
Kaan Gök":15bz12is' Alıntı:
Önerilerinizi bekliyoruz...

ALAN ÖLÇÜMÜ YAPTIGIMIZDA NEDEN BUNU POLİGON HALİNDE ÇİZİP PROJE BİTENE KADAR SAKLAYAMIYORUZ. TASLAK YAPARKEN SÜREKLİ AUTOCAD DE ALAN AYARLAMASI YAPMAKTAN BIKTIM. YENİ VERSİYONA EKLERSENİZ ÇOK MAKBULE GEÇER. BU POLİGONU ÇEKİP BÜYÜLTÜP VEYA KÜÇÜLTÜP ALANI AYARLADIGIMIZDA ÇİFT TIKLADIGIMIZDA ALAN ÖLÇÜSÜNÜ VERİRSE AUTOCAD ZULMUNDEN KURTULURUZ...
 
Re: ideCAD Mimari V7 Yeni Versiyon

Merhabalar.

ideCAD Mimari V7 Yeni Versiyona prefabrik modülü eklenmesini öneriyorum..
 

Ekli dosyalar

  • 1.PNG
    1.PNG
    65.8 KB · Görüntüleme: 19,727
  • 3.PNG
    3.PNG
    67.9 KB · Görüntüleme: 19,727
  • 2.jpg
    2.jpg
    141.8 KB · Görüntüleme: 19,727
Re: ideCAD Mimari V7 Yeni Versiyon

öne dogru veya geriye dogru duvarlara eğim verebilme özelliği sanırım v9 da eklenir:)))
 
Re: ideCAD Mimari V7 Yeni Versiyon

Merhabalar..

Öneri:

Tonoz çatıya boşluk,kusgözü çatı v.s gibi olanaklar v7'de olacakmıdır?

İyi çalışmalar..
 
Re: ideCAD Mimari V7 Yeni Versiyon

meraklı":tnzm4777' Alıntı:
Kusgözü çatı V6 da olan bir ozellik zaten benim bildiğim.

Sayın Meraklı..


Tabiki normal çatıya boşluk açma, kuşgözü gibi olanaklar var.."Tonoz çatı üzerinde boşluk,kusgözü çatı v.s gibi olanaklar yok",
Bu arada "kubbe" içinde aynı durum sözkonusu..
 
1-duvarlarlarda ofset , fillet ,chamfer komutunun eklenmesi.. (aynı xxxxxxxx deki gibi)
2-programın obje yakalama özelligi zayıf. daha gelişmil yakalama özelliginin olması gerek( mesela duvarlarda sadece dügüm noktası yada iki düğüm noktası arasındaki doğrultudan yakalıyor ) duvarın her iki yönünden, ortasında ( bu var sanırım ama zayıf) , xxxxxxxx deki gibi sayı yada yüzde girerek olusturulan dölümlerden yakalayabilmeli.
3-bence xxxxx group ile anlaşılıp :))) xxxxx gibi gelişmiş render motoru eklenmeli... mevcut render motoru berbat..(hala kameranın ne gergi vardı diye düşünüyorum... ki kameranın sadece 2 ayarı var :)) )
4-duvarı uzattız zaman eger bir kolonun içinden geçiyorsa duvar bölünmüyor... ( bunu tez düzeltin ) :))
5-referan noktadan belli bir uzaklık girip öteleyerek duvar ,kolon , kiriş vs.. oluşturula bilmeli.. malesef bu yok... ( parall ve dik referan komutu var ama bu çok da kullanışlı değil)

ben daha önce ve hala xxxxxxxx kullanan birisi olarak bunları yazıyorum... tabiki her iki programın kendine göre artıları ve eksileri var ... fakar programa hız ve işlevsellik katacak okadar çok şey varki...
aslında size xxxxxxxxx den ajanlık yapıyorum :)))

mesela sizin arazi kontrolleriniz xxxxxxxxx inkine 10 basar :)))
mesela profil objeleriniz xxxxxxxx e onbasar...
dediklerimi yabana atmayınız...
saygılarımla özgür karaağaç :))
 
v6 render motorunun herhangi bir eksikliği/yetersizliği yoktur. Verim alamıyorsanız siz kullanamıyorsunuzdur :)
Ne yapmak isteyip yapamadığınızı bildirirseniz üzerinde tartışalım. Mesela bir sahne hazırlayın, 3ds export edip vray ile render alın. (Ya da tam tersini yapın, max'te hazırladığınız sahneyi ideCAD'e import edin.) Aynı sahneyi ideCAD render motoru ile alın, farkları bir inceleyelim, ne yapamıyorsak ekleyelim sonraki versiyonlara :D

"Berbat" çok ağır bir itham. v6 Render motorumuz herhangi bir mimari render işinin altından çok iyi kalitede ve kolaylıkla kalkabilecek özelliktedir..
 
Öncelikle ideCAD Mimari çok ciddi bir değişim süreci geçirmekte bunun için tüm ekibi ve katkıda bulunanları kutluyorum. Sonrasında görmüş olduğum ufak değilşiklikleri size iletmek istiyorum.

1- Kesitte kot ölçülendirmeleri yapılırken aşağıdaki resimde görüldüğü gibi ters yöne bakıyor.



2- Kesit ge görünüşlerrdeki akslar arası ölçülendirme opsiyon olarak sunulabilir.



3- Render için kaliteli texture kütüphanelerinin eklenmesi.

4- AutoCAD tarzı blokların bütünlüğünün bozulmadan editlenmesi durumu.

5- Mahal listeleri gösterimi çok kullanışlı olmuş. Bu gösterimin duvar katmanları, çatılar içinde kullanılmasını bekliyorum.

6- Çatılardaki farklı kottaki tüm elemanlar (Kuşgözü, baca, çatı geometrisinden kaynaklanan farklı kottaki kesimler) kot ölçülendirmeye girmeli.

7- Çatılara Kuşgözü tarzında baca ekleyebilmeliyiz.

8- Planda bir bölge üzerinde çalışırken diğer bölgelerin (çizilen bir poligonal bölgenin) dışında kalan herşeyin görünmez olarak yapılabilmesi.

9- Taks - Kaks durumu Belediyeden Belediyeye değişiklik göstermektedir. Bu nedenle hesap dışı alanlar programa tanıtılabilmeli. Raporlarda kat irtifakı gösterimi gibi olmalıdır.

10- Canlı kesit özelliği (live section) eklenmeli. İnteraktif olarak kesitler görünüşler birbiri ile etkileşim içerisinde olabilmeli birinde yapılan değişiklik tüm çizimlere revize edilebilmeli.

11- Bitmap taramalar için parke vs. gibi dokularıda ekleyebiliriz.

12- Aktif kat alanı proje içerisinde bina dış sınırı bazında hesaplanarak (ekstra bir alan çevirmeye gerek olmadan.) Koordinat kutusunun Z e denk delen kısmının karşısında sürekli olarak her kat için görünebilir.

13- Isı yalıtım detayları blok olarak programın içerisinde bulunabilir.

14- Metrajlarda kağıttan taşma olmaktadır.

İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

  • 01.JPG
    01.JPG
    46.9 KB · Görüntüleme: 18,899
  • 02.JPG
    02.JPG
    43.7 KB · Görüntüleme: 18,899
Admin":y4dzfenq' Alıntı:
v6 render motorunun herhangi bir eksikliği/yetersizliği yoktur. Verim alamıyorsanız siz kullanamıyorsunuzdur :)

İdeRENDER'e eklenmesi gerekli pek çok özellik var şüphesiz... İdeYAPI bu özelliklerin ne olduğunu'da çok iyi biliyor ve günden güne kaliteyi artırıyor...
Son birkaç yıldır alt yapıya ağırlık veriliyor diye bilgilendirilmiştik,bundan sonraki gelişmeler,daha konforlu,daha hızlı ve heyacan verici olacaktır inşaallah..

Artılarıyla/eksileriyle,yıllarca sizlerle çalışmaktan son derece memnunuz...Çalışmalarınızda başarılar ve bereket diliyorum...

Teşekkürler İdeYAPI...
 
Geri
Üst